Köpt båge idag.

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Då har man lämnat in det lilla varvmonstret hos Johan =)
Nytt bakdäck, Pirelli Diablo, byta olja samt bromsvätska. Sedan får han lyssna lite på den eftersom den "skramlar" lite vid 3-4k varv, låter som kamkedjesträckaren(?)..
Siktar på bes nästa vecka! :)

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Då har man lämnat in det lilla varvmonstret hos Johan =)
Nytt bakdäck, Pirelli Diablo, byta olja samt bromsvätska. Sedan får han lyssna lite på den eftersom den "skramlar" lite vid 3-4k varv, låter som kamkedjesträckaren(?)..
Siktar på bes nästa vecka! :)

Din lilla gangster du var ute o brände idag. hehe
Hoppas hojen blir klar snart och vädret blir bättre! :tummenupp

Ska ju va vår nu och inte - grader!!! :huvet hehe :D

Wilcan

Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Jepp, var tvungen att ta en runda innan jag skulle lämna in den med =).. Sen låste farsan in nycklarna så fick ta ännu en runda, ush vad jobbigt.. NOT.. En snabb hemväg på motorvägen där jag stötte på självaste Bj0rken på avfarten till Ättekulla :D

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Grattis till köpet! Håll dig i skinnet bara :tummenupp

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Då kan vi gå direkt till handgemänget då din reaktionstid lär vara nedsatt :)

Men borde man inte bli lugnare av det? :va

Jo, jag förstår vad du säger. Men man hör ju historier där dom granskat rätt hårt. Ringt föregående ägare å frågat vem som faktiskt betalade hojen. Kollat kontoutdrag osv för att finna den med verkligt ekonomiskt intresse.
Skulle ju vara jävligt surt om killen blev utan ersättning om det händer något. Har inte med något annat att göra, än att han ska se till att han är helgarderad. Sen hoppas jag att det löser sig så billigt som möjligt så han kan lägga pengarna på bättre saker.

Det har hänt mig.. en av mina tidigare bilar, en volvo s40 t4 med jättevinge och kjolpaket.. jag hade den försäkrad på farsan men jag körde.. när olyckan var framme och jag smällde bilen blev det en låååååååång utredning om försäkrings bedrägeri.. citat från skaderegleraren på folksam

- Du tror väl inte att jag är så jävla dum att jag går på att en 55 årig gubbe åker omkring i en vrålstylad t4 och rååååååkade låna ut bilen till sin son en kväll???

Det slutade med att vi fick leta upp den gamla ägaren till bilen och skriva ett nytt kvitto på att det var farsan som hade köpt och inte jag..

mitt råd är att ALLTID försäkra på sig själv, det gör jag nu iaf:)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Var nu inte en squid och köp svart glas. Rökfärgat på sin höjd, annars transparent.

Det blir du o jag som får hålla uppe Kawa i stan - så skäm inte bort mig nu med svart glas :hihi
Du ska med den 18 va? Då ses vi på Statoil...

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Kul att du äntligen fått din hoj. :tummenupp
Som mavve sa..köp inte tonat/färgat glas. :)

Wilcan

Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Haha, tack som fan grabbar, känns som ett bra välkomnande =)
Får väl se hur det ser ut, såg någon annons på blocket ( http://www.blocket.se/vi/20560043.htm?ca=23_3_s ) .. Tyckte det passade apbra med svart =) Men det kanske blir overkill och rökat kanske passar bäst? Hur det nu ser ut (?)...

Har du något bra tips på något ställe där man hittar lite äldre kawwa-tillbehör om man inte är tvungen att kolla skroten, Mavve?

Och ja Mavve, det är klart som fan att jag ska med :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Haha, tack som fan grabbar, känns som ett bra välkomnande =)
Får väl se hur det ser ut, såg någon annons på blocket ( http://www.blocket.se/vi/20560043.htm?ca=23_3_s ) .. Tyckte det passade apbra med svart =) Men det kanske blir overkill och rökat kanske passar bäst? Hur det nu ser ut (?)...

Har du något bra tips på något ställe där man hittar lite äldre kawwa-tillbehör om man inte är tvungen att kolla skroten, Mavve?

Och ja Mavve, det är klart som fan att jag ska med :D

S-racing funkar faktiskt skitbra till gammelkaworna. Det är alltid gött med ett NYTT glas och inte nåt gammalt vintageskit med likrester på.

Wilcan

Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Hahahaha precis.. Johan i Påarp ringde igår, var visst avgasröret som inte var helt 100 påsatt som lät vid 4k varv, pinsamt. Sedan fick han byta packningar i framgafflen med, blev lite mer deg än väntat men kör man sporthoj så vill man väl värna om skiten med =)
Han hoppades på att det skulle vara klart runt onsdag eftersom han fick beställa sakerna i måndags, kan fan inte vänta för att köra nu :D :D

S-racing funkar faktiskt skitbra till gammelkaworna. Det är alltid gött med ett NYTT glas och inte nåt gammalt vintageskit med likrester på.

Ser ju schysst ut! 600spänn för ett vanligt kåpglas och någon hundring mer för upphöjt bubble/blablabalbalba. Hoppas det mörktonade nu är riktigt mörktonat så blir det väl att beställa ett sådant när man hämtat ut bågen från Påarp och fått lite koll på ekonomin :p
Får se om det blir en ensitscuts med :yoparty

Last edited:

Tommy.exe

Guest
Är det körbart hemma menar du? Jag är i jävla kuk-Norge å plaskar runt i snöslasket, fy fan!

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Grattis till köpet. kör försiktigt.

Själv sålde jag min Z1000-06 förra veckan, jag kommer alltså inte synas på vägarna i år, i alla fall inte på egen hoj.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år