Köra bakhjul!

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Så längre vädret vänder kommer jag spendera nästan varje vaken stund på hojen de närmsta 2 veckorna. Utgår visserligen från Helsingborg men det gör inget. Finnst det något bra ställe att vara på i Lund?

Finns såklart stora parkeringar, Eriksson, Nova Lund osv men då kan man även vara på Väla antar jag. Jag vet faktiskt inte några ostörda platser att öva på, har mestadels bara övat på vägarna jag kört på :). Jag ska undersöka saken närmare.
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
inga fler som är sugna på att öva ihop med lite nybörjare?

Zyre, där vi körde, talade med en kollega och han berättade att polisen har sitt kontor på hörnet, dvs mitt emot där vi körde och väsnades :banana.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Ok, min tur att fråga: Jag kan wheela hyffsat från sittande ställning. Kör mest med slangningar strax under balanspunkten, och ibland kortare sträckor på balanspunkten. Nu e jag sugen på att stå upp, men det känns läskigt som fan med den aktuella drevningen. Gjorde det på automatik för ett par år sen med en kugg mer fram, typ drog upp den lite och reste mig upp samtidigt som hojen gick upp .

Hur gör ni när ni ska dra upp den och stå upp ?
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Kävlinge läser jag? Jag är på att öva lite bakhjulsåkning. Bor i Hässlehåla så det tar en bit att köra men man kan väl mötas i höör och sen dra sig ut till något industriområde :)
 

AlexRoos

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Ort
Tågarp
Hoj
1993, Honda CBR 600F
är också sjukt sugen att lära mig att köra bakhjul, men vore roligare att ha någon att öva med. :) ingen runt landskrona - helsingborg området som vill hänga med och öva när det blir bättre väder? :D
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Någon som orkar organisera (läs starta en tråd) för oss som vill öva bakhjulsåkning så kör vi när vädret är toppen? Nu talar jag om oss riktigt gröna förstås, vill inte ha någon som övat ett tag och överglänser oss andra :arsele
 

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Ort
Lund
Hoj
CB1000R
Riktigt grön och tar gärna en dag med massa tips och erfarenheter från både erfarna och nybörjare :tummenupp
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Någon som orkar organisera (läs starta en tråd) för oss som vill öva bakhjulsåkning så kör vi när vädret är toppen? Nu talar jag om oss riktigt gröna förstås, vill inte ha någon som övat ett tag och överglänser oss andra :arsele

E de inte bättre att åka me folk som kan och som kan lära ut? :) då kan man ju se hur högt dom lyfter framhjulet osv..
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
E de inte bättre att åka me folk som kan och som kan lära ut? :) då kan man ju se hur högt dom lyfter framhjulet osv..
När instrumentpanelen och framskärmen (på motard) börjar skymma sikten framåt börjar du få till höjden, när du måste kolla mellan styret och armbågen ligger du nära balanspunkten. Lite kortfattat :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top