Köra mc har gjort mig till en lugnare bilförare...

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
:kärringkörning

http://www.youtube.com/watch?v=uaaD_bSDaIQ

Jag roade mig med att hetsa med r1:an bakom en lamborghini i södra länken tunnlarna + motorvägen fram till saltsjöbadenavfarten igår kväll. Jävlar vilken ljudupplevelse att ligga bakom en sådan bil som drar på i tunneln samtidigt som man matar på själv med akra helsystem. Från 40+ till 14 år på 3 sekunder :) Piper fortfarande i öronen trots hjälm + öronproppar.

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
kan bara hålla med.. :D.när man vet att man kan köra 0-100 på under 3.7 sekunder om man så vill känns bilens fartresurser inte så lockande..och även om dom gör det så har jag fått mer respekt för hur lätt saker kan gå fel i trafiken om man ej ser upp..därför kör jag med lugnare i bilen efter det att jag började köra mc kanske börjar blir gammal eller nåt :)

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Min Impreza var rätt masserad efter 8 års pill, E85, 350 rototestpållar på hjulen (560 Nm, ur 2 liter och en snäll turbo för tidig spool), rakskuren dogbox, dubbelskivig sinterlamell, stora diffar, etc, etc, etc. :D

Den var raskare än 4 till 100, speciellt om man slog på responssystemet.

Oavsett så är hojar ballare. :fakta

Jag börjar bli gammal tro jag...med en sån Impreza så skulle jag parka hojen. :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag tycker att det är ganska trist att köra nyare, kompetenta, potenta bilar i trafik.
Körglädje sitter inte i hästkrafterna.
Hellre en fraktaarseletbil + rallyjärn/muskelbil/veteranräser/entusiastbil än en muskelstinn teknikfylld tråkhög.

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag tycker att det är ganska trist att köra nyare, kompetenta, potenta bilar i trafik.
Körglädje sitter inte i hästkrafterna.
Hellre en fraktaarseletbil + rallyjärn/muskelbil/veteranräser/entusiastbil än en muskelstinn teknikfylld tråkhög.

Håller med, dessutom får man ju väldigt kompetenta bruksbilar idag för inte så mycket pengar, om man undviker de för svennarna så eftertraktade "premiumbilarna".

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Sällan man stressar upp sig i trafiken överhuvudtaget, står man i stage på tävling och adrenalinet o pulsen är på topp inser man att rödljusen i stan inte ger samma spänning och lägger ner och bara ruskar på huvudet när andra gör löjliga försök till att åka fort med standard fordon.
racing kör man på bana ingen annan stans :tummenupp

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...