Alanthor
Jag har wheelat en strypt Xt125:a (4t) vilket många säkert skulle tycka är svårt / omöjligt.
Gassvaret är enormt slött och helt kraftlös hoj haha.
Trixxet att få upp denna va att nästan stå still, verkligen pressa med gasen och dumpa kopplingen hårt.
Det är den lätta biten.
Den går enormt sakta på 1:an och 2:an så målet är att skjuta i 3:an eller 4:an så fort som möjligt.
Så fort hojen står nästan rakt upp så gäller det att få i 2:an och inte fega för då orkar maskinen inte. Minsta lilla fel och den kommer dimpa ner även med rullen i botten.
Samma procedur med dom andra växlarna, åkt HÖGT och växla när du är högt.
Är man nybörjare så skulle jag INTE rekommendera att wheela en hoj med så lite effekt för det kräver bromskontroll om du inte vill slåöver förr eller senare.
Om man nu mot förmodan vill göra det ändå så kommer man ha bättre koll en dom som kört effektstarka hojar.
Dom brukar oftast lära sig powerwheela och sen räcker det så.
Det ända jag kan säga när du nämner att den spinner är att Flytta snabbt vikten bakåt. Man behöver inte bokstavligt rycka i styre det handlar mera om viktfördelning.
Om du fortfarande inte får det att funka, prova då att "gunga" upp hojen.
Åk så sakta fart du bara kan (Nästan stillastående) Använd din vikt / koppling / gas och bakbromsen så du får framdämparna i gungning.
Sen tajmar du det bara och dumpar kopplingen helt.
Med denna teknik kan du få upp saker som tillsynes verkar omöjligt
Mvh
Bjuder på en liten snutt film från i somras, kanske inspirerar lite.
Jag och en kompis skrapar plåten på hans hoj.
Dennis lyckades göra detta andra dagen han kör gat hoj
[YOUTUBE-ID]JVL2uJy6BFc[/YOUTUBE-ID]