Kör ProSuperbike med STCC nästa år också?

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Nyheter från STCC och Göteborg :)

2007-09-20
STCC AB och Göteborg Stad tittar på möjligheterna om race med miljöfokus mitt i Göteborg
http://www.stcc.se/start/


STCC i centrala Göteborg nästa år
Ett STCC-lopp kommer att köras i centrala Göteborg nästa år. På en presskonferens i Göteborg på torsdagen offentliggjorde kommunstyrelsens ordförande Göran Johansson och STCC:s ordförande Thomas Lindskog beskedet.
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70477063_3223__,00.html
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ett uppvisningsrace alá slutet på 80-talet eller om de va början på 90-talet de kördes sist i stan skulle inte vara fel.
Men som ett race som ger poäng i serien hoppas jag inte på för hojarna iaf.
Sen om det blir ett riktigt race av det hela trots "uppvisning" är upp till förarna själva ;)
 

sandstream

Guest
Stadsloppen passar nog bilar bättre men ProSuperbike killarna kan säkert showa en hel del för att väcka publikens intresse.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Stadsloppen passar nog bilar bättre men ProSuperbike killarna kan säkert showa en hel del för att väcka publikens intresse.


Ja bara ingen av dem hamnar i älven för den banan ser helt sanslös ut. Undrar hur mycket folk det kommer att stå på Götaälvbron! Flytande läktare eller såg jag fel? Och klar till juni?
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ballt! Hoppas det blir ett uppvisningsrace, tävling är hål i huvudet, särskilt nu i dessa mc-fientliga tider, men en fin show. :tummenupp
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
vore ju asball
bilarna kan ju lätt tävla där men hojarna bör inte det,men uppvisning bara måste det bli :)
(fast ett stadsrace vore ju kul att köra)
 

Bifogat

  • gcr1.jpg
    gcr1.jpg
    74.3 KB · Visningar: 186

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
vore ju asball
bilarna kan ju lätt tävla där men hojarna bör inte det,men uppvisning bara måste det bli :)
(fast ett stadsrace vore ju kul att köra)
De kunde ju försöka göra det säkert nog för hojar, hade varit sk-tfräckt om de körde race där. Jag bokar biljett direkt!

Fast visst finns risken att Freddy "kastar macka" med hojen ut i havet...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
vore ju asball
bilarna kan ju lätt tävla där men hojarna bör inte det,men uppvisning bara måste det bli :)
(fast ett stadsrace vore ju kul att köra)

Det är ju bra entrén och ena läktaren där som det ser trångt ut för avåkningsytor. Bygger man banan i hamnen tycker jag det borde kunna gå att göra en bana som funkar för hojarna också faktiskt.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
vore ju asball
bilarna kan ju lätt tävla där men hojarna bör inte det,men uppvisning bara måste det bli :)
(fast ett stadsrace vore ju kul att köra)

Passar inga RR hojar den där "banan"-bananpiren :tungan. Dock har det varit motardtävlingar där..
 

Troubleman

Troubleman
Gick med
6 Sep 2006
Ort
GBG
Hoj
R6
Riktigt gatlopp

Tycker dom skulle köra ett riktigt gatlopp mitt inne i stan.
Behövs träning innan man åker (om reservplatsen blir ordinarie) till Macau eller till nästa års äventyr.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Klara man av RRR på Irland så ska det väl gå i sverige :)

Självklart skulle det gå, men att rycka loss ett race ur en serie som går på "short circuits" och köra den på en stadsbana vore vansinne enligt mig.

Jag är helt för stadrace och landsvägslopp, men då med förare som väljer just detta, inte "tvingas" in i det pga sponsoråtaganden, titeljakt eller annat..

Sen är det nog inte så lätt att få till ett landsvägslopp i sverige, skulle nog stöta på stort motstånd.
Mats, hur gick det med planerna med en världs-serie men iom, macau och det där racet i kanada?
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
vore ju asball
bilarna kan ju lätt tävla där men hojarna bör inte det,men uppvisning bara måste det bli :)
(fast ett stadsrace vore ju kul att köra)
Vatten är den ultimata avkörningszonen.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Självklart skulle det gå, men att rycka loss ett race ur en serie som går på "short circuits" och köra den på en stadsbana vore vansinne enligt mig.

Jag är helt för stadrace och landsvägslopp, men då med förare som väljer just detta, inte "tvingas" in i det pga sponsoråtaganden, titeljakt eller annat..

Jag håller med dig på samtliga punkter, synd om det av ovastående orsaker tvingar folk att köra.
Ett alternativ är ju att göra om det till ett SH-race, det är ju fullt av RRR folk som kunde visa sina talanger.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Vatten är den ultimata avkörningszonen.

Vatten blir grymt hårt i höga hastigheter. Slagen till medvetslöshet och sen till råga på allt, när vattnet "mjuknar", ligga och drunkna.

Fast....det hade varit ballt med ett stadsrace ändå. :)
 

sandstream

Guest
Jag är helt för stadrace och landsvägslopp, men då med förare som väljer just detta, inte "tvingas" in i det pga sponsoråtaganden, titeljakt eller annat.. Sen är det nog inte så lätt att få till ett landsvägslopp i sverige, skulle nog stöta på stort motstånd.
Tack och lov är det nog så, att vi i Sverige har en lite nyktrare syn på vilka risker det ska vara okej att ta när det finns säkrare alternativ.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top