Köpt ny hoj idag, är så GLAAAAD!

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
IronMike skrev:
Haha det är kul att ni alltid vnder på det på det viset. Jag mfl är nog knappast oroliga...

Det bara är så...

Tufft med tjejjer på hojjar, men den dagen jag blir frånkörd av en tjej, då ska jag sluta åka hoj å satsa på att brodera eller nåt annat kvinligt :)

Vilka fördomar Du har... Vad skulle det göra om du blev frånkörd utav en tjej? Urlöjligt att påstå att du ska "sluta köra hoj" av den anledningen. Tjejer får köra hoj, killar får brodera, det är upp till var och en vad man har för hobby.

Varför inte se det positiva i att fler tjejer faktiskt intresserar sig för "killiga" intressen och kör egen hoj? Vore det inte roligt att ha en flickvän som INTE bråkar på dig för att du spenderar flera timmar i garaget? Min pojkvän ser då bara positiva saker i mitt intresse för hojar. Vi meckar ihop, kör hoj ihop, delar på garagehyra, mc-prenumerationerna, drömmer om ett LITET hus med STORT uppvärmt dubbelgarage...
Till födelsedagar/julafton behöver du inte springa och leta efter konstiga bh-storlekar eller bli utskälld för att du köper för stora eller för små trosor. Du kan helt enkelt köpa en dunk olja + ett oljefilter när du ändå är på mc-firman & kikar. Jag fick depåstöd i julklapp, jag blev överlycklig!
Dessutom så slipper du ju ha en passagerare på hojen vid gatåkning och kan således köra lite fortare än dem som har tjejen bakpå...

Ursäktar sidospåret i din tråd Bikerwoman.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Maria1980 skrev:
Vilka fördomar Du har... Vad skulle det göra om du blev frånkörd utav en tjej? Urlöjligt att påstå att du ska "sluta köra hoj" av den anledningen. Tjejer får köra hoj, killar får brodera, det är upp till var och en vad man har för hobby.

Varför inte se det positiva i att fler tjejer faktiskt intresserar sig för "killiga" intressen och kör egen hoj? Vore det inte roligt att ha en flickvän som INTE bråkar på dig för att du spenderar flera timmar i garaget? Min pojkvän ser då bara positiva saker i mitt intresse för hojar. Vi meckar ihop, kör hoj ihop, delar på garagehyra, mc-prenumerationerna, drömmer om ett LITET hus med STORT uppvärmt dubbelgarage...
Till födelsedagar/julafton behöver du inte springa och leta efter konstiga bh-storlekar eller bli utskälld för att du köper för stora eller för små trosor. Du kan helt enkelt köpa en dunk olja + ett oljefilter när du ändå är på mc-firman & kikar. Jag fick depåstöd i julklapp, jag blev överlycklig!
Dessutom så slipper du ju ha en passagerare på hojen vid gatåkning och kan således köra lite fortare än dem som har tjejen bakpå...

Ursäktar sidospåret i din tråd Bikerwoman.

Helt ok Maria :tummenupp Du sa allt lika bra som jag själv kunde ha sagt det;)
Själv fick jag en momentnyckel i julklapp, hur många kvinnor skulle bli lika lyckliga som jag för en sådan tro? :hihi
Vi har hojarna som vårt stora gemensamma intresse i familjen och det binder oss samman, jag blir aldrig lika bra som min man på bana eller lika bra som min son på att stunta, men vem bryr sig? Jag kör hoj för att jag älskar det och eftersom jag har råd, så kör jag naturligtvis det roligaste som finns på marknaden, dum vore jag väl annars? :squid

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
Grattis till hojen,den är fin.
Den har jag jagat på mantorp och se på avataren vad som hände då'rå :gnissla, ja j*****r vad den går.

(Försökte ju komma i fatt förra ägaren.)//Heli

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
BlueNote skrev:
Det är väl ett ordspråk? Har du sett bruden på bana.....?
Det har jag, vad är det med det då? Det finns brudar som åker riktigt fort med det verkar inte ligga i de flestas intresse, konstigt nog. Dom flest tjejer verkar vara försiktigare än vad killar är.
Men även om jag kör som en kratta vill jag ha en bättre hoj än vad jag har idag, det har lixom inte med att göra hur jag kör.

Och jag håller med Triggerhappy, det finns ingen sporthoj som är bekväm. Det blåser, blir kallt och brusar av fartvinden. Plus att man får nackvärk efter en stund. Jag är inte ironisk nu heller.
Ska jag transpotera mig vill jag nog helst åka bil.

micke70

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
snart r1 09
:tummenupp Grattis till en superhoj :tummenupp
Om det är någon som är negativ så brukar det betyda att dom är något som vi svenskar är bra på att vara.
Jag kommer inte ihåg vad det heter :va
Det kan vara avundsjuka jag söker :confused:
Kör hårt :yoparty

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Victor skrev:
Det har jag, vad är det med det då? Det finns brudar som åker riktigt fort med det verkar inte ligga i de flestas intresse, konstigt nog. Dom flest tjejer verkar vara försiktigare än vad killar är.
Men även om jag kör som en kratta vill jag ha en bättre hoj än vad jag har idag, det har lixom inte med att göra hur jag kör.

Och jag håller med Triggerhappy, det finns ingen sporthoj som är bekväm. Det blåser, blir kallt och brusar av fartvinden. Plus att man får nackvärk efter en stund. Jag är inte ironisk nu heller.

Även om man kör försiktigare än de flesta killar så kan man väl tycka att det är kul att köra en stabil, snabb och bra hoj?
Jag förstår inte de som tycker att det är "slöseri" att jag kör en sån hoj bara för att jag inte utnyttjar hojens hela resurser? Jag tror att de allra flesta killar inte heller kan utnyttja Gixxern till 100% av dess kapacitet!
Anledningen till att inte jag kör fortare än vad jag gör är inte att jag inte kan eller vågar, utan att jag är 4-barnsmor och tänker kanske ett steg längre än unga killar innan jag tar risker..
Sen är det självklart att en sporthoj inte är bekväm att köra! Men de finns de som man sitter något bättre eller sämre på. Jag kör oxå bil när jag vill ha det bekvämt :tummenupp

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Victor skrev:
Det blåser, blir kallt och brusar av fartvinden. Plus att man får nackvärk efter en stund. Jag är inte ironisk nu heller.

Du får nog ta & införskaffa lite schysta käder låter det som.
Kallt blir det OM det blåser igenom, om du inte har rätt käder under/över eller om du kör när det verkligen ÄR kallt ute.
Brusar gör det om inte hjälmen håller tätt, köp en ny eller peta in proppar.
Ont i nacken, kanske för tung hjälm eller för vek nacke?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ullis skrev:
Du får nog ta & införskaffa lite schysta käder låter det som.
Kallt blir det OM det blåser igenom, om du inte har rätt käder under/över eller om du kör när det verkligen ÄR kallt ute.
Brusar gör det om inte hjälmen håller tätt, köp en ny eller peta in proppar.
Ont i nacken, kanske för tung hjälm eller för vek nacke?
Det är inget fel på mina kläder eller utrustning. Är du helt döv eller kan kanske du med höra ett svagt vindbrus i hjälmen när det går undan lite?
Om man ska till linköping så är det 20 mil motorväg, det bara suger. Det finns inget som kan göra det bättre förutom att åka bil eller kanske hålla 110. Men då kommer man ju aldrig fram.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Victor skrev:
Det är inget fel på mina kläder eller utrustning. Är du helt döv eller kan kanske du med höra ett svagt vindbrus i hjälmen när det går undan lite?
Om man ska till linköping så är det 20 mil motorväg, det bara suger. Det finns inget som kan göra det bättre förutom att åka bil eller kanske hålla 110. Men då kommer man ju aldrig fram.

Lite vindbrus är väl inget, bilen är inte tyst den heller.
Åk inte till Lkpg då, dra åt andra hållet ist. :D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...