Min far och en kompis till honnom åkte ner till indien julen 91/92.
Köpte sig varsen Enfield india bullet 500 som då var den storsta modellen som fanns, 22 ystra pållar, 4-5 växlar med neutralfinnare.
Finns för övrigt diesel-kit till den modellen. Då ska milförbrukningen ligga på 1dl/milen enligt den dåvarande fabrikschefen. Annars drar de ca 3dl/milen.
Vill du veta mer om just hojarna så slå en pling, efter 10år+ med en sån hoj vet man de flesta nackdelarna.
en annan grej jag tänkte på: vad säger tullarna om export/import av mc? kan man få problem med att få hojen i sig in och ut ur de andra länderna?
Jag hyrde Enfield i Indien. 3-petad, kanske en 350? Inte 500 iaf. Noterbart var att den gick sönder varje dag, det är bra om man är van vid gamla lik till fordon så man kan åtgärda enklare problem. Soppan kostade nästan lika mycket som här (dvs det måste vara skitdyrt för en indier att tanka (eller blev vi lurade?)). Hsh, det är så varmt att man inte vill ha några skydd och/eller kläder på sig, så om man inte krockar och skadar sig så bränner solen sönder en istället. Hojen vibrerar så mycket att man kan nog räkna på en marschfart på 50-60 blås, snabbare är plågsamt för kroppen och farligt i den indiska trafiken.
jag hade köpt en
"bild"
Nja, det är inte så svårt, men det stämmer att man måste exportera/importera vid varje gränspassage. Det är en JÄVLA procedur ska du veta. Kan ta flera dagar ibland. Klarar man det på 6h får man vara nöjd.
Det är tom riktigt komiskt. Femtielva lappar som skall fyllas i i dubbla kopior och stämplas och synas i turordning av 17 nitiska tulltjänstemän.
Ibland stänger gränsen vissa dagar, så det kan bli surt att bli sittande i 4 dagar medan tullarna är lediga.. Haha
http://bike.se/content/1611/
Kolla in denna killen. han körde kanske inte Indien serige. men klarar han så klarar du! Bra val av hoj oxå
så jävla skoj.
satt och planerade precis samma resa med ett par kompisar för ett par tre år sedan men det rann ut i sanden pga irak kriget och att vi inte var speciellt sugna på att åka genom pakistan.
väldigt synd då jag var heltänd på iden.
är ni ett gäng och får plats med en till i sällskapet så hade jag definitivt kunnat tänka mej att hänga på.
Skrivet av en som söker tjeckisk tvåtakt..Vrför köper ni inte varsin Baja-maja istället?
Indiens populäraste motorcykel just nu, ni kommer att vara kungar utanför biografen när ni smäller ner stödet på en sån.
200cc men säkert mer att åka med än en Enfild-Bullshit
Skrivet av en som söker tjeckisk tvåtakt..
Vrför köper ni inte varsin Baja-maja istället?
Indiens populäraste motorcykel just nu, ni kommer att vara kungar utanför biografen när ni smäller ner stödet på en sån.
200cc men säkert mer att åka med än en Enfild-Bullshit
Skrivet av en som söker tjeckisk tvåtakt..
nu kommer jag inte riktigt ihåg allt vi pratade om men jag har några länkar hemma som jag kikade på då....ja om jag inte städat bort dom genom åren.
det bästa vore ju att fixa så mycket som möjligt hemifrån tex försäkringar, ev visum, ta reda på vad som gäller för att ta över ett fordon över gränsen till de olika länderna, ta reda på vad sbp vill ha för papper/intyg för en regbes etc etc
Skrivet av en som söker tjeckisk tvåtakt..
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |