Utan att ta fram svarta tavlan och hålla en mindre föreläsning i fordonsdynamik:
# Tveksam kontaktkänsla och feedback från framhjulet då dessa kräver ett visst mått av kompressions- såväl som returdämpning.
# Din motorcykels chassierörelser kommer att kännas helt okontrollerade då du åker över en ojämn yta, då du släpper bromsen eller då du gasar.
# Då du släpper bromsen på väg in i sväng kommer framänden av motorcykeln att fjädra upp för fort. Du får inte tillräckligt med vikt på framhjulet och bommar apex med flera meter. Den plötsliga avlastningen av framhjulet kan mycket väl leda till total greppförlust vilket brukar sluta på ett ställe med samma namn som ditt nickname.
# Då du gasar ut ur sväng kommer framgaffeln återigen att dras isär för fort och din redan breda linje blir ännu bredare.
# Om den bana du åker på har knölar av trottoarkant-storlek så kan du mycket väl få bättre grepp precis efter dessa då framhjulet hinner tillbaka till marken lite fortare.
Alltså inte att rekommendera om du inte ska åka cross, enduro eller finska rallyt.
# Tveksam kontaktkänsla och feedback från framhjulet då dessa kräver ett visst mått av kompressions- såväl som returdämpning.
# Din motorcykels chassierörelser kommer att kännas helt okontrollerade då du åker över en ojämn yta, då du släpper bromsen eller då du gasar.
# Då du släpper bromsen på väg in i sväng kommer framänden av motorcykeln att fjädra upp för fort. Du får inte tillräckligt med vikt på framhjulet och bommar apex med flera meter. Den plötsliga avlastningen av framhjulet kan mycket väl leda till total greppförlust vilket brukar sluta på ett ställe med samma namn som ditt nickname.
# Då du gasar ut ur sväng kommer framgaffeln återigen att dras isär för fort och din redan breda linje blir ännu bredare.
# Om den bana du åker på har knölar av trottoarkant-storlek så kan du mycket väl få bättre grepp precis efter dessa då framhjulet hinner tillbaka till marken lite fortare.
Alltså inte att rekommendera om du inte ska åka cross, enduro eller finska rallyt.