Kör ni fortfarande eller har ni baxat in den i garaget?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Så här hade jag det idag, blev knappa 15 mil i 15-16 plusgrader;

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Det låter som ett klokt val. Brukar det inte sägas att man ska avstå det första och det sista passet på säsongen? :tungan

OT: Vad blev det för årsmodell? Bilder!!!

Det sägs så ja, men det är ju änna svårt när V4:an står nere i garaget och frustar. Det sägs att det ska bli fint väder på söndag i Gbg...kanske bara en liten tur... :hihi

Det bidde en -99 (RC46), gubbkörd med orginal dämp och hela köret. Blir till att pilla dit lite racigare grejer i vinter så att det platsar på Kinnekulle i vår! :tummenupp

IMAG0997.jpg

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Nej ni kan inte ställa in dom redan! var ute och gled idag och hittade två av försvarets gamla PBV 401 vagnar (MT-LB)

patrikrova

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Hoj
Honda VFR 800FI 99a
Är det +grader och isfritt så kör man mc

blev en liten tur till Göteborg och tillbaka till Lerum i regn och rusk mest för att slippa betala parkeringsavgiften och leta parkering :1pajas

DSC_0384.jpg

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Jag kör än. Och jag tar till och med omvägar så att jag får sitta ännu längre i sadeln och ha sköj!:) In i tunnlarna, ut ur tunnlarna, runda rondellen och tillbaks in in i tunneln, mot globen, hökarängen, örbyleden till huddingevägen, in i tunneln igen och tillslut, efter nån timme är jag framme, vilket kunde ha gått på en kvart annars!:) Men så har jag ju nyss tagit kortet.
Idag fick jag bromsa lite kraftigare på Essingeleden, i regnet, då min fil var stockad, fast efter en sväng så det syntes inte riktigt. Riktigt bra bromsar på gammelsuckan, och inte minsta tendens till slir. Fast såklart tänker man ju på att hålla extra marginaler i höstregnet, att ta det ännu lite lugnare tills däcken är varma, akta brunslock, löv, kullersten och vitmålat på vägen. Men guu' vad härligt det fortfarande är!

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Varför? transwalpen tra mig förbi alla köerna på essingeleden ett bra tag till!:rock:brynad

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Varför? Jo, jag har fått dille på att göra snygga inbromsningar på mitt abs-lösa åttitalsåbäke. Konstigt intresse. Jag brukar till och med tänka till mig själv "snyggt bRoMsAt!!" Jag mognar nog sen..:dummer

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Jag brukar till och med tänka till mig själv "snyggt bRoMsAt!!" Jag mognar nog sen..:dummer

OM min ABS går in (vilket aldrig hänt utom när jag själv testar att göra bromsprov på kontrollerat sätt) så skulle jag tänka: tur jag har ABS, om jag inte ligger i backen. Det är liksom ingen garanti att man inte lägger sig med ABS, och det är framförallt inte så att man tokbromsar bara för att man har ABS. Så, du mognar nog :)

Åter till ämnet; blir långrunda på söndag, vädret i södern säger *varmt* :banana

Last edited:

bmw1600

Ju längre desto bättre......
Gick med
9 Sep 2011
Hoj
1992 Yamaha TDM850
Oljesprut (nåja)ur ett gaffelben och läckage utgående axel från lådan + helt blankt framdäck, så nu får det bli nerplockning och mek istf körning. :mad:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Japp det är avställt :hihi

Bifogat

• 290470_10151032339636717_1997473124_o.jpg
    290470_10151032339636717_1997473124_o.jpg
    171 KB · Visningar: 129

Emil-31

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2012
Hoj
2012 BMW S1000RR
körde in min blade från 2003 förgått i förmidags. Till våren tar vi ut den ny inköpta BMW S1000RR.en på grön bete. Kör hårt

Ruuuben

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
Honda Africa Twin XRV 750
Stællde in hojen 1 September.. Anledning: Flytt till Norge pga studier.

Var sorgligt att stælla in hojen i garaget før vinterførvaring før førsta gången.. :/ (tog hojkortet i år)

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
Gör ett försök idag! Får se om batteriet fortfarande har någonting kvar att ge, annars blir det att springa igång den och hoppas på det bästa =) Blir nog en tur till bogesund, hoppas den inte e full med löv bara =/

EDIT: Aaah härligt nedfrusen! självklart möts man av ett mysigt duggregn ut genom dörren. det blev torrt vid typ täby, men visiret återhämtade sig aldrig riktigt... bogesund i sig var helt löv och trafikfri! Stor lycka. Många svampplockare ute, ett par applåderade t.o.m. min framfart!
Nu en kopp te för att få tillbaka lite av värmen...

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...