Körde på en feminist en gång, fanns varken hjärnsubstans eller blod.. Blev till att avliva stackarn på plats, påle genom hjärtat..
Lustigt att den var ensam, de brukar färdas i flock..
Hmm, när jag tänker efter.. Den var lite sminkad, kanske därför den blivit utstött?
Aja, hojen klarade sig bra..
Det beror helt på vart djuret träffar.
Jag har kört på en duva en gång i kanske 100. Den tog någonstans i framhjulet och motorblocket/grenröret. Jag kände nästan ingenting i hojen. Jag såg bara att duvan flög in framför mig, kände en väldigt svag duns och såg ett moln av fjädrar bakom. Duvan stendog.
Kompisen körde på en hare som sprang rakt in i framhjulet. Han kände en svag duns och haren stendog. Inga problem med balansen där heller.
En kollega tog en duva i bröstet i ca 110. Han bröt 3 revben och höll på grund av detta sånär på att ramla men höll sig på hjulen.
En kompis kompis tog en duva i ansiktet med öppet visir på motorväg. Han klarade sig enligt uppgift också utan att köra omkull men han var kraftigt blå och svullen från öra till öra. Hjälmen var inte snygg invändigt efteråt.
Så det beror som sagt på. Träffar du djuret huvudsakligen med kroppen så gör det ganska ont men troligen klarar du balansen. Träffar du huvudsakligen med motorcykeln är oddsen att du inte känner särskilt mycket mer än en duns.
Mja..Har man kört cross och fått en sten skjuten i bröstet från en framförvarande CR500 så kan man ju gissa hur det känns att få ett ännu tyngre föremål i ansiktet och med större hastighet.
Körde på en skata häromdan, fick den rätt på biffiga biceps
Rejält blåmärke kan ja säga, och de fick styret att fladdra till lite men inte mer än så. Gick väl i runt 100 skulle ja tro.
Har själv papegojor hemma så ja har en smula dåligt samvete, men de e väl sånt som händer.
En polare råkade köra över en katt på scooter
Hur kunde han missa en katt som kör scooter?
Tog en fågel rakt i ansiktet för nån månad sen i runt 120 km/h
Var blodig över hela hjälmen
Djurmostrådarna på SH: lite tragedi, mycket komedi
Körde på en feminist en gång, fanns varken hjärnsubstans eller blod.. Blev till att avliva stackarn på plats, påle genom hjärtat..
Lustigt att den var ensam, de brukar färdas i flock..
Hmm, när jag tänker efter.. Den var lite sminkad, kanske därför den blivit utstött?
Aja, hojen klarade sig bra..
Mja..
I samband med att det för ett antal år sedan var några små busungar som roade sig med att släppa stenar från motorvägsbroar i Tyskland med en del tragiska resultat så fick jag reda på att det inte är "stenen som träffar fordonet" utan "fordonet som träffar stenen".
Dvs hastigheten hos fordonet står för majoriteten av skaderesultatet, vilket iofs inte är orimligt när man jämför/kalkylerar hastigheterna.
Rakt i ansiktet? Liten fågel hoppas jag. Måste varit en djävla smäll? Inga nackskador?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|