Redan nu i Juni mao? eller är det nästa år du menar?
Vad höftar ni att det hela kommer att kosta i kronor och ören? Gud så kul, detta följs redan =)
nja, det verkar som om det får bli nästa år... är uppbokad i slutet av juni och måste vara hemma (har min uppkörning för tungt kort då, och det känns ju som om det vore en idé att ha det innan man försöker köra igenom en massa olika länder...
) så sen blir det nog ont om tid om man ska hinna tillbaka till skolan... så det blir nog om ungefär ett år jag åker, för sen är skolan slut och jag behöver inte känna mig stressad över att ha något att hinna tillbaka till
tja du... motorcyklarna är relativt billiga (bör gå att få en riktigt bra extrautrustad bullet 500 för under 10 000) och min flygbiljett blir riktigt billig då farsan är pilot...
sen tillkommer bensin, boende, mat och tullar så... 10 000 för hojen, 1500 för biljetten till indien, 800 liter bensin där bensingenomsnittspriset nog hamnar på ca en tre-fem kronor litern = 4000 kr (högt räknat), reserv- och servicedelar till hojen så att man klarar hela resan (ingen aning om vad det kostar men lär väl inte vara alltför dyrt) för ca 3000 kr, mat ca 50 kr/dag och ca 2 månaders restid = 3000 kr, boende blir blandat tält och hotell så... några tusen där med, säg tre... och sen har jag hört att tullkostnader och inregistrering i sverige går på ca 3000 så... totalt ca 26-27 000, grovt räknat
ledsen om jag höjt förväntningarna, men det blir nog som sagt inte av förrän om ca ett år så...
ville bara börja planera och forska i god tid för att avgöra om det ens är möjligt att genomföra...
men nu har jag mer eller mindre bestämt mig, på nåt sätt ska det bli av
så nu får man spara, planera och fixa så bär det avom ca ett år
kommer hålla tråden uppdaterad och sen göra resdagbok av den när det väl blir aktuellt så håll utkik iallafall, även om det kommer dröja
tänkte väl
vad skulle du säga att din resa gick på? om jag får fråga alltså
du hade ju lite mer avancerade doningar med bilar och hela paketet...
hade du möjligen nån pack-/checklista man kan få ta del av?