Kör ni fortfarande eller har ni baxat in den i garaget?

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987
Ställer nog av i slutet på månaden, här är det fortfarande ca +10 på dagarna iaf ;)
...fan längtar till sommaren :huvet

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Blev elva mil med grus-Yamahan idag.
Fyra grader och några små regnskurar. Inga problem med mygg och andra insekter på visiret.
För mig börjar det bli dags att ställa undan bågarna nu...

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Kommer bli sista turen med hojen idag, spola av leran som finns på den, smörja kedjan, byta växellådsolja, tanka, ladda batteriet och smörja upp kondomen!

Sen så får pärlan stå i garaget

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
21 mil på div vägar.... med 2 kompisar som kör mc,,, :rock

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Fyra grader och några små regnskurar. Inga problem med mygg och andra insekter på visiret.

Kör nakenhoj så för mig är just av avsaknaden av insekter väldigt välkommen :) Hade strålande morgonturer till jobbet både torsdag o fredag, temp runt nollan, klarblå himmel och solen just kommit upp, vackert som fan.

I veckan blir det ju typiskt sommarväder igen ser det ut som, 10-12 grader och regn :)

R5+1

Guest
View attachment 371268

Hojen står nu inomhus så man kan beskåda o torrgasa när det känns jobbigt kalla vinter dagar.:hihi
Hehe! Jag blev riktigt stolt häromveckan när jag fick hjälpa en god vän på andra sidan stan att baxa in hans Retta i vardagsrummet. Fan va den gör sig bra mot tegelväggen!:tummenupp:tummenupp

Så skulle jag och vela kunna göra med min hoj, synd bara att man bor i lägenhet...
Samma här. :( Bor på tredje våningen och hade vi bara haft hiss hade jag allvarligt funderat på att köra upp en hoj i lyan.
Men sen tänker jag att jag inte skulle kunna välja vilken, för kör jag upp en saknar jag ju de andra.:gråta
Äh, lika bra att de får stå och småsnacka ihop i garaget under vintern.:tungan

Mjau

Medlem
Gick med
24 May 2012
Hoj
BMW G650 Xmoto -07, Kawasaki z 750 -80, Kawasaki GPX 600 R -88
Klart man skulle lägga omkull finhojen i en rondell. Regn och en halvtrasig väg full av skit var visst ingen bra kombination. Summa summarum: det är nog dags att ställa in nu. :hej

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Klart man skulle lägga omkull finhojen i en rondell. Regn och en halvtrasig väg full av skit var visst ingen bra kombination. Summa summarum: det är nog dags att ställa in nu. :hej

Det var ju jäkla pissigt! Jag har precis gått och köpt mig en vfrrrr som står och ropar på mig nere i garaget, men jag får väl lära mig av ditt misstag och ge mig till tåls...i 5 månder till...:näsblod

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Funderar på att ställa in hojen för vintern, satan bara regnar här körde i dag men var rätt kallt samt fläckvis blöta var inte kul :(

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Körde 4 mil igår ;D kallt men mysigt!

Helgen ska nog bli fint i Jönköping, man lever ju på hoppet! Mindre spännande dock att batteriet är kajko i kylan och regnet, fick putta igång den igen :D

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Igår blev sista rundan för mig med tanke på väderprognosen - regn fram till nästa vecka då det blir minusgrader istället, lite småfix på pärlan i garaget o lämna in för att få stämpeln i boken, sen blir det att ställa av :(

Mjau

Medlem
Gick med
24 May 2012
Hoj
BMW G650 Xmoto -07, Kawasaki z 750 -80, Kawasaki GPX 600 R -88
Det var ju jäkla pissigt! Jag har precis gått och köpt mig en vfrrrr som står och ropar på mig nere i garaget, men jag får väl lära mig av ditt misstag och ge mig till tåls...i 5 månder till...:näsblod

Det låter som ett klokt val. Brukar det inte sägas att man ska avstå det första och det sista passet på säsongen? :tungan

OT: Vad blev det för årsmodell? Bilder!!!

Honungsblomman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
Honda CBR 600FA
Köpte en hoj i Helsingborg som jag fick köra hem till Stockholm i regn nyss...... Blött och kallt, men NOBELPRISET till den som uppfann handtagsvärme :tummenupp

Nu står min nya lilla älskling ER-6:an och myser med min gamla lilla älskling 600FZR och längtar efter torra vägar :krama

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Min flyttade in i vinteridet/garaget/pojkrummet (kärt barn...) i söndags.

Blir förhoppningsvis många mysiga stunder tillsammans där när snön yr utanför. Nu ska jag bara fixa en kaffemaskin och internetuppkoppling dit också så man kan eBay:a tillbehör hela vintern. (Eller också behöver jag skaffa mig en tjej igen... :rolleyes:)

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Jag och två polare kom nyss hem från en tur på cirkus 14 mil.:) 14 grader i skrivande stund och snustorrt på vägarna. Var ju till och med så däcken blev varma. nej avställandet får fan vänta några veckor till:banana:banana

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024