Märkligt att så många väljer bort backspeglar. Om jag INTE fick köra med backspeglar på gatan så skulle jag sluta köra hoj där. Hade jag inte haft speglar när jag körde bud hade jag förmodligen blivit överkörd 15 ggr om dagen.
Hör du nått om en sådan tingest så tipsa mig gärna!Farbrordane skrev:2149738det finns ju numera hjälmar med inbyggd backspegel...skulle kunna vara ett alternativ kanske, vet inte hur sikten är i dessa.
Har aldrig monterat av några speglar. Snarare avstått från att montera dem på de hojar jag byggt.Har kört utan på tunga hojar sedan -85. Hade jag haft en modern plastkåphoj hade jag lätt kört med speglar, det är dock lätt att få det att passa in där tycker jag. På en Flattracker är det knepigt. Har dock en idé sedan en tid. Jag får dock tillverka den själv ty ISR-handtagen har ingen gänga som passar köpespeglar (ej ens om jag hade hittat ngn som jag tyckte passade in).Kenya skrev:2149752Har smällt upp regplåten i tailen och har olagliga blinkers som blinkar som satan i.o.f men när man börjar montera ner backspeglar som är rätt viktigt för säkerheten.. då är man bra fåfäng asså "gay varning"
Kenya skrev:2149752asså "gay varning"
Jörgen Karlsson skrev:2149775
Men jag är ju homo å andra sidan!
Tar inte illa upp dock.
/J
http://www.reevu.com/moto_product.aspJörgen Karlsson skrev:2149747Hör du nått om en sådan tingest så tipsa mig gärna!
/J
Chii skrev:2147799Känner ni med backspeglar igen er
Jag vill då inte se ut så
Backspeglar är faktiskt inte ens ett besiktningskrav, tack o lov. (Även om jag kan förvånas över det, det försvårar ju körningen avsevärt att åka utan, iaf i trafiken.) Ikväll vart jag däremot stoppad av en Mc-polis vid Tyresö kl 2230 och fick meka isär min gamla 60-tals Lucas-baklykta och visa konstapeln att en tillräcklig mänd ljus belyste regplåten! Det är så man prioriterar arbetstiden hos Mc-utbildad polispersonal på obekväm arbetstid en onsdagskväll i ett vålds- och brottshärjat Sthlm. Det torde fascinera fler inom polisen än utom hoppas jag.Spoox skrev:2151083vad säger egentligen farbror blå om man kör utan speglar? (dvs om han kör flygande besiktninge eller vad som hellst)är det som med nummerplåten eller? den får sitta vart som hellst vara den är fullt synlig?
Cyren skrev:
Gothmog skrev:2147645Då jag tycker backspegeln är en ganska bra uppfinning så varför skulle jag plocka av dem?
Jag har även backspeglar på min bil, funkar rätt bra tycker jag.
Man kan liksom på något märkligt sätt "se" bakåt med dem! Fantastisk finess!
Vet inte varför, men det känns trevligt på något sätt att kunna göra det...
Pinky skrev:Du kör med orginalsystem på hojen va ?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|