bullysmile
Killing time? time kills you!
mycket bra tips, ska prova
spelar lugttrycket i framdäcken nå roll?
spelar lufttrycket i framdäcken nå roll?
[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BE5m9aaVoPE&hl=sv_SE&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BE5m9aaVoPE&hl=sv_SE&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
Det där är dumt då det begränsar en del hur långt man kommer. Har vart så på nästan alla hojar jag haft. Vet inte hur man ska göra för att få bort det på nått vettigt sätt.Var mjuk på bromsen, om du bromsar och släpper väldigt mycket så blir det väldigt lätt vobbel.
Hmm aldrig tänkt på, kör enbart lägre lufttryck för bättre grepp (och offrar hellre lite styrförmåga), efter alla obehagliga framhjulssläpp jag fåttLite mindre lufttryck i fram gör att det blir stabilare i högre farter,
Fint klippPassar på och glänser lite med en filmsnutt. Tror nästan jag kom längre med fötterna över styret än på vanligt sätt när jag åkte gasgas.
Du kanske missförstod mig. Jag syftade mer på att om man låg på mycket broms, råkar komma lite för högt med hojen, släpper på bromsen, kommer lite för lågt och sen trycker igen för att få upp höjd igen. Det är DÅ det blir vobbel
När jag gör stoppie trycker jag in frambromsen hårt och gungar till för att få upp i höjd så fort som möjligt (så att man kan reda ut om hojen skulle komma lite snett).
vad har ni för ingångshastighet när det kommer till stoppies när ni trycker på bromsen ? på ett ungefär.. tex när ni ska göra stoppies innan ett rödljus...känns lite läskigt o trycka på för hårt o få framhjulssläpp...
vad har ni för ingångshastighet när det kommer till stoppies när ni trycker på bromsen ? på ett ungefär.. tex när ni ska göra stoppies innan ett rödljus...känns lite läskigt o trycka på för hårt o få framhjulssläpp...
Får du framhjulssläpp bör du förbättra och träna din teknik... Har du bra teknik är det nog nästintill omöjligt att få framhjulssläpp om det inte är grus eller väldigt kallt i backen och däcken är kallt tex.. Det är vad min erfarenhet säger för med rätt teknik går hojen upp väldigt lätt...
Har du fel gaffelinställningar och halvslitet däck så kan det iprincip vara omöjligt att göra stoppies. Har inte bara med teknik och göra.
Okok inget jag har märkt men jag har rätt bra inställd fjädring och inte spec slitet däck..
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari