Köra på bakhjulet

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
för mig var det bara till att gasa upp cykeln lite och så blev det mer för varje gång. Inget bombryck! och gjorde allt perfekt direkt utan jag lärde mig lite sen lite högre lite högre tills man kommer rätt högt. Jag kom till en punkt där jag började komma många meter extra på en växel när jag fick lite högre lutning. Ytterligare höjd och jag kom många fler meter och jag är fortfarande där. Är snart på balansläget, lite mer övning bara så. Övning ger färdighet, finns ingen formel till att köra bra på bakhjulet mer än att du köper en stark motard. :D :tummenupp

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
min erfarenhet är att när man kommit förbi och glömmer fotbromsen så sitter man på arslet och glider mitt på e4an i rusning :p

men efter det vet man vart man har punkten iaf!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Laggie skrev:
2170327 Min erfarenhet är att när du tror att du närmar dig balansläget så har du en bra bit kvar, när du tror att du ska slå över är du nära :)
Som sagt har jag inte nått upp dit än men jag känner att jag behöver väldigt lite gas för att bibehålla höjden, det måste ändå innebära att jag är påväg till balansen. Ser precis över styret.

Mr.Yoshimura

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Hoj
KTM530SM,380SX,300TXTpro,gixxer600
det var en fin video for og lære seg og dra på bakhjulet.den skal jeg øve på:)

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Frågan är väl då om det är möjligt att lära sig att köra på bakhjulet med en 125 ? Utan att "koppla" ?

Jag har varit hela en HALV decimeter (kanske mindre) med framhjulet i luften, detta genom att precis innan "dragläget" slå av gasen å sedan ge fullgas samtidigt som jag lutar mig något bakåt. Det känns inte speciellt säkert.. :)

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
lorkan skrev:
2188358 Frågan är väl då om det är möjligt att lära sig att köra på bakhjulet med en 125 ? Utan att "koppla" ?

Jag har varit hela en HALV decimeter (kanske mindre) med framhjulet i luften, detta genom att precis innan "dragläget" slå av gasen å sedan ge fullgas samtidigt som jag lutar mig något bakåt. Det känns inte speciellt säkert.. :)

Varför inte koppla?

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
marcus_136 skrev:
2188506 Varför inte koppla?

För det första har jag inte koll på tekniken, för det andra har jag läst för många trådar om pajade kopplingskorgar etc.. Men det kanske är det enda vettiga ?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...