ja eller ju, är de nån skillnad
Du kommer inte komma långt eller knappt upp på framhjulet ens med för dåliga belägg eller bromsar
Jag får inte upp backdäcket en millimeter, abs går in
Lyckades rulla minst kring 20m idag, men blir det lättare att rulla långt med större skiva fram eller med ett värre ok? eller är det bara att fortsätta nöta med delarna som sitter på tills längden kommer, vilket mycket väl kan vara svaret?
Original enkolvsok med 240skiva uppskattar tydligen inte många stoppies i rad med hög fart (ca 70+ )
Jag har fått upp min kompis er6n på framhjulet med abs, dom har nog lite mer o jobba på där tror jag
första gången de rök om mina bromsar undra jag om skivan skulle klara sig..
el å har dom inte de.. man låser ju inte hjulet när man ska upp med baken..
Min skiva verkar klara sig när de har börjat ryka om oket (lyckats minst 2 gånger ) , dock är bromsverkan skapligt dålig ett tag efteråtförsta gången de rök om mina bromsar undra jag om skivan skulle klara sig..
Bara för att det är en kolv så betyder det inte att bromsen behöver vara kass för det. Den bromsen som jag provat med bäst känsla är originalbromsen på DT125r.Lyckades rulla minst kring 20m idag, men blir det lättare att rulla långt med större skiva fram eller med ett värre ok? eller är det bara att fortsätta nöta med delarna som sitter på tills längden kommer, vilket mycket väl kan vara svaret?
Original enkolvsok med 240skiva uppskattar tydligen inte många stoppies i rad med hög fart (ca 70+ )
Min skiva verkar klara sig när de har börjat ryka om oket (lyckats minst 2 gånger ) , dock är bromsverkan skapligt dålig ett tag efteråt
Kanske mest är att köra saktare och trycka upp den fortare/högre så man kan rulla med mindre bromsning istället för att bomba på innan man drar upp den?
Okej jag skall förtydliga det för dig om du ska dryga dig....... Framhjulet låste sig.... Nöjd?
jo skivan klara sig men jag trodde faen den skulle gå åt skogen. den va sjukt varm eft ett par st.
försökte inte va dryg utan de lät konstigt att du tyckte den skötte sig dåligt, hur skulle jag veta att du låste hjulet?
En stilla undran, blir det inte en gröndjävlig belastning på infästning av fjäderben och styrkronan (eller-vad-fan-det-nu-heter)?
Nej, inte mer än att bromsa "vanligt"
När du väl fått upp den så bär den ju bara upp vikten av hojen, vilket lär vara bra mycket mindre än kraften som blir när man bromsar hårt.
Men de är ju klart skonsammare att bromsa med bakbromsen, men hur kul är det?
Struten åker lite åt sidan när jag kör stoppies.....mer tryck på respektive fotpinne?
Utöver de ingel skrev så kan de vara så att du håller emot hårdare med ena armen, vilket får arselet att gå i sidled..Struten åker lite åt sidan när jag kör stoppies.....mer tryck på respektive fotpinne?
Nja, jag tror att många av mina packboxbyten beror på stoppieträning. Har även slitit upp ett par kylare då hojjen dämpatsså mycket att framdäcket tar i och sliter upp kylaren.
Det blir rätt mycket belastning på framhjulet,speciellt om man kör snabbt
Jag får inte upp backdäcket en millimeter, abs går in
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari