Jao... Jag vill nog helst ha den som e 460mm lång, så det fyller upp lite. Dock så kan jag tänka mig den i kolfiber.. Den andra ovala i alu verkar ju ha fläns-anslutning???
Orginalrören är 34-35mm yttermått. Sen kan jag tycka att det finns en väldigt onödig böjelse ovanför drevet... Varför har dom gjort detta från början kan man ju undra.
Som det känns nu så kommer jag att göra som akrat på din bild, kanske ngt lite längre bak med kollectorn. Men har dalhems både j-böjar och raka rör? Kanske något artikelNr??
Sen om man kollar på krökarna så ser dom likadana ut, den ena är bara vinklad mer..
Lite bilder.. (Stora) Cykeln är skitig som få nu när detta väder är så bra
http://www.packbox.be/660ffs/1.JPG
http://www.packbox.be/660ffs/2.JPG
http://www.packbox.be/660ffs/3.JPG
http://www.packbox.be/660ffs/4.JPG
Mvh Björne
Jag vet inte om dalhelms har raka rör..men när du köper jböjarna så sitter det en bit på säkert 45 cm på ena sidan så man klarar sig med 3st j-böjar om man bara bygger till kolector om den bara sitter långt bak på motorn. ja det låter som en bra plan som sagt sätt det så lågt bak på motorn som möjligt. Om du gör krökarna olika länder fram till kolector så får du bättre lågvarvs nm/hk,,,blir nog väldigt lika arkras system då,,men då försvinner turbodraget helt över 6000v och du kan då inte hänga av dina ktm bröder----
varför ktm har den underliga böjen tror jag beror på att dessa krökar har varit med då Jesus gick på vattnet och ktm hade lammellerna på höger sida
Stämmer bra om man gämför med andra sidan där lammellkorgen sitter