Kör ALDRIG på gullmars trafikskola

frankan

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Ort
stockholm
Hoj
r6 -99
Ringer till skolan i går o pratar med en kille som är mkt trevlig o hjälpsam när jag undrar vad de har för upplägg m.m. Bokar en tid till nästa vecka men får snart ett samtal att de är en som avbokat sin lektion till idag. Killen ber mig komma lite tidigare så vi kan prova lite kläder osv en stund innan också.

Kommer dit glad i hågen o tänker att fan va kul det ska bli att börja köra o öva i konbana m.m. Det ösregnar ute och när man rycker i dörren e det stängt, brevid sitter en lapp där det står att de öppnar 10.00, jag står där 10.45 o fattar ingenting. I porten brevid står det en tjej som säger att det ofta är såhär att de kommer när de vill o går lite när de vill och att hon stått o väntat sen just kl 10.00(hon ska göra teori där). Tiden går o hinner bli 11.10 (min lektion började 11.25) och jag undrar var fan alla håller hus. Strax där efter kommer det en bil med deras loga inrullande o ut kommer en äldre herre. Tjejen som står brevid mig frågar var han vart o hon får till svar att vi har väl paraplyer! sen meddelar han att det inte är hans problem eller ansvar att hålla öppet där utan det e receptionen som ska sköta det. Jag börjar bli lite lätt irriterad o påpeckar att han är väl ändå en va de som jobbar och reprensenterar skolan där o att det faktiskt står att det ska ha öppnat för 1h och 10 min sen. Får ett otrevligt svar att han kan väl fan inte stå där o vakta dörren o att hon som ska vara i receptionen är i stan. I nästa andetag frågar han om jag ens ska köra där. Jag tror inte snubben e sann o blir först helt chockad, tror aldrig jag blivit så otrevligt bemött av någon på det sätt han gjorde. Får reda på av en annan tjej som just kommit dit att det är han som är mc-lärare desstuom.

Han försvinner iväg i ca 10 ut nånstans o under tiden kommer snubben som jag pratade med i telefon från början. Upplyser honom att jag nu är riktigt jävla förbannad o frågar vad det är för idiot som behandlar sin kunder på det viset som hans kollega just gjort. Vi går in de andra snubben fattar fortfarande inte att han beter sig som en idiot o just har förlorat en kund, han fortsättter iaf att tjaffsa om att jag minsan pressat honom på att erkänna att allt är hans fel, vilket jag fullständigt skiter i då det minsta jag ville höra var en ursäkt att vi fått stå o vänta i regnet m.m. Nu blir jag om möjligt ännu argare o upplyser honom att det e förbannat enkelt att sprida att denna skola behnadlar sina kunder som skit o att det helt otroligt hur otrevlig han är.
Snubben jag pratat med i telefon fattar att de har gjort fel o ber så hemskt mkt om ursäkt o förstår att jag är väldigt arg. som kompensation så erbjuder han mig en teoribok som jag vänligt tackar nej till då jag redan har en och ändå aldrig tänkte sätta min fot där igen.
så summan av min kanske lite osammanhängande historia är; gå till nån annan skola, de har bara den där idioten som kör mc där och han står inte högt upp i kurs när det gäller kundbemötande.
 

frankan

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Ort
stockholm
Hoj
r6 -99
Swedie skrev:
2200381 Bestämde ni en tid att mötas?
jag fick en tid 11.25 men eftersom jag blev ombedd att komma lite tidigare var jag där 10.45 för att prova prylar o kolla övningstillstånd osv.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
frankan skrev:
2200385 jag fick en tid 11.25 men eftersom jag blev ombedd att komma lite tidigare var jag där 10.45 för att prova prylar o kolla övningstillstånd osv.
Han kanske är en sån där genuint dryg Stockholmare som det finns en del av. Förstår sig inte på andra alls utan behandlar alla lika och fattar inte att de inte har någon som helst förmåga att ta kunder på rätt sätt.

Inte konstigt att skolan troligen kommer gå åt skogen.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Vilken idiot!! Hoppas det går åt h-e för dom. Sånt svineri gillar jag inte!
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
hahaha en teoribok...
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
han verkar ju inte sann...

du skulle frågat honom om han brukar behandla kunder som han behandlade dig.. jag hade garanterat bett honom dra åt helvete på plats.. ihop med hela körskolan! för så behandlar man inte kunder.. om man vill ha körskolan kvar vill säga...

mvh robban
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Freddola skrev:
2200379 Hoppas verkligen det går åt helve**e med den skolan! :död

Jag körde hos dem, bara positiva erfarenheter. Min kollega körde där han med och vad jag hörde hade han inget att anmärka på.
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Säger igen, boka med trafikskolan i Hallstahammar, 0220-51111. Massor av folk från Stockholm som åker dom milen och tycker det är värdt det. Dom har intensivkurser med. Inte många som går hos dom som inte klarar lappen på första forsök. Trevliga och tillmötesgående som bara den.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
frankan skrev:
2200376 Ringer till skolan i går o pratar med en kille som är mkt trevlig o hjälpsam när jag undrar vad de har för upplägg m.m. Bokar en tid till nästa vecka men får snart ett samtal att de är en som avbokat sin lektion till idag. Killen ber mig komma lite tidigare så vi kan prova lite kläder osv en stund innan också.

1. Nej, den skolan är inte och har de senaste 3-4 åren åtminstone inte varit lämplig att välja för att ta mc-kort. Jag har flera gånger hört om brist på engagemang, gammal utrustning och obefintlig prioritering för mc-kandidater från folk som gått där även om de faktiskt lyckats ta kortet genom dom.

2. Beteendet du skriver är klart trist och jag hade också promenerat därifrån. Särskilt med tanke på vad körskolemaffian tar för lektioner nu förtiden. Men i rättvisans namn tror jag de är snäppet bättre på bilfronten.
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Efter denna historia så ska jag i alla fall dra mitt strå till stacken för att sprida detta..... Bor ju själv söder om tullarna, så lite ska man väl kunna påverka.... :hihi
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Fy fan, hoppas det går åt skogen för dem! Sådant bemötande gör en inte bara arg utan besviken då man hoppats på att få köra!

Du får en interaktiv kram som plåster på såren =]
 

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
ktm 660 - 06
Tudor_66 skrev:
2200476 Säger igen, boka med trafikskolan i Hallstahammar, 0220-51111. Massor av folk från Stockholm som åker dom milen och tycker det är värdt det. Dom har intensivkurser med. Inte många som går hos dom som inte klarar lappen på första forsök. Trevliga och tillmötesgående som bara den.

Kan bara hålla med :tummenupp tog både A och B där! svinbra personal..
När jag körde upp för 2 veckor sedan så hade inte en enda före mig kuggat på Mc kort.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ash, alla kan väl ha en dålig dag. Hoppas dom får reda på detta så dom kan gå in här och försvara sig. Fast stämmer alla in så visst, såga dom jävla asen :mad:
 

Billen

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
stockholm
Hoj
cb 750
frankan skrev:
2200385 jag fick en tid 11.25 men eftersom jag blev ombedd att komma lite tidigare var jag där 10.45 för att prova prylar o kolla övningstillstånd osv.

Haha, ärligt talat så har väl "lite tidigare" sällan betytt 40 minuter. r :tomten
 

frankan

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Ort
stockholm
Hoj
r6 -99
Billen skrev:
2200557 Haha, ärligt talat så har väl "lite tidigare" sällan betytt 40 minuter. r :tomten
det var väl kanske inte poängen i hela historien, var redan på gullmars o blev klar tidigare om du nu behöver veta, de skulle iaf vart öppet sen kl 10.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top