Köra mc har gjort mig till en lugnare bilförare...

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Att köra MC har gjort mig till en bättre bilförare. Även om jag bara besitter en tråkig och gammal motorcykel är den flera hundra gånger roligare än bilen (trots att bilen är 07:a) och en någorlunda fin en.

Bilen känns mest stor och klumpig och det är drygt att ens orka stressa i den (i form av okörningar o dyl).

Glädjen hade säkert funnits där om jag haft en Porsche 911 eller så, men nu har jag inte det.. hehe

Alltså, det känns som om jag vant mig vid en högre standard av körglädje helt enkelt och jag kan tycka bilen är bekväm och avslappnande men inte rolig att köra.

Haft mitt B-kort i 2 år.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kan bara hålla med, visst är det kul med fyrhjulsdrift på vintern men i övrigt står mina bilar mest o laddar ur batteriet faktiskt =0) (storhandlar för sällan)

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
shbladet.jpg

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Hahahaha!!!!:D MERA!! Går ju att dra paralleller med sexlivet:)

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Haha nice löpsedel :)

Men det stämmer faktiskt in på mig också, när jag började köra hoj så kände jag inget behov av att köra svetten ur bilen. Visst ibland fick den jobba men väldigt sällan jämfört med pre-bike days.
Det är väl så att man får köra av sig på hojen och sen så blir bilen mer en trött bruksbil, precis som den var avsedd för.

Så om du är rädd om ditt b-kort, skaffa a-kort!
(men åk inte fast för då blir du av med båda)

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Har kört hoj sedan A1-åldern inföll. Privat-bilen jag kör en minimal, billig och snål diesel. I bilen är jag en paragrafryttare, skötsam och långsam. Omkörningar på enfilig väg görs i nödfall. När bränsleförbrukningen är över 0.4 L milen så blir jag upprörd.

På hojen? Det är en heeeelt annan historia. Så visst ligger det något i ditt resonemang.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bil var kul de 2 första åren då man kunde ta sig en nöjesrunda. De övriga 22 åren har jag kört bara för det funnits ett transportbehov. Bil och körglädje:va

Med mc så är själva resan målet:tummenupp

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Själv har jag blivit en trafikfara bakom ratten sedan jag tog mc kort. Kommer på mig själv med att försöka smita mellan bilarna i bilköer i 120blås trots att jag sitter i bil och inte på hoj :gnissla

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Medan jag har njutit av att köra hoj sedan april nångång så har sambon lyckats infiltrera Audi S6:an och verkar ha bestämt att det är hennes bil nu :huvet

Så jag får gunga runt i en stor och slö Jeep när jag måste transportera något. Eller en gammal 10-ventilers Volvo 850 (traktor).

Men jag har inte kommit att tänka på det förrän jag landade i den här tråden två månader efter att hojsäsongen började...

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Kan dra det där ett steg längre.Sen jag började köra lastbil har jag blivit en mer ansvarsfull bil och mc förare.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag kör också rätt avslaget m bil.

Utom idag när jag drog upp min gamla Opel i 160 km/h. :tungan Wow, nu blev ni impade va !?

Ingen...? nänä... :näsblod

Midsommartrafiken e farlig...

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår