Köra på bakhjulet

flipstick

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2006
Hoj
Dinli 450 -06
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA...!! det var det roligaste jag sett på länge.!!!!!!!!!

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
lorkan skrev:
2190244 För det första har jag inte koll på tekniken, för det andra har jag läst för många trådar om pajade kopplingskorgar etc.. Men det kanske är det enda vettiga ?

ställ dig upp , gunga ner fjädringen och då den är på väg upp igen , släng dig ner långt bak på sadlen o öppna gasen

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag kan koppla upp den på 2an och drar upp den så högt som det känns "säkert", men sedan efter x antal meter så har jag mer eller mindre varvat ut den på 2an och måste lägga i nästa växel. :4skrika .. Det är här problemet kommer.. några tips?

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
WebGringo skrev:
2234853 ställ dig upp , gunga ner fjädringen och då den är på väg upp igen , släng dig ner långt bak på sadlen o öppna gasen

Mao så är det en fördel med mjuk bakfjädring eller :confused:

/En trött nattarbetare med för svag motor och kass teknik :3freak

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Aphex skrev:
2235085 Mao så är det en fördel med mjuk bakfjädring eller :confused:

Jag har kört me tokslut fjädring i bak o de var fan 100ggr svårare än nu med fräsch bakdämpare!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
lorkan skrev:
2188358 Frågan är väl då om det är möjligt att lära sig att köra på bakhjulet med en 125 ? Utan att "koppla" ?

Jag har varit hela en HALV decimeter (kanske mindre) med framhjulet i luften, detta genom att precis innan "dragläget" slå av gasen å sedan ge fullgas samtidigt som jag lutar mig något bakåt. Det känns inte speciellt säkert.. :)
jag kunde när min var ostrypt, bara köra lite i 20-30km/ och sen gasa

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det är väl ingen konst, du köper en sån här och sen är det ju bara och gasa :D

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Celing skrev:
2170288 Vem kan lära mig att köra p bakhjulet eller var kan man få hjälp :huvet

Hade lite problem med att hitta rätt läge med min Hornet men jag "lamellade" till den vid 3-4000 varv på tvåan och sen är det bara att hålla i...försökte inte "mjölka" så mycket för insprutningen har en tendens att bli lite ryckig.
Och med dessa tips...är det bara att öva och öva och öva............. :yoparty

Slutligen köpte jag mig en R1:a och vips hade man 45 hk till. (underlättar lite) :tummenupp

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Aphex skrev:
2235085 Mao så är det en fördel med mjuk bakfjädring eller :confused:

Well , styvade upp min bakfjädring och fick en helt annan kontroll vid lyft än tidigare.
Tycker inte heller att det är svårare än innan att få upp henne , och XTn är ju inget under av effekt.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
-Rosen- skrev:
2235253 jag kunde när min var ostrypt, bara köra lite i 20-30km/ och sen gasa

:4skrika

Jag får koppla i ettan, och får ändå bara små skutt, lyckades två gånger idag att få lite bättre höjd på den (med skräckblandad förtjusning), men jag tycker det är jävligt knepigt att hitta precis rätt läge&göra rätt för att få den att gå högt. Tror helt enkelt att jag får vänta tills nästa hoj el. nästa igen innan det överhuvudtaget går att komma igång "på riktigt"..

Zealot

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gixxer 600
Jag måste va sämst va som inte får upp min Gixxer 600 en cm ovanför marken hur fan jag än försöker?? :huvet

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Zealot skrev:
2312811 Jag måste va sämst va som inte får upp min Gixxer 600 en cm ovanför marken hur fan jag än försöker?? :huvet

Du har för dyr hoj =) Det är huvet som säger ifrån :hihi

Zealot

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gixxer 600
ladbol skrev:
2312856 Du har för dyr hoj =) Det är huvet som säger ifrån :hihi

mm är nog så...jag har testat gasa fullt på 1:an..förmodligen fegar jag ur omedvetet o lutar mig för mycket framåt..men jag väger inte speciellt mycket så jag tycker den borde resa sig lite iaf? Sen har jag testat köra på tvåan, koppla, ge gas o släppa koppligen...hände inte ett skit! Måste jag köpa värre hoj kanske? :mad:

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Zealot skrev:
2312883 mm är nog så...jag har testat gasa fullt på 1:an..förmodligen fegar jag ur omedvetet o lutar mig för mycket framåt..men jag väger inte speciellt mycket så jag tycker den borde resa sig lite iaf? Sen har jag testat köra på tvåan, koppla, ge gas o släppa koppligen...hände inte ett skit! Måste jag köpa värre hoj kanske? :mad:

Jag kan heller inte slanga långt alls och får jobba som ett svin för att få den att lyfta, men du ska kunna dra upp den genom att gasa till typ 8000 varv på ettan slå av och sen vrida fullt(viktigt att du verkligen vrider fullt), samt flytta bak arslet en bit, polarn fixar iallfall det på hans cbr 600f 97 och han väger typ 70 kg eller nåt.

wiklund_66

......
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Jajemen Japanska.,..
Zealot skrev:
2312883 mm är nog så...jag har testat gasa fullt på 1:an..förmodligen fegar jag ur omedvetet o lutar mig för mycket framåt..men jag väger inte speciellt mycket så jag tycker den borde resa sig lite iaf? Sen har jag testat köra på tvåan, koppla, ge gas o släppa koppligen...hände inte ett skit! Måste jag köpa värre hoj kanske? :mad:
Du kan alltid köpa min gixxer 1000 till rätt peng.. Den har aldrig jag haft nåt problem å slanga med.. ( Å jag e inte specielt duktig) Bara att skicka ett pm om intresse finns :banana

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Kronan, en grön
Någon i tråden som känner sig träffad? :D

Bifogat

• skutt.JPG
    skutt.JPG
    11.6 KB · Visningar: 242

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Zealot skrev:

jag försöker lära mig med min cbr 600 oxå.. det är dock inga problem o få upp den på bakhjulet, sen är det nån liten djävul i örat som säger att det lutar på tok för mycket och att jag ska släppa gasen genast.. så jag kan inte köra.. bara göra harskutt.. men jag ska försöka lära mig.. men hur som helst, eftersom jag har så taskigt vrid måste jag köra gasa-släpp-gasa metoden, dra hojen till 6000 varv på ettan, släpp o dra sen till.. kommer du inte upp gasar du för lite..

sen att den kommer ganska fort upp på bakhjulet gör ju att det är lite lurigt o lära sig släppa gasen tillräckligt lite för o köra på bakan..
men det är vissst en träningssak...

*extrem*

The Devil
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
hynda 1000rr -08
nån som vet något avskilt ställe i stockholm där man kan träna på att slanga, är ju inte sugen på att prova på gatan där någon dåre kommer bakom i bil o klipper en om man nu slår runt:)

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
*extrem* skrev:
2345322 nån som vet något avskilt ställe i stockholm där man kan träna på att slanga, är ju inte sugen på att prova på gatan där någon dåre kommer bakom i bil o klipper en om man nu slår runt:)

Åk till nått dött industriområde.... då är det varken någon som hör eller någon större aktivitet.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...