Köptips KTM640/DRZ400

Slow-how XR600

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
Husaberg 450
Ska ner till Tyskland och köpa motard som ska fungera bra till bana, vardagskörning, lättare enduro på hösten och isåka. Kan spendera ca 30-35' plus resa och besiktning. Har någon några tips vilken hoj jag bör köpa? Kan även ta en annan hoj, men dessa verkar ligga bra till i pris tycker jag.
:fakta
 

Unitedcolors

Upptäcksåkare.
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Anderstorp, Småland.
Hoj
Buell XB12Ss -06 & Husaberg Fe650s - Black edition -02
Slow-how XR600 skrev:
Ska ner till Tyskland och köpa motard som ska fungera bra till bana, vardagskörning, lättare enduro på hösten och isåka. Kan spendera ca 30-35' plus resa och besiktning. Har någon några tips vilken hoj jag bör köpa? Kan även ta en annan hoj, men dessa verkar ligga bra till i pris tycker jag.
:fakta

Har du hittat någon i den prisklassen kan du la satsa på den cykeln beroende vilken du är ute efter.
Om du skall köra bana kan du ju välja en extremare hoj typ honda 450 som du får slänga på motardkit eller en Husaberg ren motard.
Skall du ligga på väg är Ktm Lc4 ett bra alternativ då du slipper de täta olje och filterbytena.
För att ligga i skogen och åka enduro duger ju i storsätt vilken som. Men tänk på att varje extra kilo är jobbigt.

Själv köpte jag en Husaberg -02 Black edition vilket innebär att den är Landsväg reggad klar levereras med motardkit påsatt.
Fördelen med denna cykel är att man byter hjulen på max 20 min till enduro däck. sen är det bara ut och åka i skogen. Då Black editon är enduro fjädrad-mjukare. (Finns även en som heter Chrome edition ser lika dan ut, men den är crossfjädrad-hårdare).
http://www.husaberg.se/news/fe650s_big.asp
Kan även tillägga att dessa har samma skivor och samma drev då du inte behöver byta mer än hjulen. Mycket smidigt, eller snarare extremt smidigt!

Min var ny och jag gav för hojen utan allt extar jag köpte 67.000:-

Jag funderarde med på att köpa en utomlands först men det lönar sig inte ... tro mig jag har kollat till döden.
Dessutom missar du allt som finns med garanti och närhet till handlaren.

Skall du köpa åk utomlands köp en utan regskylt annars är det så mycket tull regler och extra ombesiktningar och skit.

På en Yamma 426 kan de skilja nästan 10.000:- svenska kr om man hämtar den i holland på släp.

Jävla vilken uppsats det blev men lycka till.
 

Bifogat

  • black_edition.jpg
    black_edition.jpg
    40.3 KB · Visningar: 211

Slow-how XR600

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
Husaberg 450
Har någon erfarenhet av DRZ400 SM?

DRZ400 ligger bra till i pris i Tyskland (börjar på 30.000) och jag kan fixa så det blir en bra motard, men räcker motorn? Har någon erfarenhet av DRZ400 SM? Det ska ju vara 48 hk, inte långt från LC4:ans effekt men betydligt mindre kilo att släpa på i skogen.
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Re: Har någon erfarenhet av DRZ400 SM?

Slow-how XR600 skrev:
DRZ400 ligger bra till i pris i Tyskland (börjar på 30.000) och jag kan fixa så det blir en bra motard, men räcker motorn? Har någon erfarenhet av DRZ400 SM? Det ska ju vara 48 hk, inte långt från LC4:ans effekt men betydligt mindre kilo att släpa på i skogen.

Det fanns ett supermotard-test i Bike för inte så längesen, där någon hade byggt om en DR-Z till supermotard... den fick bra betyg (Jag kan skriva av vad där står när jag kommer hem) men jag minns att många klagade på att den hade klen motor, men det är inga problem!!! kolla på Yoshimuras hemsida , dom har tagit fram 450cc-kit o massa andra smaskiga prylar till DR-Z, men dom kostar ju oxå :(

Själv har jag funderat starkt på att köpa en DR-Z så fort jag blir lite äldre, jääävligt snygg hoj :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top