Kör ni alltid med full utrustning?

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
har bara kört utan full utrustning 1 gång.. har aldrig känt mig så naken som då... så nu kör jag med hela kitet på även om jag ska till skolan som ligger 5 min bort.
Dessutom så ser man så jefla kool ut när man springer runt i skinnställ!! :tummenupp

njelger

Guest
nej, jag låser inte heller alltid huset eller tar på mig bältet. ich bin outlaw.

big_gun

Dooh!!
Gick med
1 Apr 2008
Hoj
Hayabusa -99
Jag skrapade av en fotknöl i början på min mc karriär pga att jag bara hade skinnjacka, jeans och träningsdojor. Fick gå runt den sommaren med bandage:huvet .
Den sommaren var dessutom den bästa badsommaren på länge. Efter det så är jag noggran med utrustningen.
Efter att ha sett polare som har kanat på asfalten i ++200 och kliva upp med endast slipat skinnställ, ja då finns det inget alternativ.
Prova att åka rumpkana med jeans, då behöver inte beachformen slipas.
Du tappar direkt ganska många kilo kroppsvikt.

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Full mundering när jag kör längre sträckor eller utanför stan. MC-riddare ftw.
Men till jobbet på morgonen blir det gympaskor, jeans, ryggskydd, skinnjacka med skydd och handskar. Egentligen är det väl dumt att chansa och köra i jeans. Man kommer ju få betala priset för lathet förr eller senare.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Shit, vad har hänt här på SH, en tråd om körning utan fullt kroppsskydd och ingen har haft en hel sidas moralpredikningar än, kan det vara det fina vädret månne? =)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ja jag har också suttit och väntat på det inlägget!! måste va vädret :hihi

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Kör med dessa Draggin jeans.

Beskrivning:
En byxa som har lite ungdomligare design med lite lösare passform och moderna, stora, lågt sittande bakfickor. Byxorna är tillverkade i tvättad denim i superkvalitet och har kontrastsömmar i senaste design. De ljusare partierna på byxorna är också enligt senaste mode. Silverbacks har naturligtvis KEVLARFÖRSTÄRKNINGAR i knän, höfter och i baken – säkert men ändå bekvämt och svalt på sommaren. CE-godkända skydd kan du självklart sätta i.

Nu godkända av vägverket.

3058-F_233.jpg

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Kör i stort sett alltid med full mundering.

Ett fåtal gånger händer det att man bara slänger på sig ryggplattan, hjälmen och handskar om man ska över till polarn. Men det är väldigt sällan och känns väldigt naket...

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Man bör alltid ha full utrustning. Det är lätt som satan att köra omkull i stan i låg hastighet. Jag fuskade lite med utrustningen och vurpade i stan i ca 50 (en töntig highsider efter bakhjulssläpp på en motard). Hade Goretexjacka, hjälm och hanskar. Vred en axel ur led och skrapade mig rätt ordentligt. Jeans och träningsskor blir sopor direkt.... Hade som tur var en ordentlig jacka (Rukka) och hanskar, för jackan fick ett hål och hanskarna var rätt skrapade med. Vill inte veta hur det hade gott utan dessa. :gnissla

Detta gav mig en tankeställare att farten inte behöver vara hög far att man ska slå sig...

burn_out87

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
Honda cbr600f -96
Full mundering hela tiden som gäller, kan inte förstå idioter som kör med bara jeans och hjälm och gör wheelies i 200 knyck,även du inte gör något fel kan man faktiskt bli påkörd.

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Polaren köpte kevlarförstärkta jeans, dessa känns precis som ett par vanliga men med skydar som ett skinställ....:yoparty
ska själv köpa mig ett par kostar dock ca 1800 men det är det värt

Dom ser helt ok ut oxå faktiskt...sen om man köper en textiljacka med skydd typ arlen ness har ganska snygga. Då har man ju en kombination med lite "mindre" skydd om man ska köra lite kortare sväng bara, lika snabbt att ta på som vanliga kläder som du anväder dagligen...
Sen om man drar längre svängar så drar jag på helställ med alla skydd...klockrent

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag har bara cirka 3,5 kmh till jobbet så när jag väl har fått fram hojen skulle jag ha varit på jobbet redan om jag tagit bilen, så det är väldigt sällan jag hojar till jobbet. Däremot vid någon kortare resa när jag mer är ute för att t ex åka ett ärende till en polare än för att åka hoj så kan det bli att man skippar skyddsbrallorna och har jeans istället. Samma om man ska någonstans där byxorna blir otympliga. Det är ju bara brallorna som är det besvärliga, resten är enkelt att ta på och lika enkelt att ta av när man inte kör.

Jag är däremot ganska noga med skyddsskor, att klämma foten under hojen, även i bara 30kmh, kan inte vara det roligaste.

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
Jag som de flesta är väl dålig på att använda skinnbyxor..
MEN Använd alltid RYGGSKYDD...
En kusin till mig blev påkörd för 9 år sen. Han skulle till tappen och köpa snus.
Går fortfarande med kryckor och har talsvårigheter. Höften och ryggen är kass. Han blev påkörd i 40 km/h mitt i stan. Han kommer aldrig bli bra.

ANVÄND HJÄLM OCH RYGGSKYDD..

Mr Fazer

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
VFR 750 F -94
Jag har en mil till jobbet och tar ca 10min att köra och jag känner mig naken om jag inte kör med hela utrustningen.

Jag har svårt att slappna av i körningen bara för att jag är van att köra med full utrustning.

Jag har sett för mycket för att inte göra det och det är nog så att jag tittar snett på dom som inte har full utrustning och tänker att det kommer göra ont om dom går om kull för det är inte alltid det är vi som är orsaken till att saker händer.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...