För mig är motorcykel främst ett fritidsnöje. En eftermiddagstur på folktomma vägar i Uppland där jag bor numera är underbart, men att ligga och köa på Essingeleden till jobbet ar bara ett skitgöra. Mc som bruksfordon till och från jobbet funkar inte för mig, men som hobby fina dagar är det toppen. Men vi är alla olika...
Nu kör inte jag motorcykel främst för att köa på Essingeleden utan för att det är ett bättre alternativ till bilen som bruksfordon.
Nu när vi dessutom ska undvika kollektiva färdmedel blir det bara motorcykel. Så har det varit sedan mars förutom några dagar då det var isskorpa på vägen.
Nu skulle jag kunna köra närmsta vägen som är motorväg största delen av min pendlingsväg. Men eftersom jag kör SportHoj och gillar att svänga och ogillar platta bakdäck tar jag inte närmsta vägen.
Jag förlorar inte 15 minuter utan får 15 minuter till i sadeln!
Och när det regnar är det trevligare att inte ligga i sprutet hela tiden!
Bodde jag närmare skulle jag cykla året som jag gjorde i 20 år innan vi flyttade.
Men då hade jag en halvtimme tråkvägar i sadeln innan det blev någorlunda trevliga vägar. Det har inte blivit bättre...
Dessutom ska en bonnläpp inte bo i stan!