UltraMarine
Gudomlig sporthojare
Dimljus-halvljus kombinationen är ett ganska bra sätt att skilja på om det är snorungar(alla lampor på) eller om det är farbrorblå (som bara kör med halvljus) som ligger bakom och hetsar...
Håller med! Därför kör jag med park. + dim. för att folk ska rejsa med migUltraMarine skrev:Dimljus-halvljus kombinationen är ett ganska bra sätt att skilja på om det är snorungar(alla lampor på) eller om det är farbrorblå (som bara kör med halvljus) som ligger bakom och hetsar...
Nisse Järnet skrev:där extraljusen har inbyggda park.ljus som lyser hela tiden?
UltraMarine skrev:Dimljus-halvljus kombinationen är ett ganska bra sätt att skilja på om det är snorungar(alla lampor på) eller om det är farbrorblå (som bara kör med halvljus) som ligger bakom och hetsar...
CHROLO skrev:Nu kommer snart den tiden när även jag får åka fyrhjuling. Jag har dimljus på den civila bilen jag kör. Gissa om de är tända
(På tillåtet vis förstås!)
Haha Verkar ju som om folket irriterar sig på själva ljuskällan, inte om dom blir bländade eller ej.Gustav1 skrev:Ja fy fan, de är värst!
Nisse Järnet skrev:Haha Verkar ju som om folket irriterar sig på själva ljuskällan, inte om dom blir bländade eller ej.
t020013 skrev:Jag kör med dimljus + park.ljus på dagen för det ser ballt ut.
Och kom inte med några påståenden om att detta bländar när det är dagsljus. Tycker man detta är det antagligen för att man stör sig på själva dimljuset och därför stirrrar in i det.
Sen undrar jag varför vissa tycker att det är töntigt att åka med tända dimljus? Och varför frågar ni varför man gör det?
Varför byter ni själva blinlers och kåpglas, varför sågar ni era bakskärmar, varför köper ni alla häftiga prylar och sätter på hojen - JO FÖR ATT DET SER BALLT UT!
Sluta upp att vara såna mogna och duktiga moralkärringar - det finns väl värre brott människor gör i trafiken.
marten_larsson skrev:Tja, jag tycker mest det är töntigt för att du tycker det e så himla ballt. Ungefär. Sen kan jag ju säga att jag har originalblinkers, bakskärmen ser ut som den ska men kåpglaset är faktiskt bytt, av förra ägaren. Sen är ju frågan, blir man bländad i dagsljus? Tja, jag kanske blir det. Du vet ju inte hur jag upplever saker och ting, eller? Varför jag frågar? För att jag vill veta hur "utbrett" det är med detta nya cooooola sättet att köra bil på, med dimljus!
Om du vill kan jag lägga upp en poll om hur många som använder blinkers men jag tror inte det är någon här som skulle erkänna att man inte gör det.
CHROLO skrev:Nu kommer snart den tiden när även jag får åka fyrhjuling. Jag har dimljus på den civila bilen jag kör. Gissa om de är tända
(På tillåtet vis förstås!)
Mina bländer iaf intePejo skrev:Det är nog så du verkar vilja att det ska vara.
I själva verket så är det nog så att det verkar som om folk irriterar sig på att dom blir bländade av andra trafikanter som bara tänker på hur bra dom själva ser vägen, utan att för den skull ta hänsyn till att dom bländar sina medtrafikanter.
t020013 skrev:OK! Då får jag väl fortsätta diskussionen lite då. Jag kan säga med 100% säkerhet att du inte blir bländad av min belysning. Dagtid, dimljus och parkeringsljus - vilket är lagligt. Lite fakta - dimljus är på 55 watt precis som vanliga halvljus, bilen besiktigas varje år - alltså rätt inställda. Visst förstår jag att man blir bländad av vissa - de som kör med halvljus + dimljus på kvällen med blöt vägbana, men det är inte lagligt. (Dimljusen pekar brant neråt därför bländar de under dessa förhållanden)
Det finns faktiskt människor som vill åka omkring med snygga attribut på sina fordon - synd bara att andra människor skall anmärka och tycka det är töntigt.
En sak till - blinkers skall användas för att hjälpa medtrafikanterna.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|