Köra knarr och sjunga.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag minns den gamla goda tiden på 80-talet när man tävlade i motocross, då kunde man ibland höra folk som körde och sjöng när man stod brevid banan.
Det var framförallt en klubbkamrat som var en notorisk knarrsångare. Han sjöng och ylade som fan. Konstigt nog hördes detta tydligt.
Själv sjöng jag aldrig på den gamla crosstiden.

Till min fasa har jag upptäckt att jag börjat få den tendensen nu istället. När man bolmar fram längs en grönskande landsväg och ser det vackra landskapet, samt känner en perfekt mix av jordgubbsodling och avgaser blandas i kranen, då börjar käken sakta men säkert knega, och ur detta förryckta talorgan fläskar den ena sången mer högljudd än den andra. Verklig fest är det om man skulle bli vinkad på av någon brunbränd skönhet längs vägen, då ångar man igång en veritabel orgie i alla möjliga senila visor man minns på en gång, sångerna klingar av först när bensinen tar slut.

Nu undrar jag naturligtvis om det finns andra hojerz här som blir så inihelvete lyckliga av att köra knarr så att dom börjat slunga ur sig sånger under färden.
:va

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
Hahahahaha

erkänner mig skyldig o det e alltid..ALLTID små text bitar ur låtar man inte lyssnar annars på.typ ska vi byta grejer me varann.uuuuuurs att jag tordes yppa det.märker att fotgängare kollar in en,men det e nog inte koolers faktorn snarare det att man sitter o ylar under hjälmen :hihi

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag brukar kunna få ur mig en del kommentarer som är så underliga att jag blir rädd över att vara instängd i hjälmen med mig själv. :näsblod

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Sjunger så gott som varenda gång när jag är ute & kör, det har jag alltid gjort & det brukar bli en spontan-sång som sjungs ut i hög ton. :)

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Vurpan 40 skrev:
2323090 Underbart..trodde det bara var jag som är skruvad som sjunger i hjälmen... :banana

Sjunga brukar jag nog inte, men däremot pratar jag högt med mig själv när jag kör hoj, det gör jag aldrig när jag kör bil? :va

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
Vurpan 40 skrev:
2323090 Underbart..trodde det bara var jag som är skruvad som sjunger i hjälmen... :banana
nope snacka att man pustar ut nu när man vet att man inte e ensam,ska köra ett riktigt tok potpurri nästa repa :tungan

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Hornet_600 skrev:
2323096 Sjunga brukar jag nog inte, men däremot pratar jag högt med mig själv när jag kör hoj, det gör jag aldrig när jag kör bil? :va

Man får de bästa svaren då...ingen som säger emot..
:tungan :tungan

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
Orca69 skrev:
2323069 Jag brukar kunna få ur mig en del kommentarer som är så underliga att jag blir rädd över att vara instängd i hjälmen med mig själv. :näsblod
:rofl :rofl :rofl

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
X-up skrev:
2323083 Sjunger så gott som varenda gång när jag är ute & kör, det har jag alltid gjort & det brukar bli en spontan-sång som sjungs ut i hög ton. :)
Va fan, är det DET som låter när vi är ute o kör :banana

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det är ju lite som när man står i duschen... man visslar lite och små sjunger :D

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
...faan va skönt... trodde ett tag att det bara var jag som sitter o pratar/sjunger/visslar för mig själv innanför hjälmen... är det nån mer än jag som även kör lite på amerikanska, typ jargongklyschor då o då??

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
yamaha vmax 1985
jag står vid ett rödljus engelska kusten bra väder pengar i fickan. stängd hjälm sjunger på en låt. får en konstig sjänsla. ser att det står en hojj på varje sida om mig.dom glor på mig som jag va en idiot.presis slår det om till grönt. jag hugger på det gula o gör en låg 11.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Jag brukar bara svära åt alla plåtlådor som gör fel och är vägen, högt och ljudligt, se'n kommer jag på att alla fotgängare antagligen hör mig gorma högt :hihi

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0