Köra bakhjul!

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön

Bifogat

• DSC_1538.jpg
    DSC_1538.jpg
    63 KB · Visningar: 153

Hobbelito

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
nada
Tänkte kolla om nån vet vad jag gör för fel. Jag har åkt hoj i bara 3 veckor så jag håller på och lär mig fortfarande. På ettans växel får jag upp den lätt både med koppling och powerwheel men jag släpper ner den efter ett par meter. Däremot har jag problem med andra växeln när jag poppar kopplingen så slirar det bara till typ och jag får inte upp den en cm. Vad göra?!

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Glöm inte att filma. Första gångerna man åker på bakhjulet känns det som att man slår runt. I sanningens fall så är man kanske 10cm ovanför marken :D

har ju gopro kamera klart man filmar,men glöm att ja visar de för er :gnissla

Jag har aldrig prövat :brinnerup
tyvärr inte fått kortat än, jävla skola som inte bokade ordentligt när jag skulle göra r2 för en månad sen:huvet

De har inte ja heller.Men de går att stegra en då.Lite gran eller fall :tummenupp

Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Tänkte kolla om nån vet vad jag gör för fel. Jag har åkt hoj i bara 3 veckor så jag håller på och lär mig fortfarande. På ettans växel får jag upp den lätt både med koppling och powerwheel men jag släpper ner den efter ett par meter. Däremot har jag problem med andra växeln när jag poppar kopplingen så slirar det bara till typ och jag får inte upp den en cm. Vad göra?!

Du borde väl kunna gasa upp din ganska enkelt på 2an? Full prutt fort ska det gå.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009

testa dig fram med mer och mer gas hela tiden när du duttar kopplingen, till slut kommer det annars testa att rycka till lite lätt i styret.

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Beror ju mycket på vad man har för 125a också. (Som med alla andra hojar. Duh) Sporthojarna brukar vara rätt svåra. Offroadmodeller är ju busenkla, även om det är 4takt. Hade en rd125 som var väldigt framlätt, och lite senare en tzr125 som var helt omöjlig.

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
125cc = dreva å koppla eller vara såpass duktig så du kan stå på sadeln / passagerarfotpinnar å slita å dra... kanske..

Mja, Degenerate menade att han knappt ens har börjat uiiiila när JJ(CBR)JJ redan hunnit klart ;)

Men ditt tips funkar nog bra för sport 125:eek:r, på offroad/SM/cross-varianterna räcker det med gas för att lyfta på hjulet.

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91

Vi får ta en dag som vi kan ut och träna lite mer efter någon åkning med gänget :) Med nån timmes träning och lite tips så ska du se att 2'ans växel är busenkel att leka på :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring