Köpte ett kraftverk idag..

• Thread starter Solid snake
  • Start date

Solid snake

Guest
...Och här är skapelsen!

Inte speciellt liten pjäs, 21kg tung. :3freak

Bild 1 illustrerar hur stor den är jämfört med en CDskiva, bild 2 illustrerar den lite snett ovanfrån och slutligen bild 3 som illustrerar det hela paketet bakifrån.

Enjoy!

Fan va glad man e nu! :banana

Edit: stavfel i all hysteri.

Bifogat

• Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    54.8 KB · Visningar: 108
  • Bild 002.jpg
    Bild 002.jpg
    65.9 KB · Visningar: 276
  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    96.3 KB · Visningar: 247

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Solid snake skrev:
...Och här är skapelsen!

Inte speciellt liten pjäs, 21kg tung. :3freak

Bild 1 illustrerar hur stor den är jämfört med en CDskiva, bild 2 illustrerar den lite snett ovanfrån och slutligen bild 3 som illustrerar det hela paketet bakifrån.

Enjoy!

Fan va glad man e nu! :banana

Edit: stavfel i all hysteri.

Fet pjäs Snaken :tummenupp
Aldrig fel med kralligt ljud. Har du några goa högtalare till den?

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Ahh... nya powercommandern :)

Ser jobbigt ut att behöva koppla alla sladdar själv :va

Solid snake

Guest
fireblade skrev:
Ahh... nya powercommandern :)

Ser jobbigt ut att behöva koppla alla sladdar själv :va

Har precis kommit till den delen, fan att det alltid ska vara så jobbigt! :huvet

Men men, det ska gå, ska hitta kabeltången nu bara, skala kablar. :gnissla

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Vad ska du med en sån fin receiver till när du bara spelar slammer på den? i mp3-format dessutom... :hihi

Nämen, grattis. Alldeles ladom fet! :tummenupp Nästan lite fetare än min tom. :gnissla :rolleyes:

Solid snake

Guest
morlock skrev:
Vad ska du med en sån fin receiver till när du bara spelar slammer på den? i mp3-format dessutom... :hihi

Nämen, grattis. Alldeles ladom fet! :tummenupp Nästan lite fetare än min tom. :gnissla :rolleyes:

Bara mp3 va? :6surkart :hihi

Hehe tack, har kopplat in den i stereomode nu, fan den låter bra! :banana

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Hey Snake! Var fan får du pengar ifrån, jag behöver lite nämligen, GE MIG!

Höhöhöhöhö :hihi

Coola Ola

Guest
Ja, NAD är fint! :) Lova nu att du kopplar in sladdar i alla uttag!

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
Fin pjäs. sån skulle man ha.

Själv sitter jag på en yamaha DSP-A1
Inte heller så jätte liten.... tror tom att den väger mer än din... även om min har ett par år på nacken.

Solid snake

Guest
Mm, det är jävligt fina grejor!

Min förra NAD (skratta inte) var på 2 x 25w men den drev mina 200w högtalare utan att tappa andan, tycker jag är rätt fräckt. :)

Denna ligger på 6 x 70 riktiga watt, alltså 70w på varje kanal när alla är i drift, och har precis börjat ställa in den och det blir bara bättre och bättre.

Till helgen ska jag hem till en polare och låna en Dali C1000 center och ha där bak, sen är 6 kanaler använda, men jag saknar en sub. :(

Han köpte också ny stärkare nu så jag får låna hans kraftverk --> NAD T973 på hela 7 x 140w :skrämd lär köpa det av honom sen, hehe. ;)

Nu ska jag bara köpa högtalare för typ 17000 också. :gnissla

Edit: effektförstärkaren jag får låna väger 31kg. :D

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Solid snake skrev:
Mm, det är jävligt fina grejor!

Min förra NAD (skratta inte) var på 2 x 25w men den drev mina 200w högtalare utan att tappa andan, tycker jag är rätt fräckt. :)

Fräckt på vilket sätt? En högtalares märkeffekt talar om vilken effekt den tål, inget annat. Inte hur högt den spelar eller vilken last den utgör för förstärkaren. En i sammanhanget helt meningslös siffra, alltså. Tyvärr ser gemene man en hög märkeffekt som ett kvalitetstecken...

Solid snake

Guest
McB skrev:
Fräckt på vilket sätt? En högtalares märkeffekt talar om vilken effekt den tål, inget annat. Inte hur högt den spelar eller vilken last den utgör för förstärkaren. En i sammanhanget helt meningslös siffra, alltså. Tyvärr ser gemene man en hög märkeffekt som ett kvalitetstecken...

Kör du fullt med min 25wattare så kommer du till slut förstöra högtalarna för att du skickar en förvrängd signal pga att du försöker få ut mer än förstärkaren klarar av att lämna, det är det högtalare inte tåler.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Solid snake skrev:
Kör du fullt med min 25wattare så kommer du till slut förstöra högtalarna för att du skickar en förvrängd signal pga att du försöker få ut mer än förstärkaren klarar av att lämna, det är det högtalare inte tåler.

Nej, riktigt så enkelt är det inte. Orkar inte förklara mer nu, för vilken relevans har det? Du påstod att din lilla 25-wattare klarade av att driva dina 200W högtalare, och jag påpekade att högtalarnas effekt inte har någon betydelse i sammanhanget.

Solid snake

Guest
McB skrev:
Nej, riktigt så enkelt är det inte. Orkar inte förklara mer nu, för vilken relevans har det? Du påstod att din lilla 25-wattare klarade av att driva dina 200W högtalare, och jag påpekade att högtalarnas effekt inte har någon betydelse i sammanhanget.

Slarvläste och halkade in på något annat, jag ber om ursäkt.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
hursomhelst så är det töntigt att räkna watt, ifall man ska räkna nånting så är det ampere

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
honkiie skrev:
hursomhelst så är det töntigt att räkna watt, ifall man ska räkna nånting så är det ampere

Man behöver inte räkna någonting, det räcker med att lyssna. Ström- och effekthysteri tjänar ingenting till.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA