Köra mc har gjort mig till en lugnare bilförare...

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
För mig blev det tvärtom, att behovet av en rapp bil ökade när jag insåg hur grymt slö den dåvarande 300 hp bilen som fick respass var jämfört med nästan vilken skithoj som helst.

En skillnad mellan hoj och bil som är pigg är att det blir bara roligare ju fler hjul den släpper på :)

Och nej, det blev inte en BMW 330 trots att de lär spöa allt och lite till har jag hört :D

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nötkreatursfekalier.
[Youtubefilm]
Såå... Den där filmen på en 240 som går sidleds genom varenda kurva och även snurrar runt i någon av de ska vara någon slags bevis för att mitt uttalande var felaktigt?

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag har också märkt det där när jag tänker efter... Min sambo brukar sitta bredvid och skrika: Du kör ju som en kärring! när vi är ute och transporterar röven i bilen.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Jag har också märkt det där när jag tänker efter... Min sambo brukar sitta bredvid och skrika: Du kör ju som en kärring! när vi är ute och transporterar röven i bilen.

Jag får också kommentarer när jag kör bil men det är åt andra hållet. Måste du köra som en djävla idiot ! Jag brukar då påpeka att även passagerare måste vara aktiva och se till att få tag med en armbåge, fot eller hand någonstans för att känna sig trygg och inte fara omkring i bilen och störa föraren :D

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
shbladet.jpg

Haha!

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Har kört hoj sedan A1-åldern inföll. Privat-bilen jag kör en minimal, billig och snål diesel. I bilen är jag en paragrafryttare, skötsam och långsam. Omkörningar på enfilig väg görs i nödfall. När bränsleförbrukningen är över 0.4 L milen så blir jag upprörd.

På hojen? Det är en heeeelt annan historia. Så visst ligger det något i ditt resonemang.

Hehe, tvillingsjäl :tummenupp

Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Haha, några få var det som såg igen sig i vad jag skrev och tog mig seriöst. Men jag måste säga, kanske dags att ringa aftonbladet nu för att få den där löpsedeln?

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Kom att tänka på en gammal historia... Kommer inte ihåg till 100%, men den går något i stil med:

En elefant var ute och gick i skogen när han fick höra rop på hjälp.
Det var en myra som fallit ner i en grop och inte kunde komma upp.
Hjälpsam som elefanten var så sträckte han ner sin snabel och drog upp myran.

Någon dag senare, när myran var ute och gick, så hörde han hur någon skrek efter hjälp.
Denna gången var det elefanten som fallit ner i en grop och inte kunde komma upp.
-Vänta lite så sticker jag och hämtar min Porsche, sa myran och kutade iväg.
När myran hämtat sin Porsche så slängde han ner ett rep till elefanten och drog upp honom med hjälp av Porschen.

Poängen?
Har man en tillräckligt lång snabel så behöver man ingen Porsche :banana

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Kör med som en kärring i bilen. Det är liksom inge kul.
Åkte C63AMG ett tag och det tycker jag är en av de coolaste normala bilar som finns. Men sedan när man satte sig på SuperDuken så var ju i den mycket roligare ändå (för 1/10 del av pengarna).
Så nu åker jag Gubbmerca (C180) och kör hoj i stället...

Rol

kvalitetsolja.se
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Husabusa 650 till salu, -98 BUELL S1 TURBO(såld)
Kan inte påstå att jag blivit lugnare efter att man köpte hoj, själv ser jag tokåkandet som en själslig avreagering där det gärna går på tvären med bilen eller bakhjul med hojen.
Skildnaden är om man har passagerare eller inte.
(Har en 928)

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag har en viss känsla som säger att detta börjar spåra..

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
Jag kör definitivt lugnare med bilen nuförtiden. Alla bilar upplevs ju löjligt tröga så man kan lika gärna välja bil därefter. Jag kör numera en automatväxlad Mercedes E-klass kombi med minsta motorn.

Om det beror på att jag kört mc i 20 år eller att jag blivit äldre låter jag däremot vara osagt..:D

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Personligen så har jag efter att jag tog hojkort och köpte hoj, börjat tycka att det är totalt värdelöst med bilar - totalt!

Nästa bil blir en riktig "frakta-arslet-kärra".

Fattigslappen

Orakad
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
MZ!
Har man problem med att hålla igen med bilen köp en Lancia junior a112, 130 knyck vid hemlängtan, skitnödig, nedförsbacke och hela gotland i ryggen som stöter bort en som en ovälkommen kroppsdel.

Perrrfekt

Autobianchi A112, om jag får be.
Det går inte fort, men det sjunger läckert. :tummenupp

[YOUTUBE-ID]VMc61ht6H_A[/YOUTUBE-ID]

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Jag är ju gammal impreza-geek, och hojarna har helt dödat allt intresse för bilar, en bil är ett behagligt transportfordon när vädret är fel, man skall frakta skit, jobbpendla eller traila en hoj på tråkiga vägar mot banan.

Man kanske ändrar sig den dagen man provar en TVR t350... :gnissla

0-100 på 4 sekunder...låter lovande. :)

Bifogat

• 2838818-3.jpg
    2838818-3.jpg
    50.6 KB · Visningar: 47
  • 2838818-5.jpg
    2838818-5.jpg
    58.3 KB · Visningar: 44

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Personligen spelar det ingen roll tycker jag....är jag medveten om att jag har mycket hästkrafter(oavsett bil eller mc) så ska de utnyttjas till bristningsgränsen. :yoparty

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Man kanske ändrar sig den dagen man provar en TVR t350... :gnissla

0-100 på 4 sekunder...låter lovande. :)

Min Impreza var rätt masserad efter 8 års pill, E85, 350 rototestpållar på hjulen (560 Nm, ur 2 liter och en snäll turbo för tidig spool), rakskuren dogbox, dubbelskivig sinterlamell, stora diffar, etc, etc, etc. :D

Den var raskare än 4 till 100, speciellt om man slog på responssystemet.

Oavsett så är hojar ballare. :fakta

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...