Laggie
Guest
Borttagen post...
Borttagen post...
Borttagen post...
Last edited:
Då blir det bra med en LC4.Väldigt rymlig körställning.Avståndet fotpinne/sadel är viktigare än själva sitthöjden.Mr_Nilsen skrev:Lånar tråden lite.
Hur är det med sitthöjden på KTM, ska förmodligen skaffa motard i år och har inte fått provsuttit några än. Är ganska lång (193) och vill inte skaffa nån "moppe".
Laggie skrev:Hoj, behöver råd.
Jag funderar lite på att byta upp mig inför detta år och jag funderar på denna
http://www.blocket.se/vi/7515327.htm?ca=2_s
Är det för mycket pengar för en 02:a?
Var supercompen dyrare än vanliga 625an ny?
Det sitter ju ett hel-system på iaf.
Vet att den saknar el-start och det är ju ett minus men de ska vara ganska lättstartade va?
Några tankar?
Mr_Nilsen skrev:Lånar tråden lite.
Hur är det med sitthöjden på KTM, ska förmodligen skaffa motard i år och har inte fått provsuttit några än. Är ganska lång (193) och vill inte skaffa nån "moppe".
Laggie skrev:Ja det enda nackdelen jag också kan se utan el-start är kallstarten på vintern.
Men då åker väll batteriet direkt ändå.
Vad var exakt skillnaden mellan orginal 625 och supercompen?
Vad jag läst så är den lite lättare (iom ingen el-start kanske) och lite vassare men stämmer det? Och isf vad är gjort med motorn?
Busaberg skrev:Då blir det bra med en LC4.Väldigt rymlig körställning.Avståndet fotpinne/sadel är viktigare än själva sitthöjden.
Långa farbron skrev:Funkar bra för mig (190 cm).
Sitter som gjuten på Henqs 660.
Alla KTM 620,625,640,660 osv har LC4-motorn.Köp offroadmodellen om du ska ut i skogen.Motardfjädringen är grymt mycket sämre i endurospåret än vad offradmodellen är på asfalt.Mr_Nilsen skrev:LC4 vad extakt är det ? gäller det alla KTM som är fabriksbyggda motard eller ?
Min tanke är att lätt både kunna köra gata och enduro och ha en hojj som passar min längd.
625:an ...inte så täta serviceintervsller som 525:anVon_Tilt skrev:2042994ska köpa min första motard nu...kollar på ktm 525 och 625....vad rekomenderar ni motard åkare....bor i malmö så blir mest gatkörning!!!!
mkt bus!
mvh viktor
Von_Tilt skrev:2043097okej.....någon årsmodell man inte ska ha?? o vilken typ...finns väl massa olika smc o sånt+??
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|