Kör motorcykel till jobbet 15/6 2020

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
För mig är motorcykel främst ett fritidsnöje. En eftermiddagstur på folktomma vägar i Uppland där jag bor numera är underbart, men att ligga och köa på Essingeleden till jobbet ar bara ett skitgöra. Mc som bruksfordon till och från jobbet funkar inte för mig, men som hobby fina dagar är det toppen. Men vi är alla olika...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För mig är motorcykel främst ett fritidsnöje. En eftermiddagstur på folktomma vägar i Uppland där jag bor numera är underbart, men att ligga och köa på Essingeleden till jobbet ar bara ett skitgöra. Mc som bruksfordon till och från jobbet funkar inte för mig, men som hobby fina dagar är det toppen. Men vi är alla olika...

For min del är MC till jobbet bättre än alla alternativ, även om det inte är så värst roligt att köra motorväg. Men regionaltåg utan ac med mer folk än sittplatser? Usch.
Bil i Stockholm är ju helt uteslutet med.
Brukar ju gå att sniffa upp gratis parkering nånstans med. :hihi

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Nu kör inte jag motorcykel främst för att köa på Essingeleden utan för att det är ett bättre alternativ till bilen som bruksfordon. :)
Nu när vi dessutom ska undvika kollektiva färdmedel blir det bara motorcykel. Så har det varit sedan mars förutom några dagar då det var isskorpa på vägen.:rodnar

Nu skulle jag kunna köra närmsta vägen som är motorväg största delen av min pendlingsväg. Men eftersom jag kör SportHoj och gillar att svänga och ogillar platta bakdäck tar jag inte närmsta vägen.
Jag förlorar inte 15 minuter utan får 15 minuter till i sadeln! :tummenupp
Och när det regnar är det trevligare att inte ligga i sprutet hela tiden! :tummenupp

Bodde jag närmare skulle jag cykla året som jag gjorde i 20 år innan vi flyttade.
Men då hade jag en halvtimme tråkvägar i sadeln innan det blev någorlunda trevliga vägar. Det har inte blivit bättre... :(

Dessutom ska en bonnläpp inte bo i stan! :D

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...