Köra ifrån bylingen

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Så dom faktorerna finns inte när du åker för fort annars bara när polisen e bakom? :va

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Lite OT men
Hur gjorde ni sporthojare för att hålla ner hastigheten då ni hade prövotid?
När den är slut spelar det ju ingen roll om man blir av med kortet .. man får ju tillbaka det utan att behöva göra något nytt förarprov.

Steken

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
modifierad r1-99
Ogre skrev:
Lite OT men
När den är slut spelar det ju ingen roll om man blir av med kortet .. man får ju tillbaka det utan att behöva göra något nytt förarprov.

Tror inte det är så många som har prövotid kvar då man tar tungt mckort. Det kan man ju först göra när man är 21 år o då har väl de flesta redan haft bilkort i tre år?

Tar du mellankortet när du är 18 så går det över till "tungt" när du är 20 och då är prövotiden redan slut.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Ogre skrev:
Lite OT men

Tror inte de flesta höll nere farten. "Det händer inte mig"

Jag tog det lugnt (med bil) i två veckor under prövotiden.... Har kört lika illa då som nu sedan dess..... tog hojkortet senare - så det blev aldrig lidande av prövotid.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Oavsett om man vill köra ifrån polisen eller inte så kan man ju inte klandra någon för att man själv gör ett misstag och skadar sig.
Poliserna i det här fallet hade helt enkelt otur, det var inte BMWs fel att det kom ett tåg just där, just då.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Nr:18 skrev:
..... Jag kör själv för fort ibland, däremot skulle jag aldrig ens försöka att dra snuten, helt enkelt för att det finns för många okända faktorer om man skulle försöka......
Har du inte varit med om situationen tror jag du blir förvånad över hur du reagerar.

Jag har alltid trott jag skulle stanna om jag råkade ut för det, gissa om jag blev förvånad över hur snabbt jag kom på andra tankar.

Allt beror på förutsättningarna.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
R1 wannabe skrev:
Har du inte varit med om situationen tror jag du blir förvånad över hur du reagerar.

Jag har alltid trott jag skulle stanna om jag råkade ut för det, gissa om jag blev förvånad över hur snabbt jag kom på andra tankar.

Allt beror på förutsättningarna.
Har varit i situationen fler gånger än jag önskar, har både försökt dra och stannat och det alternativ som var bäst var att stanna.

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Ja utan att tveka, det är väl deras problem om dom kör ihjäl sig.

Kuritas skrev:
Det finns ju 3 miljarder trådar om att köra ifrån polisen i olika scenarion. Med olyckan i Skåne i färskt minne känner jag för att omformulera frågan lite:

Skulle du försöka köra ifrån polisen för att slippa böter eller indraget körkort om det fanns en risk att förföljande polis körde ihjäl sig själv eller någon annan i jakten?

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
Strongliquid skrev:
Om vi fortsätter vidare då.
Du sätter iväg från polisen, ni två ensamma på någon ganska enslig väg en sen sommarkväll/natt, du ser i backspegeln/hör att polisbilen brakar in i ett träd/pelare/räcke och blir stillastående.
Vänder du om eller brassar du vidare och ringer 112 anonymt?

vet inte hur andra hade gjort med vända tycker jag är det enda rätta, ringa 112 om de behövs

har aldrig blivit jaga av polisen, tänkte se till så att de aldirg blir så,, men om det händer äre väl bara att stanna och ta sitt straff..

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Har varit i situationen fler gånger än jag önskar, har både försökt dra och stannat och det alternativ som var bäst var att stanna.

Körde förbi dom i 130km/h över lagstadgad hastighet när dom hade laserkontroll. Jag hoppades på att dom bara skulle låta mig fortsätta så jag slapp att dra ifrån dom eller fundera på kortet. Blåljusen kom bakom och jag vred på rullen igen. Vägen i min riktning var tom som tur var och hem kom jag helskinnad och livrädd men frågan är om man gör om det igen.

Ja, det var korkat, min klädsel vid tillfället ska vi inte ens nämna.

Troligen stannar jag nästa gång om det nu blir någon, tog beslutet och bytte bort sporthojen istället.

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj

Hmmm?
Citat:
Jag kör själv för fort ibland, däremot skulle jag aldrig ens försöka att dra snuten, helt enkelt för att det finns för många okända faktorer om man skulle försöka.

Akutbeslutsnevros? :3freak

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
Ogre skrev:
Lite OT men

Jag började med tung mc kort... Körde upp först av alla i min grupp och klarade det! Senare under dagen körde jag om uppkörningsläraren i alldeles för höga farter!!! :hihi :hihi

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
slangarn skrev:
Ja utan att tveka, det är väl deras problem om dom kör ihjäl sig.

Rent juridiskt beror det på var man kör ifrån dem. Försöker man köra ifrån en polis i USA och denne krockar med ett tåg ligger man bra till för att sitta inne ett bra tag.

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
man ska stå för sina handligar....kör man för fort ska man stanna.
helt onödigt att riskera sitt liv eller andras för kortets skull eller ett par tusenlappar. bättre att försöka snacka sig ur...
...eller på ett annat sätt... :fyllisar (polisen å já) :hihi

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
ocke skrev:
Hmmm?
Citat:
Jag kör själv för fort ibland, däremot skulle jag aldrig ens försöka att dra snuten, helt enkelt för att det finns för många okända faktorer om man skulle försöka.

Akutbeslutsnevros? :3freak
Nej. Ingen motsättning i citaten. Nu skulle jag aldrig dra snuten, i min ungdom har jag försökt och misslyckats.

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Framgick lite dåligt det där men nu och då.
:)

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
Ogre skrev:
Lite OT men

Njae, det där är ju inte sant!
Det är ju "inte omöjligt" att man kör i en hastighet som innebär att man förlorar lappen i mer än 12 månader (inte 100% säker på antal månader..rätta mig, om fel jag har). Detta har väl som följd att du måste ta om dina körkort.

OBS! Jag menar inte att det är en vettig anledning att smita.

Har själv aldrig smitit.
Vad jag märkt själv iaf.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar