Jag har en EXC450 2003 med motardhjul som är fantastisk att åka småväg med men jag vågar inte pendla fem mil motorväg på den men det kanske är fegt?
Vart köpte du motardhjul? Vilken typ av motardhjul har du (från en annan typ av hoj?)? Jag letar för fullt men hittar inget prisvärt, hjulen (på blocket) kostar mer än själva hojjen.
Vart köpte du motardhjul? Vilken typ av motardhjul har du (från en annan typ av hoj?)? Jag letar för fullt men hittar inget prisvärt, hjulen (på blocket) kostar mer än själva hojjen.
Jag tycker att KTM 640 är slöa, man får vålda upp den bakhjulet, hade själv en KTM 660 -06, satte på 15/50 drevning och kunde utan problem dra upp den på femman! För 30 papp så hade jag köpt en 660 alla dagar i veckan!
Ja me 15/50 drevning är alla pigga.... Å topp hastigheten är typ 70...
Nejdå, den gjorde faktiskt 130! Tror att den gjorde typ 175 med originaldrevning.
Hur är serviceintervallerna på 620 sc?
Vad hade ni valt? En 620 sc från -00 för 18000 eller en 640 från -04 för 28000
Den måste ha tok varvat då i 130..... Org brukar väl ligga på mellan typ 16/42 å 17/38...
Vet när jag kört enduro utväxling 14/45 på gatan å hur de varvat...
Ja den varvade som fan, har för mig att originaldrevningen var 17/45? kan ha fel, men jag är dock säker på att den drevades om till 15/50 och mekanikern tyckte att jag var dum i huvudet.
Enligt ägaren till 620:n som jag länkade till innan, är toppackning, cylinderfotspackning och lite o-ringar bytta. Cylindern är nyhonad och kolven byttes för ett år sedan cirka. Ett lager på vevaxeln samt kedjespännare är bytt.
Åsikter?
jag har en billig 640 03:a dock inte motardfälgar på den
Vad är det i huvudsak som skiljer en 06:a och en 07:a eftersom du aldrig skulle köpa en -06:a? Tänker då endast på motorkomponenter.Nä men lite mer allvarligt så skulle inte jag köpa en "gammal" LC4.
Med gammal så menar jag modellen som fanns innan 2007.
Jag har haft 4st och 2st av dem hade rasat vid 1500 respektive 2300mil.
En bekant köpte en -05 som hade gått 1100mil och hade stämplad servicebok, där var ramlagret på ena sidan tvärslut..
Vad är det i huvudsak som skiljer en 06:a och en 07:a eftersom du aldrig skulle köpa en -06:a? Tänker då endast på motorkomponenter.
Eller baserar du det enbart på att du har haft två som rasat?
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|