djulle
Medlem
köra imorgon då?
köra imorgon då?
Jag har inte hunnit fixa mitt bakhjul än så får se om tiden finns efter jobb att fixa isåfall tittar jag förbi
Då håller vi tummar att du fixar hjulet
Dra ihopa något nästa vecka ?
Körde sönder fälgarna igår . Nya är beställda så har jag tur har jag de i slutet av nästa vecka eller nästa vecka igen, monterat och klart.....drygt att se hojen uppställd nu i detta väder.
Slangat sönder fälgarna?
Nja, kom körandes fin fint på baken sen när jag landade och skulle bromsa så var det så klart hyffsat ny asfalt med en lufttemp på 30 grader så försökte bromsa innan vägen slutade med en trevlig trottoarkant på 25-30 cm höjd. Gled läckert som på smör och precis innan kanten släppte jag bromsarna för att inte vurpa så ett litet skutt över . Var långt ute åt helvete vid något industriområde så fick bärga hem . Gick över kanten i ca 15 km/h.
Träna på säkra platser...eller
Tråkigt att det gick som det gick. A och O med val av plats Det är dessutom en bra idé att börja på låga växlar så man får in känslan att slänga upp struten och slippa hamna på 300 direkt. Många gör det misstaget.
Jag är oerhört kompetent på bakhjulet men var inte beredd på sådan halka....*undanflykt och bortförklaring .
View attachment 366543
Det är alldeles för lite filmer i den här del av forumet
Det hemska är att jag har tabben på film...men det går sig verkligen inte att ladda upp här. Sett många göra det misstaget och sekunden efter den laddats upp ska en mobb börja hugga.
Kan försöka filma någon annan dock
Visa här i denna tråd så slipper du många efterblivna kommentarer.
Micke™;5602163 skrev:Benny, det är ju på SH han får mest efterblivna kommentarer. SH-Mobben står alltid redo för påhopp
Men hur svårt kan det vara? Ni grenslar värsta sporthojen på över 100hk som väger typ 180-190kg... En xt660x väger 186kg e framtung som satan och har 46 eller 48hk och den leker man ju upp.... fattar ingenting....
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|