Köra med jeans på stan

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Säg att man i sommar vill glida nere på stan..

Känns ju som att det för min del då kommer bli lätt hänt att man använder fullt ställ och ryggplatta/stövlar fast kanske skippar skyddsbrallorna..

kör man med jeans och sin ändå halvballa midjejacka så ser man ändå ganska laid-back ut..

visst riskerar man ben och lår vid ev. vurpa men men..

skitsamma! inga moralkakor nu, finns det någar lämpliga och smidiga knäskydd man kan köpa och ha under jeansen så man iaf har skyddade knäskålar om man nu ska köra i jeansen sina?
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
xt_660 skrev:
2690802 Säg att man i sommar vill glida nere på stan..

Känns ju som att det för min del då kommer bli lätt hänt att man använder fullt ställ och ryggplatta/stövlar fast kanske skippar skyddsbrallorna..

kör man med jeans och sin ändå halvballa midjejacka så ser man ändå ganska laid-back ut..

visst riskerar man ben och lår vid ev. vurpa men men..

skitsamma! inga moralkakor nu, finns det någar lämpliga och smidiga knäskydd man kan köpa och ha under jeansen så man iaf har skyddade knäskålar om man nu ska köra i jeansen sina?
Jepp,, jag kör med ett par jag köpte hos Jonte Engdahls,, sitter perfa under jeansen.. Sinisalo :tummenupp
 

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Örebro
Hoj
???
Grabbar grabbar att ja måste vara klokast, köp förstora jeans o ha utan på skinnstället, sen köper ni en fräsig midjejacka som också passar utan på. De tror ja på helt kalrt :tummenupp
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Aviation skrev:
2690811 Grabbar grabbar att ja måste vara klokast, köp förstora jeans o ha utan på skinnstället, sen köper ni en fräsig midjejacka som också passar utan på. De tror ja på helt kalrt :tummenupp
:D :D :yoparty

Fan va ball man sett ut... Men i stan kör man bara 50,, då skulle alla på moped ha skinnställ... :)
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Maffan skrev:
2690805 Jepp,, jag kör med ett par jag köpte hos Jonte Engdahls,, sitter perfa under jeansen.. Sinisalo :tummenupp


länk? :)


skyddsbyxor under större jeans.. fin tanke men man lär gå som om att man
skitit på sig.. då kan man lika gärna stanna hemma! :tummenupp
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Maffan skrev:
2690818 :D :D :yoparty

Fan va ball man sett ut... Men i stan kör man bara 50,, då skulle alla på moped ha skinnställ... :)


jamen eller hur! :tummenupp I stan kör vi max 50, ofta bara 30 där det är såna zoner. I övrigt är det 70, 90 eller 110km/h på motorväg som gäller!

Skämt åsido, inne i stan så kör man ju faktiskt, inte jag iaf hittills, mer än max 60km/h, ingen orsak, inget behov.
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Finns juh faktiskt....

Finns jeans som är skyddsklassade :yoparty men dom e ganska dyra:va ... Tror Hd butiker säljer de:confused: t.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
xt_660 skrev:
2690830 jamen eller hur! :tummenupp I stan kör vi max 50, ofta bara 30 där det är såna zoner. I övrigt är det 70, 90 eller 110km/h på motorväg som gäller!

Skämt åsido, inne i stan så kör man ju faktiskt, inte jag iaf hittills, mer än max 60km/h, ingen orsak, inget behov.


Köp icon jeans de funkar bra att använda som vanliga jeans också :tummenupp

Rideicon.com
 

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Örebro
Hoj
???
:) va lite ironi om skinnstället ;) men de finns ju schystta byxor man kan ha som är lite ksydd i, typ militärbyxor med city camo. inte för ja vet var man köper dom :)
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Kollat upp skydden för rollerblade åkare ?

Passar under de flesta jeans och borde funka ok för en vurpa runt 50 knyck.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Aviations förslag är faktiskt inte så dumt om man vill köra den stilen du eftersträvar. Vill man fortsätta en runda till när man tagit ut hojen för ett ärende neråt stan så slipper man ju dessutom att åka hem för att byta om.

Jag har något som ser ut som ett stort blåmärke på benet, med den lilla skillnaden att det aldrig kommer gå bort och är mer som en ofrivillig och ful tatuering. Jag rekommenderar att låta bli att skaffa sådant.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jag åker oreggad, obesiktad och oföräkrad turbohoj i jeans och t-shirt, fast med hjälm - humlor är hårda i över 300 km/h.
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
har oxå tänkt så..att det är väl ingen fara.ska ju bara in till stan..kör inge fort. Har fått tänka om efter att en bekant gick omkull på lite grus i 30km å nu 4 benoperationer å en protes senare ångrar sig jäkligt mkt. Han hade utrustningen dock utan byxorna:gnissla Han skulle ju bara ner till jobbet,5min från hemmet:näsblod
Det fick iafl mig att tänka om så va försiktiga å använd byxorna me..kanske inte alltid så bekvämt en sommardag men minst lika nice för ögonen:rolleyes: :tungan
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Brukar köra i jeans inom stan, ryggskydd, skinnjacka, handskar, stövlar och jeans. Det känns rätt illa faktiskt så jag ska skaffa mig ett par kevlarförstärkta brallor som går att busa i stan med och ändå kunna gå ordentligt...

Finns på Handelsboden.com, kolla under Draggin'.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top