Använd dig av kopplingen, gasa upp, håll gas och tryck in kopplingen (varvar upp) och snärta till / släpp kopplingen, så ska du se att det händer grejor. Men var försiktig i början.
Anikdot: för dem som orkar.
Min första skräck med bakhjulkörning var med skjuts, Skjutsade grannens dotter som älskar hojar á16 bast. Tänkte köra en kort repa till vaxholm och hem. Var långt ifrån duktig, rättare sagt en total nube på att köra bakslang, Hadde som värst fått upp den på bakan ett par ynka dec själv.
Gasade på ganska duktigt ett par gånger med lilltjejen bakpå. När vi var framme i vaxholm frågade jag om hon tyckte det var läskigt. Till svars fick jag, -Nä, det var roligt när du gasade lite.
Så jag fråga, vill du jag ska dra upp den på bakan? -JAVISST ,svarde hon.
Så jag tog rundan över med färjan via Värmdö. Efter rindöfärgan till mytinge lämnade jag färjan först av alla fordon med tjejen bakpå, vred till ordentligt på gasen och hojen sular upp på bakslangen 10ggr snabbare en vanligt, Jag trycker i min skräck ner fotbromsen och smiskar asfalten med framdäcket. Lilltjejen som i vanliga fall inte vägde många gram blev som en elfant på min rygg och min heliga nötsäck hamnade mellan den och tanken.
Resten tåls inte att berätta.