Var skrev jag detocke skrev:Så dom faktorerna finns inte när du åker för fort annars bara när polisen e bakom?
Ogre skrev:Lite OT men
Hur gjorde ni sporthojare för att hålla ner hastigheten då ni hade prövotid?
När den är slut spelar det ju ingen roll om man blir av med kortet .. man får ju tillbaka det utan att behöva göra något nytt förarprov.
Ogre skrev:Lite OT men
Hur gjorde ni sporthojare för att hålla ner hastigheten då ni hade prövotid?
När den är slut spelar det ju ingen roll om man blir av med kortet .. man får ju tillbaka det utan att behöva göra något nytt förarprov.
Har du inte varit med om situationen tror jag du blir förvånad över hur du reagerar.Nr:18 skrev:..... Jag kör själv för fort ibland, däremot skulle jag aldrig ens försöka att dra snuten, helt enkelt för att det finns för många okända faktorer om man skulle försöka......
Har varit i situationen fler gånger än jag önskar, har både försökt dra och stannat och det alternativ som var bäst var att stanna.R1 wannabe skrev:Har du inte varit med om situationen tror jag du blir förvånad över hur du reagerar.
Jag har alltid trott jag skulle stanna om jag råkade ut för det, gissa om jag blev förvånad över hur snabbt jag kom på andra tankar.
Allt beror på förutsättningarna.
Kuritas skrev:Det finns ju 3 miljarder trådar om att köra ifrån polisen i olika scenarion. Med olyckan i Skåne i färskt minne känner jag för att omformulera frågan lite:
Skulle du försöka köra ifrån polisen för att slippa böter eller indraget körkort om det fanns en risk att förföljande polis körde ihjäl sig själv eller någon annan i jakten?
Strongliquid skrev:Om vi fortsätter vidare då.
Du sätter iväg från polisen, ni två ensamma på någon ganska enslig väg en sen sommarkväll/natt, du ser i backspegeln/hör att polisbilen brakar in i ett träd/pelare/räcke och blir stillastående.
Vänder du om eller brassar du vidare och ringer 112 anonymt?
Nr:18 skrev:Har varit i situationen fler gånger än jag önskar, har både försökt dra och stannat och det alternativ som var bäst var att stanna.
Nr:18 skrev:Har varit i situationen fler gånger än jag önskar, har både försökt dra och stannat och det alternativ som var bäst var att stanna.
Ogre skrev:Lite OT men
Hur gjorde ni sporthojare för att hålla ner hastigheten då ni hade prövotid?
När den är slut spelar det ju ingen roll om man blir av med kortet .. man får ju tillbaka det utan att behöva göra något nytt förarprov.
slangarn skrev:Ja utan att tveka, det är väl deras problem om dom kör ihjäl sig.
Grrrooov skrev:...min klädsel vid tillfället ska vi inte ens nämna...
Nej. Ingen motsättning i citaten. Nu skulle jag aldrig dra snuten, i min ungdom har jag försökt och misslyckats.ocke skrev:Hmmm?
Citat:
Jag kör själv för fort ibland, däremot skulle jag aldrig ens försöka att dra snuten, helt enkelt för att det finns för många okända faktorer om man skulle försöka.
Akutbeslutsnevros?
Nr:18 skrev:Nej. Ingen motsättning i citaten. Nu skulle jag aldrig dra snuten, i min ungdom har jag försökt och misslyckats.
Ogre skrev:Lite OT men
Hur gjorde ni sporthojare för att hålla ner hastigheten då ni hade prövotid?
När den är slut spelar det ju ingen roll om man blir av med kortet .. man får ju tillbaka det utan att behöva göra något nytt förarprov.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |