Köra bakhjul!

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
En tur blir det garanterat idag men är det fler som vill hänga med mot Barsebäck så kanske bestämma en plats att ses på?
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Slangat sönder fälgarna?

Nja, kom körandes fin fint på baken sen när jag landade och skulle bromsa så var det så klart hyffsat ny asfalt med en lufttemp på 30 grader så försökte bromsa innan vägen slutade med en trevlig trottoarkant på 25-30 cm höjd. Gled läckert som på smör och precis innan kanten släppte jag bromsarna för att inte vurpa så ett litet skutt över :). Var långt ute åt helvete vid något industriområde så fick bärga hem :). Gick över kanten i ca 15 km/h.

Träna på säkra platser...eller :)
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Nja, kom körandes fin fint på baken sen när jag landade och skulle bromsa så var det så klart hyffsat ny asfalt med en lufttemp på 30 grader så försökte bromsa innan vägen slutade med en trevlig trottoarkant på 25-30 cm höjd. Gled läckert som på smör och precis innan kanten släppte jag bromsarna för att inte vurpa så ett litet skutt över :). Var långt ute åt helvete vid något industriområde så fick bärga hem :). Gick över kanten i ca 15 km/h.

Träna på säkra platser...eller :)

Tråkigt att det gick som det gick. A och O med val av plats ;) Det är dessutom en bra idé att börja på låga växlar så man får in känslan att slänga upp struten och slippa hamna på 300 direkt. Många gör det misstaget.
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Tråkigt att det gick som det gick. A och O med val av plats ;) Det är dessutom en bra idé att börja på låga växlar så man får in känslan att slänga upp struten och slippa hamna på 300 direkt. Många gör det misstaget.

Jag är oerhört kompetent på bakhjulet men var inte beredd på sådan halka....*undanflykt och bortförklaring :).
photo.jpg
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Det hemska är att jag har tabben på film...men det går sig verkligen inte att ladda upp här. Sett många göra det misstaget och sekunden efter den laddats upp ska en mobb börja hugga.
Kan försöka filma någon annan dock :)

Visa här i denna tråd så slipper du många efterblivna kommentarer.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Micke™;5602163 skrev:
Benny, det är ju på SH han får mest efterblivna kommentarer. SH-Mobben står alltid redo för påhopp :D

Ehh jag tänkte inte.. :) Det har du helt rätt i men jag tänkte att det inte är så många som läser denna tråd. Lite mobbad lär han bli och det får man ta men moralkärringar kanske han slipper.
 

Mxabbe

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Amo
Hoj
Yamaha Wr125 r 2009
Men hur svårt kan det vara? Ni grenslar värsta sporthojen på över 100hk som väger typ 180-190kg... En xt660x väger 186kg e framtung som satan och har 46 eller 48hk och den leker man ju upp.... fattar ingenting....

Jag håller med! Jag kör runt på en klumpig 4-takts 125a som väger ca 130kg och har 15häst. Den får jag upp på både ettan och tvåan. Dock med kopplingen... Men ändå, träna grabbar träna!

Kan väl lyxa till det med ett bevis för er som inte tror mig :)
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Sluta jämför OLIKA motorcyklar. När man tränar på en sporthoj kommer man upp i betydligt högre farter pga VRIDET. Med en motard, cross eller offroad så räcker det med att rycka till på rullen så reser den sig. När man väl lärt sig metoden DÅ blir principen densamma oavsett hoj men vägen dit...

Skäms.
 

Mattsson82

Medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
Trelleborg
Hoj
07 Suzuki GSXR 1000
Är också jäkligt sugen på och lära mig. Hade varit roligare och kanske lättare och träna med flera, så kanske man kan få lite tips medans man håller på också :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top