Slow-how XR600 skrev:
Ska ner till Tyskland och köpa motard som ska fungera bra till bana, vardagskörning, lättare enduro på hösten och isåka. Kan spendera ca 30-35' plus resa och besiktning. Har någon några tips vilken hoj jag bör köpa? Kan även ta en annan hoj, men dessa verkar ligga bra till i pris tycker jag.
Har du hittat någon i den prisklassen kan du la satsa på den cykeln beroende vilken du är ute efter.
Om du skall köra bana kan du ju välja en extremare hoj typ honda 450 som du får slänga på motardkit eller en Husaberg ren motard.
Skall du ligga på väg är Ktm Lc4 ett bra alternativ då du slipper de täta olje och filterbytena.
För att ligga i skogen och åka enduro duger ju i storsätt vilken som. Men tänk på att varje extra kilo är jobbigt.
Själv köpte jag en Husaberg -02 Black edition vilket innebär att den är Landsväg reggad klar levereras med motardkit påsatt.
Fördelen med denna cykel är att man byter hjulen på max 20 min till enduro däck. sen är det bara ut och åka i skogen. Då Black editon är enduro fjädrad-mjukare. (Finns även en som heter Chrome edition ser lika dan ut, men den är crossfjädrad-hårdare).
http://www.husaberg.se/news/fe650s_big.asp
Kan även tillägga att dessa har samma skivor och samma drev då du inte behöver byta mer än hjulen. Mycket smidigt, eller snarare extremt smidigt!
Min var ny och jag gav för hojen utan allt extar jag köpte 67.000:-
Jag funderarde med på att köpa en utomlands först men det lönar sig inte ... tro mig jag har kollat till döden.
Dessutom missar du allt som finns med garanti och närhet till handlaren.
Skall du köpa åk utomlands köp en utan regskylt annars är det så mycket tull regler och extra ombesiktningar och skit.
På en Yamma 426 kan de skilja nästan 10.000:- svenska kr om man hämtar den i holland på släp.
Jävla vilken uppsats det blev men lycka till.