Köpråd, osäker?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Varför inte göra det som jag gjorde, Husqvarna 701 supermoto. Släng på dubbdäck om du vill köra grus och slicks för asfalt...kolla på supermofools, de kör det mesta med motard...se vid 6:38 i detta klipp..https://youtu.be/D1RhDP5iH7w

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
En hårdpackad, slät byagrusväg är ingen sak med en landsvägshoj, men det folk tänker på när dom säger grusväg varierar ju från det till lösgrus-vägar med bara traktor-hjulspår och gräs emellan....

Ja, en slät stenhårt packad grusväg går ju utmärkt att lägga burnisar på, t.ex. :)

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Haha tack för hjälpen, men det hjälper inte så mkt. Precis så där går min tankegång också... Skulle köpt 2 olika, ifall jag hade platsen.
Men jag kollade iaf på Z1000SX - En -11 kostar bara 650kr/månaden hel, inte alls farligt. Ska provköra en! Tack för tips.

Jag lutar mest åt (just denna sekund, det skiftar ofta) antingen en billig offroad/dualsport, för att testa grus mer 'seriöst'. Typ Äldre African Twin, eller Tenere 660? Kanske XT660.
Eller åka runt och provköra tills jag hittar en motorcykel jag blir kär i, oavsett stil, och skippar grus.

Yes provkör gärna. Grymt mycket prestanda för pengarna. Jag har en 2012 men vet att de gjorde en del uppdateringar 2014. Kan du lösa en från 2014 så är det nice, men absolut inget fel på de äldre heller.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka