Vart ska jag börja?
http://www.nuerburgring.de/home/index.html?L=0
På hemsidan har du öppettiderna för nordslingan. I praktiken är det bara att åka dit under öppettid, betala för ditt önskade antal varv och köra.
Jag skulle kunna skriva en uppsats om denna fantaskiskt underbara bit asfalt då det kommer vara det mest fantastiska du någonsin kört med hoj.
Ta det bara lugnt de första varven innan då får ett hum om hur det funkar. Banan är världens roligaste bana men antagligen också den farligaste. Är du inte försiktig så kommer den att bita dig.
När du väl betalat, fått ditt kort, dragit det i grinden och kommit ut på slingan så skiljer det lite från en vanlig bandag. Omkörning sker på vänster sida, när du ser snabbare trafik i backspegeln ska du blinka höger för att visa att du uppmärksammat snabbare förare och släppa förbi.
Du måste således ha lika hög uppmärksamhet bakåt som framåt.
Det finns folk med väldigt blandade fordon och kunskap ute på slingan, allt från wtcc förare i porschar till familjer i minibussar och turistbussar.
Du bör ha orginal ljuddämpare eller db killer, låter du för mycket får du inte köra. Du ska också ha backspeglar och blinkers.
Sedan ett par år tillbaka är det förbjudet att filma på slingan, detta av säkerhetsskäl, folk hetsar sig själva att köra över sin förmåga för att få en bra film och kraschar.
Om du kraschar får du själv bekosta bärgaren som hämtar dig, förstör du ett amcoräcke får du betala reparationen, detta ska betalas på plats.
Det är väl det viktigaste jag kan komma på i whiskeydimman. Hör av dig om det är nåt du undrar över!