Kör inte berusad!

Status
Ej öppen för fler svar.

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
jävligt tragiskt för familj å vänner när någon är så jävla puckad å kör på fyllan...sånt borde fan förbjudas

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Ni som skriver att det är rätt åt honom, tänk om.

Det finns inget värre än att läsa sånt, Skärp er!
Han har gjort ett misstag som ni säkert också har gjort någon gång! Men för honom gick det kanske värre.

Hoppas personen i fråga klarar sig! Hemska minnen man får av dessa bilder!

/Glenn

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Farbrordane skrev:
jävligt tragiskt för familj å vänner när någon är så jävla puckad å kör på fyllan...sånt borde fan förbjudas

Eh, ja, det är tämligen jätteförbjudet att köra några som helst fordon på fyllen! :fakta

SolitudE skrev:

Han har gjort ett misstag som ni säkert också har gjort någon gång! Men för honom gick det kanske värre.

Misstag är när man glömmer köpa mjölk, eller tappar något tungt på tårna. Att köra på fyllan är inte misstag, det är något man aktivt väljer att göra!

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
SolitudE skrev:

Hoppas personen i fråga klarar sig! Hemska minnen man får av dessa bilder!

/Glenn

Sätter man sig bakom ratten/styret när man är alkoholpåverkad så har man gjort ett val. Jag skrev tidigare att jag nästan tyckte att det var rätt åt honom att han skadade sig och det står jag fast vid, men att han skulle dö är inte rätt åt honom och det var ju faktiskt mycket tråkigt.

Att skada sig såpass så att han/hon får bestående skador tycker jag faktiskt är rätt åt den personen. Eftersom risken att skada någon annan så att den personen dör/skadar sig allvarligt är STOR om man ger sig ut i trafiken onykter. Man läser alltid då och då i tidningar om personer och även barn som omkommit/skadad sig allvarligt p.g.a personer som kört onyktra.

Jag tycker att det är lite konstigt att det sitter folk och "försvarar" (missförstå mig rätt) de personer som kört i fyllan och varit med om en olycka. Personen som sätter sig och kör i fyllan har valt att göra det. Punkt.

MEN det är inte rätt åt den personen som gör det att dö.
V.I.F

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Läste nu att han inte klarade sig!

Fy fan! :huvet

Till anhöriga: Ta hand om varann och för guds skull, lägg ingen skuld på er själva, det är lätt gjort! JAG VET

Vila i Frid och hälsa min älskade Bror, Frazze84

/Glenn

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
SolitudE skrev:
Läste nu att han inte klarade sig!

Fy fan! :huvet

Till anhöriga: Ta hand om varann och för guds skull, lägg ingen skuld på er själva, det är lätt gjort! JAG VET

Vila i Frid och hälsa min älskade Bror, Frazze84

/Glenn

han kom ifrån oxelösund och var min tjejs kusins bästa polare!
visst, dumt att köra påverkad.! men jag tror många(allt för många) här inne nån gång kört påverkad, även om det bara var dagen efter.
han bröt båda benen och fick inre skador.
jim var hans namn. efternamn vet jag inte. men det är alltid lika tragiskt när en person går det ödet till mötes.

R.I.P jim

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jävligt onödigt och trist när det händer dödsolyckor. Men som någon annan här innan skrev. Han gjorde ett val när han satte sig på motorcykel påverkad utav alkohol.

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
Farbrordane skrev:

Hoppas att du skämtar..... :va För vad jag vet är det redan förbjudet....

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Fan vad duktiga alla ni måste vara... "Han gjorde ett val" Jaha? Bara för han gjorde ett dåligt val så förtjänar han att förolyckas? Han va full o dum. 1000 andra gör samma val varje dag, garanterat många av er eller nån ni känner har gjort detsamma. Varenda gång ni dömmer något ska ni dömma den som om det vore eran son/dotter/den ni hållar närmast. Jag föraktar er som tycker han får skylla sig själv mer än killen i fråga. Hans tanke va dum o primitiv, ville ha lite kul eller ville göra något destruktivt av nån anledning. Era tankar är sjuka, vidriga och i mina ögon fan så mycket värre.

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Trafiken är riskfylld. Vare sig med eller utan alkohol. Att man sedan inte är ensam på vägarna gör inte saken lättare.

Tappade en nära släkting dagen innan julafton i en riktig ärkesmäll utanför Töre i Norrbotten.

Det var en blandning av politik, fauna och dålig röta men det lämnade totalt 10 barn utan en förälder..

Fast.. Det är tur att det finns vardagshjältar ute som inte står där med tummen i röven. Min släktings bil började nämligen brinna men det släcktes av vittnen annars hade min kusin blivit innebränd då hon satt fastklämd....

Det är aldrig bra med alkohol i trafiken men det optimala vore om man lever så man kan lära av sina fuckups.. :(

Edit.. Typo

kjuze

Guest
Full, inget körkort, extrem fortkörning hmm...

Givetvis är jag inte glad att killen är död, men att utkräva personligt ansvar för sina handlingar anser jag vi behöver öva på i Sverige.

Jag menar killen var ändå 20år, tillräckligt gammal för att ta ansvar för sina egna handlingar!

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Hoztic skrev:
Att köra på fyllan är inte misstag, det är något man aktivt väljer att göra!
Kanske inte vad vid sina sinne fullas bruk då han körde med tanke på att han var på lyset!
Haft minneslucka någongång nä det har du säkert ej.. aldrig kört cykel onykter heller! :7peta

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
HanneZ skrev:
Fan vad duktiga alla ni måste vara... "Han gjorde ett val" Jaha? Bara för han gjorde ett dåligt val så förtjänar han att förolyckas? Han va full o dum. 1000 andra gör samma val varje dag, garanterat många av er eller nån ni känner har gjort detsamma. Varenda gång ni dömmer något ska ni dömma den som om det vore eran son/dotter/den ni hållar närmast. Jag föraktar er som tycker han får skylla sig själv mer än killen i fråga. Hans tanke va dum o primitiv, ville ha lite kul eller ville göra något destruktivt av nån anledning. Era tankar är sjuka, vidriga och i mina ögon fan så mycket värre.
Tack slapp säga det själv!

Men alla här inne e präktigt folk tror sig alltid kört nyktra osv...
Gjort lite tester med mig sj gällande alkohol konsumtion!
Har en FIN alkomätare som vart med i i testerna!
O tro mig tom med jag blev fan rädd!

Hur många här inne har inte svalt en 4-8 bärs o hoppat på moppen dagen efter???
Ihopp om att ni åtminstånde trott ni var nykta?

Citat: Nä lite seg bara blev ju sent igår!
Det enda jag kan säga MY ASS!

50cl öl=6-7cl ren sprit!
Kroppen förbränner ca:2cl timmen...
Ja gör matten själv!

O har ni desutom sovit dåligt... WTF!
Ni lurar er själva!
Men o sitta o säga att killen här gjorde sitt eget val o kanske körde med 0,9 i blodet när ni själva sätter er med 0,3 o på utgående o trötta. Egentligen vad e skillnaden!?
Halv grov fylla eller bara fylla?

Bra att det ger er en anledning till att säga killen gjorde sitt eget val!
Han kanske hade 2,9 med o då vet man ej vad man gör!
Han kanske hade knäppt ett par öl blev osams med någon o bara ville komma därifrån med vem vet!
Bara en liten tankeställare!

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Lindén skrev:
50cl öl=6-7cl ren sprit!
Kroppen förbränner ca:2cl timmen...
Ja gör matten själv!

Du menar nog 40% sprit med "ren sprit".

Jag är fullständigt emot rattfylla, men någonstans känner jag att en kille som förolyckas själv för att kört ful är det synd om, det är synd om vänner och bekanta, finns säkert flera som tänker "fan att jag inte tog nycklen för honom". Hade han kört på någon oskyldig så hade det varit en annan sak.
Hade han kört på någon oskyldig som avlidit och själv klarat sig är det också en annan sak.

Men nu körde han inte på någonannan...

Vi kan väl dra lärdom av hans misstag och låta honom vila i frid istället?

/Fredde

IronMike

Guest
Lindén skrev:
Han kanske hade knäppt ett par öl blev osams med någon o bara ville komma därifrån med vem vet!
Så gjorde jag, när jag satte min M3a i en bergvägg för två år sen :huvet ..de va en extrem situation, slagsmål å massa skit på midsommar, å de lyckades inte slå mig, däremot fick ett gäng för sig att slå sönder min bil, jag rusa dit å skulle flytta den ett par km bort. Inte spec lyckat, tur att man hade bälte å att inga andra trafikanter va i närheten. Iofs va det på vischan i skogen, hade aldrig ens full som en kastrull vågat flytta den på en trafikerad väg. Men ändå, med lite promille i blodet tappar man omdömet, thats it.

Klart som fan att det är plättlätt å sitta nykter å skriva "jag skulle aldrig köra full", men under vissa omständigheter så kan även den mest oskyldiga få för sig ngt..

Usch, alkohol borde förbjudas. Klassas som en drog precis som all annan skit.

Jag kommer aldrig igen att göra samma misstag, eller godta att ngn i min närhet gjorde ngt liknande. Mkt skit skulle kunna stoppas om alla hjälptes åt, att stoppa kamrater osv.. Mina sk kompisar garva å ville se på burn-outs. De borde stoppat mig, å tagit nycklarna.

:3freak

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
IronMike skrev:
...
Klart som fan att det är plättlätt å sitta nykter å skriva "jag skulle aldrig köra full", men under vissa omständigheter så kan även den mest oskyldiga få för sig ngt..
...

:fakta!!!!!!!!!!!!!!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024