Kör ni med eller utan DB-killer

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Har originalblås, och min lilla hoj kommer upp i ofattbara 84 db. Nuff said.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Varierar lite.. oftast med db-killer eller orginalsystem. Bara skönt när det inte låter så mkt.

Det mest idiotiska som finns är folk med folk som försöker få hojen att låta så mkt som möjligt och sen kör de ändå med öronproppar. Varför skulle omgivningen tycka att ljudet är ballt när föraren inte ens själv orkar med det?
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Varierar lite.. oftast med db-killer eller orginalsystem. Bara skönt när det inte låter så mkt.

Det mest idiotiska som finns är folk med folk som försöker få hojen att låta så mkt som möjligt och sen kör de ändå med öronproppar. Varför skulle omgivningen tycka att ljudet är ballt när föraren inte ens själv orkar med det?


Jag kör med orginal men brukar ha öronproppar för att få ner vindbruset när jag åker längre sträckor på väg :crash
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Varför köper man dyra avgassystem till hojen när det bara är att köra utan system om det är högt ljud man är ute efter. :rolleyes:

Man skulle ha blivit snut så man fick terrorisera alla med svindyra högljudda avgassystem, fan vad böter jag skulle ha skrivit ut. :)
 
Last edited:

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Det mest idiotiska som finns är folk med folk som försöker få hojen att låta så mkt som möjligt och sen kör de ändå med öronproppar. Varför skulle omgivningen tycka att ljudet är ballt när föraren inte ens själv orkar med det?

Om inte tant Agda ser en i trafiken så ska hon iaf höra att man kommer?
Eller som morsan sa förut efter att ha suttit i köer i söderledstunneln- Det är så bra när hojar låter mkt, då fattar folk att det kommer en hoj och flyttar sig lite åt sidan så de kommer förbi:tummenupp

Nu låter inte min hoj så mkt iof. Twin med acra, ingen dbkiller. Mullrar gott iaf.
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Utan. Att ta bort välljud från en MC är en dödssynd.

Borde vara en motorcyklig rättighet att få andas fritt.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Db killer...db killer...var d såna små pluppar i stål ja fick till mina hojar som jag inte visste riktigt vad man skulle göra med de ? Om Gud hade velat att vi ska köra med DB killers skulle han inte gett oss Termignoni eller bosatt oss alla i Italien...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Varierar lite.. oftast med db-killer eller orginalsystem. Bara skönt när det inte låter så mkt.

Det mest idiotiska som finns är folk med folk som försöker få hojen att låta så mkt som möjligt och sen kör de ändå med öronproppar. Varför skulle omgivningen tycka att ljudet är ballt när föraren inte ens själv orkar med det?

Jag kör iofs till stor del med hörseln.. Hur motorn låter säger mkt om gaskontroll, påslag osv.. Men öronproppar krävs för vindbruset ändå ;)

Vill ha buller runt apex, sen kan det kvitta. Växla rätt kan också blir svårare iofs om man inte hör nåt.. Men där har man ju oftast tid att titta på lampan. Har dock gått på varvstopp oväntat vilket hade undvikits lättare med mer bullar.

Så D så
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nog mer du som är förlegad :)

If it's to loud you'r to old!
Tja... kanske. Vill man helt ta död på möjligheten att köra hoj (på bana menar jag nu) så skall man naturligtvis bullra. Vill man, som jag, fortsätta med detta otroligt roliga nöje så skall man göra allt man kan för att låta mindre än vad vi gör nu.

Miljömupparna kommer alltid att vinna, det är skitsamma vad vi här på SH tycker.
Bara att ta skeden i vacker hand och se till att de inte får vatten på sin kvarn. I allmänhetens (läs majoritetens) ögon är vi alla idioter som kör för fort, busar för mycket och låter åt helvete för högt.

300 000 hojägare där inte ens alla tycker det är coolt att bullra mot ett stort antal miljoner som tycker vi låter för mycket, it is a lost case!
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Satte i mina db-killers i sommras, tröttnade på oljudet utan dom:)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Varför köper man dyra avgassystem till hojen när det bara är att köra utan system om det är högt ljud man är ute efter. :rolleyes:

Man skulle ha blivit snut så man fick terrorisera alla med svindyra högljudda avgassystem, fan vad böter jag skulle ha skrivit ut. :)

Jag kör med db killers och eftermarknadspior i alla hojar ja haft - vill man låta så kan man ju.

Huvudskälet är vikt - vissa hojar kan man ta bort 8-10 kg vikt genom att slänga på eftermarknadspipor och sen tysta dom med insatserna.

Är denna vikt högt placerad är den mycket märkbar desutom
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Varför köper man dyra avgassystem till hojen när det bara är att köra utan system om det är högt ljud man är ute efter. :rolleyes:

Man skulle ha blivit snut så man fick terrorisera alla med svindyra högljudda avgassystem, fan vad böter jag skulle ha skrivit ut. :)

Ehh vikt? :fakta

Aldrig försent att bli snut...go for it.:yoparty
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Utan, såklart. Allt jävla vindbrus överröstar nästan ändå.

Dom är i på bana, såklart.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag satte i mina inför semestern i år. Märkte dock ingen större skillnad.

Och angående att byta system så är det aldrig HÖGT ljud jag är ute efter. Det är själva goa ljudet jag vill åt.

Kör man twin ska det fan låta twin.
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Jag har inte den snabbaste hojen så jag får väl kompensera med att låta satan :död
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top