Köra skruvmejsel i pannan på en pitbull....

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
heimdal skrev:
anser att hundägare som går med sina hundar löst förtjänar å få se sin "älskling" avrättad framför ögonen.. å jag som möter en hund, har ingen aning om hur den hunden jag möter är funtad i skallen,
så jag tycker alla borde ha rätt å avliva lösspringande hundar
Jag tycker alla borde ha rätt att avliva dig isåfall. För jag VET att du inte är rätt funtad om du tänker så.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fan vad den här tråden suger jämfört med om Fixxxer hade varit med och talat om hur det egentligen ligger till.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Markus skrev:
Fan vad den här tråden suger jämfört med om Fixxxer hade varit med och talat om hur det egentligen ligger till.
Vi väntar bara på att hon ska säga att hundar som har fel farfar naturligtvis hugger efter allt som rör sig. :hihi
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
BMW R90s skrev:
Skulle ALDRIG lämna barn ensamma med hund.
Att en pittbull skulle vara ofarlig köper jag inte!


Inte jag heller...

Ett barn kan nämligen inte ta hand om en hund... Ett barn kan få för sig att t.ex dra hunden i örat jättehårt helt plötsligt.. och då kan hunden försvara sig... Jag vet att jag inte alltid var jättesnäll mot vår hund när jag var liten... han försvarade sig sig med bett och så och tur för mig att det var en yorkshire terrier..

Nu är jag snäll mot min hund och tur är väl det... 45kg Ridgback kan göra ont...

Nää... lämna aldrig hund och barn ensamna...
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
honkiie skrev:
Jag tycker alla borde ha rätt att avliva dig isåfall. För jag VET att du inte är rätt funtad om du tänker så.

kanske lite överdrivet.. men jag blir så jävla förbannad på folk som går med hundarna lösa.. okej om de sker på inhägnat område, alt ute i skogen, men inte fan mitt i stan...

jag va ute å köpte pizza nån dag, å påväg hem möter ja nån som e ute med sin hund, hunden vänder å börjar springa mot mig, ägaren ropar men de skiter hunden i, hunden va av modell större, jag har ingen aning om hur den va funtad i skallen, klartsomfan man blir lite orolig... men efter många ropanden osv så vänder hunden... då ville jag bara slå ägaren
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
HönaPower skrev:
...skulle jag ha gjort...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,713274,00.html

Räcker det inte snart?
Hur många ska behöva bli söndertuggade av dessa satans påfund till missfoster innan allmänheten inser att dom bara ska förbjudas!!

Ok ok...nu kommer allt snack om att det inte är den söta hundens fel, utan ägarens!

Det SKITER jag i....om en sån där jävel ens nosar för mycket på mig så knäcker jag nacken på den direkt.

Nån som håller med? :rolleyes:


Jag vet!! Vi förbjuder hojåkning! Det är ju farligt!!! :huvet
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Det handlar ju inte om hur hunden är när den är snäll och världens raraste...

vad som räknas är vad som händer när det slår slint i huvudet på hunden. Det är då som sådana hundar är livsfarliga. Därför skall de bort :machinegu :machinegu :machinegu
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Såg på tv :rolleyes: när några blivit anfallna av en falen pitbull. De flydde upp på en skåpbil och så kom deras granne ut med en kofot som han saftade jävlat i skallen på hunden, ingen som helst reaktion så de fick vänta på polisen och när de kom så sköt de hunden med tre skott, den var jävlat attackgalen tills den ramlade ihop av blodbrist. Men som sagt tv :rolleyes: så jag vet inte hur sant det var.
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
honkiie skrev:
Såg på tv :rolleyes: när några blivit anfallna av en falen pitbull. De flydde upp på en skåpbil och så kom deras granne ut med en kofot som han saftade jävlat i skallen på hunden, ingen som helst reaktion så de fick vänta på polisen och när de kom så sköt de hunden med tre skott, den var jävlat attackgalen tills den ramlade ihop av blodbrist. Men som sagt tv :rolleyes: så jag vet inte hur sant det var.

Säkert sant!

"Hunden anföll sin matte flera gånger. Först när polisen skadesköt den med två skott släppte den taget och sprang sin väg. Den 38-åriga kvinnan skadades svårt i armen när hennes knappt årsgamla hund anföll henne under en promenad i Heleneholmsparken i Malmö natten mot torsdagen. När polisen kallats till parken av ett vittne hade hunden, troligen en pitbull-terrier, bitit sig fast i kvinnans arm. Polisen sköt två skott mot hunden som skadad försvann i mörkret. "
http://sydsvenskan.se/malmo/article115227.ece



Minns när det hände och sa till min kollega när den första nyheten kom:

- Nu dröjer det inte länge tills någon expert kommer och säger att egentligen är dessa hundar väldigt trevliga.

och vad händer

Läs även hundpsykologens kommentar:

"Hunden kan definitivt inte mått bra"

http://sydsvenskan.se/malmo/article115283.ece
 

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Västmanland, köping
Hoj
Honda cbr blade -95 (min man gasar o jag sitter bakpå)
Så länge alla hundar är kopplade o förs med en så kallad flockledare som har någolunda vett i skallen så kommer allt gå bra..
Men att vissa människor ser som hobby att springa runt med dessa mördarmaskiner (om man nu lärt dem till det) lösa, är helt FEEL.
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Och ni tror det är av intresse för allmänheten varje gång en gullig Golden tuggar sönder ett barn? Händer säkert lika ofta bara att det inte "slår" så bra på löpet.
I detta fallet är det till 100% hundägarens fel!!

Jag skulle kunna få min Bordercolli-blandning att abgripa vem som helst med lite hets, så lägg ner att alla Pittbuls är aggressiva.

MVH Martin
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
ah17 skrev:
Det handlar ju inte om hur hunden är när den är snäll och världens raraste...

vad som räknas är vad som händer när det slår slint i huvudet på hunden. Det är då som sådana hundar är livsfarliga. Därför skall de bort :machinegu :machinegu :machinegu


Men om hunden har en kunnig och vettig ägare så slår det inte slint i huvet på dom. Precis som med hojjar, är den som kör lite vettig så är de inte farliga!

Däremot så ska man självklart ta bort hundar som inte är friska av en eller annan anledning! (Ta bort ägaren oxå när man ändå håller på kanske)

Här har ni en film som behandlar ämnet!

http://www.pitbullproblem.tk/
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Baby-ninja skrev:
Men om hunden har en kunnig och vettig ägare så slår det inte slint i huvet på dom. Precis som med hojjar, är den som kör lite vettig så är de inte farliga!
Bra jämförelse med hojar för det är ju svinmånga som kör vettigt. Plus att nånting kan gå sönder så att det barkar ändå.
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
honkiie skrev:
Bra jämförelse med hojar för det är ju svinmånga som kör vettigt. Plus att nånting kan gå sönder så att det barkar ändå.


Ja! Alltså FÖRBJUD ALLT som är farligt!!!


Det förstår ni väl själva att problemet inte går att förbjuda bort?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Baby-ninja skrev:
Ja! Alltså FÖRBJUD ALLT som är farligt!!!


Det förstår ni väl själva att problemet inte går att förbjuda bort?
Nej men kanske det bör vara körkort på hundar så att folk vet vad dom gör? Tänk dig själv om alla skulle köra hoj utan körkort.
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Varför skulle en någorlunda vettig person vilja ha en hund som är framavlad till en att bli en renkamphund? Ser ingen riktigt vettig anledning till det. Det verkar ju bara vara personer med någon form av komplex som skaffar dessa hundar. T. ex. nynazister som t.o.m. har tagit pitbullen som någon slags symbol.
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
BMW R90s skrev:
Skulle ALDRIG lämna barn ensamma med hund.
Att en pittbull skulle vara ofarlig köper jag inte!


Ingen hund är väl helt ofarlig om den hamnar i fel "händer"? Då spelar det ingen roll om det är en pitbull, rottweiler eller golden. Däremot kanske det finns flera ägare till tex pitbull som är dumma i skallen än golden-ägare. Vilket är väldigt synd...
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Pitbulls är en utav dom hundar såsom collies och taxar har "avlats sönder".
Det är det som förklarar deras 'osäkra' beteende!
Det handlar alltså inte bara om hur man hanterar hunden, utan att den kan bli rädd för till exempel ett blankt golv, och på så sätt slår något slint och hunden kan i princip göra vad som helst..

Pitbulls som tränas fel kan bli ett hot både för matte/husse såsom omgivningen. En tax kan mycket väl bli galen, men att sparka iväg en 7kg hund är garanterat lättare än 35kg hund.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top