Köra bakhjul!

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
90% av inlägget var ju informativt.:va
1:ans växel, koppla upp den. Funkar inte det så dreva om.

Gnäll på varandra kan ni väll i största mån hålla i PM!
Hade varit väldigt tacksamt!

Du borde också leva efter dina egna råd och gnälla via PM i så fall!!

Du var itne mycket bättre heller förresten och höll uppe tramset.

Hade varit väldigt tacksamt!

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Skillnaden är att jag inte kom in och var otrevlig utan svarade på ett inlägg som var menat på skojj.

Tror inte jag är ensam om att vara lite less på att det dyker upp massor med trådar med samma jäkla nybörjarfrågor om bakhjulsåkning konstant. Det är dock ingen ursäkt då denna tråd ändå är bra om man ska ha en, därmed och att jag inte såg ditt inlägg kan jag sträcka mig till att be om ursäkt till dig och er andra som uppskattar denna tråd. Mina inlägg var inte tänkta att provocera dig utan som ett skämtsamt svar till ett skämtsamt inlägg.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Skillnaden är att jag inte kom in och var otrevlig utan svarade på ett inlägg som var menat på skojj.

Tror inte jag är ensam om att vara lite less på att det dyker upp massor med trådar med samma jäkla nybörjarfrågor om bakhjulsåkning konstant. Det är dock ingen ursäkt då denna tråd ändå är bra om man ska ha en, därmed och att jag inte såg ditt inlägg kan jag sträcka mig till att be om ursäkt till dig och er andra som uppskattar denna tråd. Mina inlägg var inte tänkta att provocera dig utan som ett skämtsamt svar till ett skämtsamt inlägg.

Ber om ursäkt jag med. Peace, tillbaks till tråden.

Moneyline

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
k7 750
Vad sägs om att samlas någonstans en solig eftermiddag och träna lite wheelis tillsammans alla vi som behöver öva? :yoparty

(Fast jag behöver ju inte öva, jag är bäst i världen på det från början...) :brynad

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
lägger in en fråga i denna tråd.
nu e det så jag kommer upp till balanspunkt ungefär men när jag kommer så högt jag vågar, så ibland så börjar det vobbla (gunga i sedled) lite specielt vid stående wheelies. när jag sitter ska jag klämma med bena vid tanken för att stabilisera? vad kan detta vobbel fenomen bero på?

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06
nu e det så jag kommer upp till balanspunkt ungefär men när jag kommer så högt jag vågar, så ibland så börjar det vobbla (gunga i sedled) lite specielt vid stående wheelies. när jag sitter ska jag klämma med bena vid tanken för att stabilisera? vad kan detta vobbel fenomen bero på?

Du bör ju ha knäna vid tanken för att stabilisera, annars kan de kanske vara hjullager, däcket som är fel balanserat. där finns faktiskt en del anledningar det kan vara! börja med knäna vid tanken, hjälper inte det är det antagligen något som är lite slitet/fel!

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Du bör ju ha knäna vid tanken för att stabilisera, annars kan de kanske vara hjullager, däcket som är fel balanserat. där finns faktiskt en del anledningar det kan vara! börja med knäna vid tanken, hjälper inte det är det antagligen något som är lite slitet/fel!

roliga det händer bara ibland.
vet förut att på förra hojen så satt däcket snätt. fick kämpa som en gris vid högre bakhjulsåkning varje gång. kan det bero på gaskontrollen? att den blir lite orolig. lr kanske bara får testa mig fram.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
vet förut att på förra hojen så satt däcket snätt. fick kämpa som en gris vid högre bakhjulsåkning varje gång. kan det bero på gaskontrollen? att den blir lite orolig. lr kanske bara får testa mig fram.

Pröva med ett annat däcktryck, tappa ur lite eller fyll på lite.

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06

Ja testa däcktrycket, dess tu mindre tryck ju lättare är det att få den stabil. men det låter lite lång sökt, om du har rätt tryck i däcket så borde den istället bara dra åt någon sida, men kan vara värt ett försök. Checka så att kedjan är rätt spänd så inte hela hjulet sitter snett på svingen. bara o testa lite, sen kör du ju KTM så lite vibrationer är ju vanligt :tummenupp

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Absolut.. Öva! Öva öva öva! Tänk mindre på stötdämparedäckkedjaasfaltbromsardrevlufttryckm.m.m.m. Öva i stället för att spekulera (90procent i den här tråden) så behöver du/ni inte fundera och skylla på hojen.

Helt klart det bästa tipset hitils! :tummenupp

Synd bara att folk inte fattar men det är ju en annan femma...

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Att låna ut sin egen cykel till nån som kan brukar få stopp på spekuleringarna i att det är fel på min R1 som är helt omöjlig på 1:an.

DinoLj

Gbgx3m
Gick med
24 Jul 2010
Hoj
Beta rr stuntedition..

Släpp ut lite luft ur bakdäcket, kör man bakhjul så är det skönt o ha ett ganska platt däck därför underlättar de med lite mindre luft i bakdäcket.. Prova det! Släpp inte ut för mycket bara då innerslangen kan vika sig om du nu har en sån och orsaka att slangen smäller vilket jag precis gjort :huvet

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag tycker hojen vobblat på alla mina hojar när man kört riktigt snabbt på bakhjulet! ju De nyare sporthojarna, typ 08 Fireblade jag nyss hade börade det inte före dryga 200 km/h medans nuvarande Tl 1000r börjar redan vidtyp 130!!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...