xt_660 skrev:2690802...skitsamma! inga moralkakor nu, finns det någar lämpliga och smidiga knäskydd man kan köpa och ha under jeansen så man iaf har skyddade knäskålar om man nu ska köra i jeansen sina?
xt_660 skrev:2690802Säg att man i sommar vill glida nere på stan..
Känns ju som att det för min del då kommer bli lätt hänt att man använder fullt ställ och ryggplatta/stövlar fast kanske skippar skyddsbrallorna..
kör man med jeans och sin ändå halvballa midjejacka så ser man ändå ganska laid-back ut..
visst riskerar man ben och lår vid ev. vurpa men men..
skitsamma! inga moralkakor nu, finns det någar lämpliga och smidiga knäskydd man kan köpa och ha under jeansen så man iaf har skyddade knäskålar om man nu ska köra i jeansen sina?
Ok, tänk så här då ...Maffan skrev:2690818
Fan va ball man sett ut... Men i stan kör man bara 50,, då skulle alla på moped ha skinnställ...
Känns ju som att det för min del då kommer bli lätt hänt att man använder fullt ställ och ryggplatta/stövlar fast kanske skippar skyddsbrallorna..
kör man med jeans och sin ändå halvballa midjejacka så ser man ändå ganska laid-back ut..
skitsamma! inga moralkakor nu, finns det någar lämpliga och smidiga knäskydd man kan köpa och ha under jeansen så man iaf har skyddade knäskålar om man nu ska köra i jeansen sina?
vx skrev:2694645http://www.hoodjeans.co.uk/index.html Såna här jeans kör jag i sen 3år , väldigt sköna och ser ut som vanliga jeans. Kan utrustas med CE godkända skydd. Rekommenderas!
tvålen skrev:2694665Orkar man inte ta på sig skydd med motiveringen att det "så kort sträcka" så köp en cykel eller låt benen jobba vafan... Ganska glasklart?
Lurch skrev:2694710Så här gick det för mig när jag vurpade i jeans. Lokalbedövning, ryggmärgsbedövning och sövning innan operationen kunde genomföras ordentligt. Knäskålen fick se dagens ljus och jag hade "hålet" fullt med grus och skit. De rensade under skinnet med tandborste...
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=37417
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=37416
Är det glasklart vad jag tycker?
.
xt_660 skrev:2690830
Skämt åsido, inne i stan så kör man ju faktiskt, inte jag iaf hittills, mer än max 60km/h, ingen orsak, inget behov.
xt_660 skrev:2694740Fullkomligt glasklart och inte desto mindre var det ju min fråga i tråden från början, VAR jag köper smidiga knäskydd att ha under jeansen.
Skulle aldrig köra utan något skydd för dom..
Tack till dom som kom med konstruktiva inlägg av typen att det finns schyssta
hoodjeans att köpa med tillhörande skydd, skall kollas upp!
Ett icke-tack till dom som delade ut småkakor trots att det var något jag INTE efterlyste men men, detta är sporthoj.com, så i ärlighetens namn var de ganska väntade Häpåer!
Lurch skrev:2694761Sorry... Jag har ett par Ufo knäskydd som är ganska slimmade men jag vet inte om de går in under ett par jeans:
http://www.grahns.se/MainVisaSokbild200a.asp?pid2=2295
.
Priset är 95 pund(ca 1300 inkl. skydd och frakt, men när jag köpte så slapp jag engelsk moms med den förklaringen att skyddskläder för mc-bruk var momsbefriat i England. ÅF i Sverige finns ej, så det blir att beställa på nätet.xt_660 skrev:2694659Intressant! ÅF i Sverige som du känner till? Ungefärligt pris?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|