PeterNorth
Bannad
Hur fasen gick det där till? och vem är den olycklige?
Fråga Lindquist. Han hade premiär för sin slang-skola igår och där har du anledningen till att han fick lägga ner efter några timmar.
Hur fasen gick det där till? och vem är den olycklige?
Jag har så svårt att arbeta bort reflexen när man lutar sig framåt så fort framhjulet kommer upp ca 5 dm i luften. Trotts raka armar+fot på bakbrom.
Händer på vartannat försök och jag har väl ca 7h övningstid nu.. Funderar på att sätta en planka innanför ryggskyddet så jag inte kan börja mig framåt.. kanske funkar :d
Jag vet far, jag är otålig.. Hur fann du sanningen? Antar att du blev bekväm med känslan av när hjulet kommer upp en bit = du slår inte av på gasen så tidigt och lär dig när mer gas behövs för att hålla hjulet uppe?
Köp en trisslott, förresten köp så många du hittar, du hade ju grym tur, knappt några skador på varken dig eller hojen!
Såg inte skoj ut med styrvobblet, men du kanske bara satte ned den lte för snett och det lät som du hade varvat ur den och inte snabbt kunde accelerera mer?
Well shit happens och det gick ju jäkligt bra iaf!
Styrdämpare skulle vara nice..
Att den inte startar kan ha nått med det böjda stödet att göra, sensorn kanske också fått sig så den tror stödet är nere hela tiden?
Aja, snabbt få igång den åsså ut igen
Vill du verkligen testa något riktigt kul & lärorikt?
Definitivt under säkrare former...................
Anmäl dig till en SMC-KURS ............
www.svmc.se/school
Grabbar med kulor av titan................ kör hoj som de älskar livet.
Låter som att du har förstått det där med riskmedvetenhet och att dra lärdom av dina misstag!
Wheela i 200 nästa gång istället, så får du bättre balans!
Dåligt råd, han har ju redan använt upp all tur för detta året.
(Edit: Uj, för sent ute. )
Fordon:
Skönt att du klarade dig och trevligt att se att det finns trevligt folk som kommer till undsättning, eloge till dom!
Har du nån efter-bild på skinnstället förresten?
Precis. Du ska succesivt bli bekväm med höjden, sen ökar du lite hela tiden. Har du hetsig drevning kan motorbromsen ligga och störa en hel del.
Vad har du för hoj?
Kan någon säga exakt varför jag får styrvobblet?
Med tanke på att min vanliga åkklädsel på överkroppen är en gammal skinnjacka med huvtröja, eller bara ryggplatta å huvtröja känns rätt skönt nu ändå att jag kan bakhjula på tomgången men inte slanga i över 100..Kommer två halvkassa iphone-bilder på stället. axelskyddet i titan har blivit missfärgat av värmen Utan skydd hade jag nog filat ned hela axelleden och halva nyckelbenet..
7h är ingenting. Tog mig nästan en hel helg på F18 i tullinge att förstå sanningen på ett hjul.
En neddrevad fz6-n på ca 103hk.
Det där med motorbromsen har jag faktiskt inte tänkt på vilket jag ska tänka på vid nästa övningstillfälle
Vägrar skaffa en smc-r innan jag kan slanga som en kung med denna
Micke™;5608020 skrev:Du lär garanterat lära dig fortare och lättare med en smc-r än med din fz6.
Justera ner bromspedalen en bit om det skulle hjälpa? Annars är de väl bara att börja bygga, passa på att slänga dit ett annat kopplingshandtag på samma gång då medVill kunna bemästra det på en liten fz6:a först. Kommer kännas ännu lättare sen med en smc-r
+ vill inte byta hoj för att det ska bli lättare
Måste fixa en bakbroms på styret också då mina 7 titanskruvar i höger fot har resulterat i att det blir extremt kämpigt att ha höger fot rakt över/på fotbromsen.. Funkar i pendlandet men att nöta slangen, njae
Vill kunna bemästra det på en liten fz6:a först. Kommer kännas ännu lättare sen med en smc-r
+ vill inte byta hoj för att det ska bli lättare
Måste fixa en bakbroms på styret också då mina 7 titanskruvar i höger fot har resulterat i att det blir extremt kämpigt att ha höger fot rakt över/på fotbromsen.. Funkar i pendlandet men att nöta slangen, njae
Justera ner bromspedalen en bit om det skulle hjälpa? Annars är de väl bara att börja bygga, passa på att slänga dit ett annat kopplingshandtag på samma gång då med
Det är riktigt skönt med bakbroms på styret ja, men att använda fotbromsen är en del av grunden i att slanga bra så det är därför folk säger "lär dig den först".bakbroms på styret verkar kung. dock så säger de flesta att man skall lära sig använda fotbromsen, men jag som i ditt fall går det tydligen inte. har full koll med att hålla koll på gasen och hur mycket man får upp den. att tänka på bakbromsen finns inte. iaf inte för min del.
p.s sen kommer det alltid någon och påstår att man inte behöver nån bakbroms......
Borde inte skada själva funktionen, min pedal är tryck lite bakåt, inåt och ut från hojen..Jag skulle snarare behöva vinkla ut bromspedalen snett utåt från hojen än att sänka den i sådana fall, man kanske kan ta en tång och försöka få den böjd utåt? Vet inte om det skulle resultera i något negativt gällande själva funktionen av bromsen dock.
Har 3 st olika kopplingsgrepp och originalet är det enda som går att trycka in med 1 finger utan att det blir jobbigt i längden. På övriga behövs typ 3 fingrar då dem är dåligt konstruerade och tröga.. Efter ett övningstillfälle på 3h kunde jag inte hålla ölflaskan kvällen därpå med ett av de nya kopplingsgreppen hehe.
Flera fästpunkter för vajern, now we talking! Då vet jag vad jag ska titta efter det första jag gör på jobbet imorgonBorde inte skada själva funktionen, min pedal är tryck lite bakåt, inåt och ut från hojen..
Syftade mera på att de kan vara skönt att byta till ett kortare 1/2 fingershandtag med flera fästpunkter för vajern, så att kopplingen blir mjukare (sånt kopplingshandtag som brukar sitta på alla stunthojar). Då blir det mer plats över vid handtagen och gör det betydligt lättare att koppla samt bromsa med handbromsen samtidigt Och de är jävligt skönt med ett kort mjukt kopplingshandtag
Vad det ser ut som så i och med att du accar så mycket i slutet av wheelien (ej efter alltså) så får framdäcket väldigt lite kontakt med marken och jag tror att det utlöste vobblet. Det har hänt mig ett par gånger, dock inte så häftigt vobbel som för dig, vilket tur är. Lösningen är att gå ner lite hårdare, (jag är ingen guru, men detta funkar för mig ).
Skönt att du klarade dig så bra! Eloge till killarna som stannade trots att du sa det gick bra!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |