Köra mc utan körkort????

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
69:an skrev:
Det menar han nog inte, men ett körkort är ju i varje fall ett intyg på en viss minimikompetens - en grundläggande nivå att bygga vidare på. Körkortet garanterar att personen exempelvis inte är en avdankad crossåkare som tror att han/hon har en aning om hojkörning i trafik.

En annan viktig sak med ett körkort är att "någon" gjort en bedömning om personen är lämplig att framför ett fordon, dvs uppnått en viss mognad, kan se, inte är omyndighetsförklarad osv...

Har man problem att ta sitt körkort ska man inte ha något, amen!

/fredde

MartinGOT

Skulle Köpa Cbr 954rr blev en ninja?
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
ingen just nu bägge sålda men vänta ni!!!
69:an skrev:
På vilket sätt menar du att samhället är sjukt? Att det finns folk som inte bara kör utan körkort utan som kör för fort utan körkort menar du? :va

hehe :) att mitt b kort hade rykt om jag haft ett a kort vid de tillfället *asg* men jovisst de sistnämda med asg :hihi

olis1

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
ducati 748
körkort!

Jag har kört snart 2 säsonger utan kort. Jag bara orkar inte. OCh att det går så bra, motiverar inte heller till att försöka ens ;)

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
freddexwing skrev:
"Vem kör för fort på sin uppkörning?"
Du!

Ta inte detta personligt men du verkar vara helt dum i huvet.

Tror du missar poängen totalt. Jag körde precis efter hastighetsbegränsningarna och fick då höra att jag kört för fort. Detta efter att kört upp på en två år gammal FZR600 som man bord ekunna räkna med att den ska visa rätt jävla hastighet. När jag påpekade detta för uppkörningskvinnan så ignorerades det totalt och hon skrev sin papper, när jag senare uppsökte samma kvinna för att återigen förklara mitt fall så förstod hon vad jag menade men då var det för sent för hon hade ju redan skrivit papperen.

Och ta inte detta personligt men vem fan bryr sig om vad du tycker?

Angåend ekörkort på nätet så kan man köpa falska id.kort och körkort på väl valda ställen på nätet. Ser exakt ut som ett vanligt kort men gäller inte. men funktionen är exakt densamma i övrigt.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
tobbetrollkarl skrev:
Verkar som ingen vet riktigt vad som händer om polisen tar en om man kör utan mc- kort.
Kan man tappa sitt B-kort om man åker fast eller blir det bara böter? :)

Har hör att de två första gångerna = böter, tredje = indraget b-kort
Medans vissa hävdar att de tar kortet direkt?
Tacksam för svar
Men skärp dig för f-n....

Bananen

Guest
olis skrev:
Jag har kört snart 2 säsonger utan kort. Jag bara orkar inte. OCh att det går så bra, motiverar inte heller till att försöka ens ;)

Inga kommentarer! :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
olis skrev:

Om du nu kör så himla bra är det väl bara att boka en uppkörning på direkten?

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
jag tycker att det är surt att det är så få hojar man kan köra med mellankort... det uppmanar nästan till olovlig körning..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024