Köra med luvtröja

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Ort
ja
Hoj
660
Om jag drog på mig en luvtröja skulle jag köra ihjäl mig direkct!!
 

hase3d

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR 900RR Fireblade
Ok jag måste ju ge er alla lite cred för att ni ger underhållande läsning, men varför ens bitcha om det. Folk klär sig annorlunda, det som är snyggt i någons ögon ser ut som skit i en annans. Vad som är rätt och fel.... mja det är mycket som inte är som det borde, killar ska inte stoppa snoppen i andra killar etc etc låt folk göra som dom vill när det gäller mode eller annat icke olagligt...!!! :p Folk är olika och tacka f*n för det, hur vore det ifall det alla tyckte samma sak.?

Trevlig helg

:öl
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Alla ni som kör med hoodies, sluta skylla på kylan och annat trams, jag veeeet att ni gör det bara för att se balla ut. "Skydda mot vinddraget i nacken..." my ass, jag har min på mig bara för att det är estetiskt tilltalande :yoparty

Hell yeeea!

Klart man har SVART hoddtröja på sig när man kör båge för att det är fräckt!

Jag brukar växla mellan min sporthoj.com-tröja och mina bomber-tröjor, kör oftast i SH-tröjan, så folk (andra sporthojare) kan se vem man är :tummenupp :yoparty


:rolleyes:
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Vad är snittåldern för luvnissar? Jag har ansett mig vara en ganska busig och olydig cyklist men nu börjar jag känna mig gammal och oförstående -- är det så illa att jag passerat bäst före?! 32 bast och fattar inte hur man kan få för sig att köra med luvtröja. Jag får väl testa att ta på mig en luvtröja och ut och åka lite... fast jag är för fet för mitt skinställ så den måste sitta över den redan pösiga goretex jackan - jag lär bli större än en V70...

http://www.snusk.se - om man gillar naturligt skinställ varma sommardagar...
 
Last edited:

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Ok jag måste ju ge er alla lite cred för att ni ger underhållande läsning, men varför ens bitcha om det. Folk klär sig annorlunda, det som är snyggt i någons ögon ser ut som skit i en annans. Vad som är rätt och fel.... mja det är mycket som inte är som det borde, killar ska inte stoppa snoppen i andra killar etc etc låt folk göra som dom vill när det gäller mode eller annat icke olagligt...!!! :p Folk är olika och tacka f*n för det, hur vore det ifall det alla tyckte samma sak.?

Trevlig helg

:öl

:tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Ort
ja
Hoj
660
Ska man mys-åka/spana-sluts så har man flip-flpops, shorts, Ray-Ban, THIGHT linne och en snusnäsduk runt benet (100% pickup rate):tuttar

Vid gasa-HELVETE-åkturer bör hjälm läggas till.

En pösig huvtröja döljer ju det man har jobbat för hela vinterhalvåret

:öl :fyllisar :öl

Jag ställde frågan för att jag verkligen undrade varför, får tacka för de bra svaren!
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Om folk kör i jeans eller huvtröja eller whatever påverkar ju inte oss andra.
Låt folk göra som dom vill om det inte skadar någon annan.

Visst det ser ju lite skumt ut, men då har ni inte sett mig köra med öppen gammal nolan och pipa i mungipan. Det ser helt mongo ut har jag fått höra...
:)
Men det bjussar jag på
 

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
Jävlar vilken fånig tråd! Sitter ni på jobbet och tisslar o tasslar om folks kläder som små flickor i högstadiet också? :tummenupp
Å andra sidan kommer jag också behöva ventillera min ångest när 30- och 40-års kriserna närmar sig. Ska dock försöka undvika att bli upprörd över yngre personers klädval.

Nåväl, inte för att jag tänker ursäkta mig för att det ser mer casual och mindre motogp-aktigt ut med hood-tröja (speciellt ryggpuckeln som blir lite diskretare med luva över) så kan jag endå säga en riktigt bra grej och det är att luvtröja till skillnad från vanliga tröjor nästan alltid har en ficka på magen vilket är ovärderligt när man fibblar med nycklar, bensinkort, mobil etc.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Tjaa...jag vet något som VERKLIGEN är vidrigt fult....Det är jacka med fransar, byxor med snörning, halvhöga "boots", hjälm där underdelen grå att lyfta, och lyssna på den här "halsduk av läder". I det perspektivet är en luvtröja som skyddar från flugor och har någon kul text rena modeplagget. Det är nog custom åkare som står för de allra allra vidrigaste utstyrslar...Solsidan en skön sommardag och vi får se en hel jävla "shit taste galore" när custom folket ankommer med *asg* ståt och pompa !
 
Last edited:

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Jag kör ju tyskt och gillar hela den stilen. Så jag kör med Birkenstock, midjeväska och inget annat. Ni som kör japanskt får väl ha kimono eller nåt.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kör med luvtröjan över skinnstället. Således slipper jag gno bort äckelflugor från stället. Luvan är lättvättad i maskin. Det är inte stället. Har stället för skyddets skull. :)
 

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Uppsala/Orust
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
För ett tag sen blev jag omkörd av en blå R1/R6 i en satans fart, den här killen hade huvtröja....

När han la sig över tanken blåste tröjan upp till en vindtunnel så man såg rakt ut genom huvudhålet mellan den och ryggen på honom:tummenupp

Manligt....:huvet
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
För ett tag sen blev jag omkörd av en blå R1/R6 i en satans fart, den här killen hade huvtröja....

När han la sig över tanken blåste tröjan upp till en vindtunnel så man såg rakt ut genom huvudhålet mellan den och ryggen på honom:tummenupp

Manligt....:huvet


Då måste han ha varit för smal.......:va :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top