Köra bakhjul!

Abris47

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
04 Honda CBR 600 RR
Har en fråga där bara. Ska man fylla på lite extra olja i moton när man ska hålla på att åka på bakhjulet? Så att motor inte får för lite olja och ger upp det! För det blir ju fel lutning på allt.
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Har en fråga där bara. Ska man fylla på lite extra olja i moton när man ska hålla på att åka på bakhjulet? Så att motor inte får för lite olja och ger upp det! För det blir ju fel lutning på allt.

Se du bara till att hojen har rätt mängd olja så får man hålla tummarna :D
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Har en fråga där bara. Ska man fylla på lite extra olja i moton när man ska hålla på att åka på bakhjulet? Så att motor inte får för lite olja och ger upp det! För det blir ju fel lutning på allt.
Beror en aning på hur du kör, om du bara kör låga power wheelies, ligger högt och kör långt eller balanserar runt på parkeringar.

Ligger du högt länge och/eller ofta kan det vara bra med extra olja :tummenupp
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
mycket prat om att koppla upp sig på slangen ...min reser sig utan kopplingshjälp på 2an ... vridmoment kallas det :)
Lycka till alla

2:an? Pffff, störtlöjligt:blah. Själv vrider jag upp den på 3:an. Vad har vi lärt oss av det här? Det finns alltid någon som är värre.

Så snart ger sig nån turbo snubbe in här och berättar att han vrider upp den på 5:an i 280km/h.....
 

Birdy_81

Ac-fyllning Utföres Billigt
Gick med
2 Jul 2011
Ort
falköping
Hoj
suzuki bandit 1200 99
2:an? Pffff, störtlöjligt:blah. Själv vrider jag upp den på 3:an. Vad har vi lärt oss av det här? Det finns alltid någon som är värre.

Så snart ger sig nån turbo snubbe in här och berättar att han vrider upp den på 5:an i 280km/h.....

aj då ...då måste jag nog slänga på en snurrbo snart då så man kan vara med och lira med dom hårda grabbarna ....:Bugar:Bugar
 

Pimp

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Ort
Götet
Hoj
2010 street Triple
Har börjat försöka mig på slanga lite med en z750. Tycker de är skit svårt att plocka upp den på bakhjulet. Försöker koppla men den gör bara små skutt. Nån som har några tips?

Du kan ju testa att (sota ur den) så ska du se att det går bättre.
 

MagicMotion

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
norrort
Hoj
SXV 550 -08
Wieee, har kopplat upp crossen senaste veckan och börjat få bra koll..

Tog en sväng på gixxern idag o se på fan, att koppla upp den va inte så jävla klurigt!

Fy fan va kul!

Mindre kul att hel/halvljuset dog däremot... men det va det värt!
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
Måste köpa nya stövlar. Mina är så stela att jag inte kan växla på en nakenhoj eller peta på bakbromsen genom att vinkla ned vristen. Funderar på Sidi crossfire SRS som du fick tips om i en tråd. Undra om den är tillräckligt smidig för lite trix?

är grymt nöjd med mina sidi stövlar. otroligt mjuk o go!
tror nog att det funkar för trix på en motard.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
Oftast så är det höga varvtal på hojen när man färdas på bakhjulet, speciellt om man precis börjat. Något som jag märkt/hört är att snuten oftast tar dig för att du har för högt ljud på hojen, för vem kör omkring med original röret eller db-killer? i somras togs tre killar på S-rakan när de körde på bakhjulet, alla för att de hade för högt ljud när de körde :p så kör på bakhjulet men stoppa en strumpa i avgasröret! :p

eller öronpluggar!!!!:7peta
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
de flesta mc-relaterade skador är fotskador. Pajar du fotleden så blir du invalid. Även om jag också har en tendens att välja saker utifrån design och komfort, så är det ganska viktigt när det gäller fötter, att de är väl skyddade. Gjorde en vurpa för två år sen och bröt foten, en massa ligament var sönderslitna, inre blödning i fotleden, sprickor lite här och där, etc. Jag är inte bra än idag, kan inte springa.
Hade jag haft stövlar med skena som hindrar sidledsrörelse hade jag nog klarat mig. Kolla på TCX S-Race
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UIiptSdynYM
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top