Köpråd MV Agusta F4 1000R -10

benz0s

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600 elr 750
Är inne på att köpa en MV Agusta F4 1000R -10 och tänkte kolla med er vad jag bör vara medveten om innan jag lägger fram cashen.

Har hört både bra och negativa saker kring kvaliten på hojen.
Någon på forumet som sitter med en lite nyare F4 som kan komma med tips eller råd?
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
popcorn.jpg
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.

Varför :popcorn ?? bara för att mv är exklusivt så måste det inte vara en flejm, valutakurser m.m. har ju gjort att prisbilden ändrats något. När en ny Augusta kostar 185k och en ny blejd kostar 175k så är det inte så jäkla otroligt att man väljer augustan?? Själv tycker jag valet är rätt simpelt :D

(Därmed inte sagt att det är flejm, men de måste inte vara det) :tungan
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag är med JD här...det är mycket dissande över dyra italienska hojar, tycker inte det japanska dussinräpplet är värst mycket billigare nuförtin'... :va

MV verkar få lite kritik för underlig ergonomi, och att motorerna är klena på botten/mitten...och att de är lite tunga...är väl min samlade bild av märket.
Har inte fått möjlighet att provspaka dock - och känner väl inget enormt behov heller å andra sidan. :)

Go for it, världen är roligare med italienska skönheter därute.
 

Kneedrag

Guest
Varför :popcorn ?? bara för att mv är exklusivt så måste det inte vara en flejm, valutakurser m.m. har ju gjort att prisbilden ändrats något. När en ny Augusta kostar 185k och en ny blejd kostar 175k så är det inte så jäkla otroligt att man väljer augustan?? Själv tycker jag valet är rätt simpelt :D

(Därmed inte sagt att det är flejm, men de måste inte vara det) :tungan

mumma Gusta är inte fula. Vill ha:kär
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Varför :popcorn ?? bara för att mv är exklusivt så måste det inte vara en flejm, valutakurser m.m. har ju gjort att prisbilden ändrats något. När en ny Augusta kostar 185k och en ny blejd kostar 175k så är det inte så jäkla otroligt att man väljer augustan?? Själv tycker jag valet är rätt simpelt :D

(Därmed inte sagt att det är flejm, men de måste inte vara det) :tungan

19-åring som bor i Sthlm ska köpa MV som första hoj och sedan strypa den? Nej då, inte alls flamebait..
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Flejm eller inte, för andra kanske det kan vara intressant att MV:n är:

1. Snyggast. Punkt.
2. Grym i bromsarna, jäklar i min låda vilket bett utan att man behöver ta i för kung och ingift prins.
3. Usel på ergonomin för allt annat än seriöst banåka. Fotpinnarna sitter helt åt helvete. Påminner om Ducati i övrigt.
4. Seg under 5000 rpm. Lindrigt sagt.
5. Bara en spottstyver dyrare än de andra, och i prisklass med BMW'n
6. Bra på att varva för att vara en 1000-kubikare. 14000 rpm regerar!
7. Grymt lätt att justera spåret med, men inte lika lätt att göra större riktningsändringar med.
 
Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
bahh dra kortet bahhh...farsans el ett snott kort...bahhh gör´t....

jag tar 3 st tack...:popcorn
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
19-åring som bor i Sthlm ska köpa MV som första hoj och sedan strypa den? Nej då, inte alls flamebait..

hehe ja för en 19-åring fyller ju aldrig 20 :D (om han tog mellan vid 18) han kanske handlar i god tid? Eller övningskörningshoj? Vill väl öva på nåt billigt tills han ska köpa riktig hoj när han har kortet :tungan

Finns ju faktiskt folk som har pengar som skit, fyi..

Men som jag sa, mycket möjligt flame, men måste inte vara :näsblod

Edit: var/när framgick det att den skulle strypas???
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
hehe ja för en 19-åring fyller ju aldrig 20 :D (om han tog mellan vid 18) han kanske handlar i god tid? Eller övningskörningshoj? Vill väl öva på nåt billigt tills han ska köpa riktig hoj när han har kortet :tungan

Finns ju faktiskt folk som har pengar som skit, fyi..

Men som jag sa, mycket möjligt flame, men måste inte vara :näsblod

Edit: var/när framgick det att den skulle strypas???

Du kan ju läsa TS tidigare inlägg..

Btw, "finns folk som har pengar som skit, fyi"? Oh, fan. Säger du? Jag som bor på Lidingö hade aldrig hört om konceptet.. :rolleyes:
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
...helvete så drygt det är om man skall behöva göra efterforskning på allt som skrivits tidigare så fort man skall svara på något... :D

Tja, eftersom vederbörande utgår från att jag inte har gjort det kan han väl lika gott göra det.
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Tja, eftersom vederbörande utgår från att jag inte har gjort det kan han väl lika gott göra det.

Okej jag hade inte en tanke på att kolla hans "historik" här, har bättre saker för mig, men reagerade bara på tonen i inlägg nr:2 i tråden.. Men antar att du kollat upp läget mer än mig, så det kanske var befogat :D

Mja så mycket flejm och skitsnack som det är på detta forum, vågar man ju inte lita på något man läser, inte heller att du är från lidingö :krama men men, jag lämnar denna tråden nu, så får väl nån annan ge TS tips på om han ska köpa en MV eller inte, jag tycker bara att man inte ska se det som självklart att en viss person inte kan köpa en viss hoj om man inte har all fakta.. Se bara på killen som köpte en 1198R som förstamoppe (om de nu inte va en flame också) :D

...helvete så drygt det är om man skall behöva göra efterforskning på allt som skrivits tidigare så fort man skall svara på något... :D

Hahaha :fakta :D
 
Last edited:

benz0s

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600 elr 750
Blev ju en hel del kaos över detta.

Yes, jag är 19 år, (20 om någon månad).
Köpte för 1 månad sedan en Suzuki GSX-R 750 K9 från Dinmc.
Var inne på att strypa den (morsan vill att jag kör lagligt) men så blev inte fallet.

Har nu kört 150 mil och känner att jag vill ha lite mer pulver. Är sugen på en hoj som inte alla har och sen så är F4:an sjukt snygg :yoparty

Vad är problemet? Ber om råd och tips men självklart ska någon pajas börja tjafsa... så lämna den skiten nu och ge mig nödvändiga råd/tips ist.

Slänger upp en bild också:
 

Bifogat

  • 37734_418076277807_787362807_4476333_4248588_n.jpg
    37734_418076277807_787362807_4476333_4248588_n.jpg
    83.6 KB · Visningar: 193

BadAzz

Kopplingen är det den till höger eller?
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Ducati 1198R Corse
Hahaha...kul att läsa detta. Avundsjuka finns överallt i vårt avlånga land. Gör som jag köp först och fråga sedan här inne om du undrar något!
Om köpet blir av får jag önska dig all lycka med din nya hoj.
Kör försiktigt!
 

benz0s

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600 elr 750
Hahaha...kul att läsa detta. Avundsjuka finns överallt i vårt avlånga land. Gör som jag köp först och fråga sedan här inne om du undrar något!
Om köpet blir av får jag önska dig all lycka med din nya hoj.
Kör försiktigt!

haha ah kanske är lika bra och köpa skiten och sen fråga. Tycker det är risigt att man ska behöva vissa "id" innan man tas seriöst :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top