Provkörde en VFR 800 04, köpte sedan en 08a. Skillnaden på motorerna är rätt stor. Övergången mellan VTEC på faceliften som kom -06 och pre-faceliften är till -06ans fördel. Den anpassar sig beroende på hur du kör. Kör du järnet blir övergången mer markant, kör du lugnare så märker du knappt övergången. VTECen ger motorn massor med karaktär och är beroendeframkallande. Jag var också inne på bandit 1250, men kom fram till att jag ställde högre krav på bromsar och chassi. Sen att Viffern är avsevärt smidigare är en fördel för mig, som är ynka 174cm lång. Ångrar inte en sekund att jag tog viffern. Började med en tripp på 30 mil, inga större problem förutom att en ovan röv kände sig lite mörbultad efteråt. Körde 20 mil x2 precis, inga konstigheter. Den är törstig när man kör inspirerat. En service inkl. ventilkoll kostar ca 6k i Stockholm, mecken (som jag även känner privat) sa att man i regel struntar i ventilkollen, behövs liksom inte (för det mesta...)
Den är vuxen nog att köra långt med, den är smidig nog för att smita igenom Stockholmstrafiken, den är rolig nog för att piska småvägar. Har "endast" 110hk, men med en väldigt användbar motorkaraktär. Mina chickenstrips försvann efter några dagar på hojen, den är trygg att köra och man kommer fort in i den. Men är du lång ska du nog provsitta Viffern innan du bestämmer dig.
Mvh Oliwer