Kör försiktigt (starka bilder)

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Haninge
Hoj
Aprilia RS 125 -03
fina bilder som får än att tänka till en extra sekund...

men JAG blir iaf inte avskräckt, 2 hjul är kul sen att annat folk (läs: bilisterna som mejer ner motorcyklister) inte tycker det är en annan femma...
 

Thomb

Hellre amortera än reparera o renovera!
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
SV650S for sail...
Inte sett dem förr o ser ja länken igen så avstår men ändå va d "nyttigt" för mig.
Ser att endel av dem har komplett utrustning som istort sett förintats...
Än så länge fortsätter jag allt rulla. Dock vet jag inte hur jag skulle ställa mig ifall jag va först på plats, än värre, att en polare låg där, alltså uppleva detta live!
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
lorkan skrev:
2139488 Hur många rent ut sagt jävla trådar med stympade kvaddade kroppar ska det behöva bli här på SH ? Jävligt trött på den där länken, det är väl ungefär samma sjuka människor som håller till på b0g.org och ogrish.com och fan och hans moster som lägger upp sådana sidor. Möjligtvis blir man illamående eller illa till mods när man ser sådana här bilder, men ärligt talat, hur många av dom här inne som kör för fort eller kör på bakhjulet kommer att sluta med det efter att ha sett dessa bilderna ? Man vet redan att det kan gå åt helvete på riktigt, jag tror inte man behöver se någon med ett spräckt pannben för att förstå att; aha, det är visst så det kan gå.

Dock är det ju bra att du varnade med stor röd text, något vissa tidigare trådar har saknat. :tummenupp


(Nej jag klickade inte på länken igen, jag gillar inte att titta på människor som ligger i 5 delar.)

Blir man totalsågad nu ?

Jag skulle precis såga dig efter att ha läst dom 4 första raderna men avbröt mitt inlägg för att se vad du skrev i din "uppsats" :), sågar inte gärna folk utan anledning. Men jag förstår inte varför du ens läser denna tråden (du vet ju vad det är när du läser rubriken) om du nu misstycker så. Spelar ingen roll att du ursäktar dig genom att kommentera att det är bra med varningstext osv, ditt inlägg är fortfarande bara gnäll. Sluta gnälla så slipper jag gnälla tillbaka och du slipper gnälla tillbaka på mitt gnäll om att jag gnällde på dig osv :hihi :pannkyss.
 

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
:eek:

tveka ALDRIG när du ska ut och åka ifall du ska ha ett eller annat "ryggskydd" eller skyddsjacka..Ta inte risken! det spelar ingen roll om man bara ska till ica som ligger 500m ifrån..
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Man kan ju fråga sig om det är värt riskerna att åka MC.
Just nu känns det ju inte som det. Fast det går nog över efter lunch :)

Alltid full skyddsutrustning när man åker mc!
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Kör lungt i sommar Bikers..... :pannkyss

De här bilderna får ju en att tänka till iaf.... Jag har iallfall lungnat ner mig på allmänna vägar, Man lever ju tyvärr bara en gång... :(


///Micke
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Pinky skrev:
2154554 Jag skulle precis såga dig efter att ha läst dom 4 första raderna men avbröt mitt inlägg för att se vad du skrev i din "uppsats" :), sågar inte gärna folk utan anledning. Men jag förstår inte varför du ens läser denna tråden (du vet ju vad det är när du läser rubriken) om du nu misstycker så. Spelar ingen roll att du ursäktar dig genom att kommentera att det är bra med varningstext osv, ditt inlägg är fortfarande bara gnäll. Sluta gnälla så slipper jag gnälla tillbaka och du slipper gnälla tillbaka på mitt gnäll om att jag gnällde på dig osv :hihi :pannkyss.

Jag gillar att gnälla. :mattias :hihi
 

Sebba

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Bandhagen
Hoj
GSXR 750
Även om det är äckligt att se sånt här, tror jag att det är bra att man får se det.

Om jag inte missminner mig, så såg jag denna incident på MC mässan i Sollentuna för några år sen....
 

Bifogat

  • olycka2.JPG
    olycka2.JPG
    34 KB · Visningar: 95

Freq

Blekfet
Gick med
14 May 2006
Ort
Norrland
Hoj
Honda
Nyss var jag taggad som tusan att ta A-körkort (teoriprov snart). Men sånna här bilder får en att tänka till, ska jag verkligen ta kortet? Visst är det oerhört kul att köra MC, men är det värt riskerna...
 

J.R

DET E SÅ ROLIGT O GASA=)
Gick med
29 Jun 2005
Ort
På vägen
Hoj
Suzuki GSXR 750
Inga trevliga bilder de där....Men får jue en att starkt inse att ingen är odödlig!! :(
 

Smokey__88

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Honda NS125F -88, Monkeybike -05, Minimoto 14E
nån som vet vart filmen ligger där dom visar såna bilder och spelar en låt som passar väldigt bra till?
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Freq skrev:
2173276 Nyss var jag taggad som tusan att ta A-körkort (teoriprov snart). Men sånna här bilder får en att tänka till, ska jag verkligen ta kortet? Visst är det oerhört kul att köra MC, men är det värt riskerna...

Att köra mc är det bästa som finns! Får en j..la kick och frihetskänsla av det. Men man får ju väga in riskerna och tänka till lite när man kör. Du väljer ju själv hur mycket du vrider på gashandtaget...
 

Verniax

Också bilist
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Såld: S3 -05 Nu: Xmoto -07
Djesus..

Skickade länken till frugan (Vi kör båda hoj) INNAN jag sett färdigt själv och var tvungen att skicka ett mail till med varningstext: SE INTE PÅ BILDERNA!

Som småbarnsfar får jag totalågren av sådana här bilder...vad f*n håller man på med? Nu kör jag ju väldigt lugnt själv, men herregud det finns ju andra (läs bilister) som inte har rikigt koll.

I fortsättningen ska jag aldrig stå längs bak i en kö utan alltid köra in mellan bilarna framför (om det finns några förstås). Man kanske borde hålla sig på kanten om man är först vid trafikljuset..?

Har ni några andra säkerhetsknep i vardagskörning?
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
Ludde-man skrev:
2132664 Kanske har visats förut men kan vara bra med en uppfräsning ..
detta är starka bilder!!! ej för svag hjärtade!!
tänk på att ha skydds kläder när ni åker och busa där det går att busa.

VARNING FÖR OTÄCKA BILDER!

http://home1.gte.net/res0ak9f/bike.htm

åååh HÄRRE JÄVLAR d va d läskigaste jag sett!!!
känns läskigt att sätta sig på hojen när man vet att ens nära och kära kanske måste identifiera mig om något sånt händer!

kan tänka mig hur min dam eller gammla mamma hade reagerat på att se mina kroppsdelar liggande ihopsamlade i en svart säck på bårhuset!
hade vart mer synd om dom än mig kan jag lova...

jaja kör försiktigt allihopa!
så vi ännu en sommar kan :fyllisar sänka försäkrings premien! och slippa sörja varan!
 

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Ort
NV Skåne
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
Bikerbitch skrev:
2132726 Starka bilder. Kör lugnt. Alla andra är idioter ute i trafiken och INGEN ser dig.

Precis rätt inställning. Man mullrar och ser till att synas samtidigt som man tänker åt alla andra! That´s the way we survive...
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
Sebba skrev:
2158094 Även om det är äckligt att se sånt här, tror jag att det är bra att man får se det.

Om jag inte missminner mig, så såg jag denna incident på MC mässan i Sollentuna för några år sen....

Jag tror även dom har visat den på VV
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Jag tycker att det ska startas en sida som man vet att man inte ska gå in på om man har sin flickvän sittandes brevid. Det va ju inte allt för jävla poppis att trilla in på denna sidan när man har henne brevid...

Lagom äckliga bilder det där... Får hon bestämma så kan jag näg låsa in min mc i garaget

//Score
 

quip

[ kwip ]
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha FZR600R, -94; GSXR750, -86, fighterprojekt; ZXR750, -93, ombyggd
Inga trevliga bilder.
Men jag måste faktiskt påpeka att det inte bara är bilisternas fel. Fanns ett par stycken som troligen hade för hög hastighet, då kan man inte bara skylla på billisterna.
Skyddsutrustning hjälper, men har du en faslig fart så hjälper den inte mycket om du frontar en bil.
Hoj är en frihet enligt mig. Visst kan de vara kul att dra på ibland, men jag väljer mina gaspådrag med trafiksituationen i bakhuvet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top